درخواست دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزاری آزمون نظام مهندسی برق در صلاحیت اجرا

درخواست دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان

محمدرضا جواهری تفتی، دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در نامه ای به دکتر مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، درخواست برگزاری آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی، طبق آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، در صلاحیت اجرا داد.

کد خبر: 971223001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ اسفند ۹۷ - ۹:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمدرضا جواهری تفتی، دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در نامه ای به دکتر مازیار حسینی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، درخواست برگزاری آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی، طبق آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، در صلاحیت اجرا داد.

درخواست دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر مازیار حسینی
معاون محترم امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی
سلام علیکم
احتراماً، به استحضار می‌رساند یکی از راههای بهبود شاخص کیفیت در صنعت ساختمان به کارگیری تمامی افراد ذی‌صلاح با صلاحیت های لازم در صنعت ساختمان می باشد. در این راستا با عنایت به بند ۸ ماده ۱۵ قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان و بند ۸ ماده ۷۳ آیین نامه اجرایی، یکی از وظایف هیات مدیره سازمان ها ارجاع مناسب کارها به افراد ذی‌صلاح و جلوگیری از مداخله اشخاص فاقد صلاحیت فنی می باشد.
در این راستا، ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صلاحیت‌های لازم جهت مداخله در امور فنی ساختمان را در چندین رشته از جمله صلاحیت اجرای ساختمان تبیین نموده است که این مهم از طریق ماده ۹ آیین نامه اجرایی قانون به درخواست کنندگان واجد شرایط اعطا می گردد که یکی از شرایط آن قبولی در آزمون مربوطه می باشد.

درخواست دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان

با عنایت به اینکه یکی از شروط تأسیس دفاتر اجرای تاسیسات ساختمان مطابق بند ۸-۵ و پسر دوم مقررات ملی ساختمان برگزیده از آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، داشتن صلاحیت اجرا توسط مهندسان برق و مکانیک می باشد، لذا با توجه به اینکه نحوه اخذ این صلاحیت توسط وزارت راه و شهرسازی تبیین نگردیده است، صدور مجوز تاسیس این بخاطر توسط سازمان استان ها مقدور نمیباشد.
با عنایت به موارد مذکور برگزاری آزمون اخذ صلاحیت اجرای تاسیسات توسط آن معاونت مزید امتنان می باشد.
محمدرضا جواهری تفتی
دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۷
719 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0