افراد فعال در حوزه فاوا در پیچ ‌و خم بهارستان ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

افراد فعال در حوزه فاوا در پیچ ‌و خم بهارستان

در حالیکه عضو کمیته ارتباطات مجلس از مطرح کردن مجدد طرح تشکیل نظام مهندسی فاوا در مجلس خبر داده بود، ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با انتقاد به این طرح، تقویت زیرساخت ‌های موجود را بر تشکیل سازمان ‌های موازی، مرجح دانست.

کد خبر: 971218017 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ اسفند ۹۷ - ۱:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در حالیکه عضو کمیته ارتباطات مجلس از مطرح کردن مجدد طرح تشکیل نظام مهندسی فاوا در مجلس خبر داده بود، ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با انتقاد به این طرح، تقویت زیرساخت ‌های موجود را بر تشکیل سازمان ‌های موازی، مرجح دانست.

افراد فعال در حوزه فاوا در پیچ ‌و خم بهارستان

افراد فعال در حوزه فاوا در پیچ ‌و خم بهارستان

اثنی عشری از طرح تحول سازمان نصر خبر داد / افراد فعال در حوزه فاوا تحت پوشش سازمان نصر قرار می‌ گیرند

در هفته‌های گذشته برخی از نمایندگان مجلس از ارائه طرحی برای تشکیل نظام مهندسی فناوری اطلاعات در مجلس خبر دادند، طرحی که چند سال پیش برای نخستین بار در مجلس عنوان شده بود ولی در این سال‌ ها، مسکوت مانده بود.
حمیده زرآبادی، عضو کمیته ارتباطات مجلس با تایید این مطلب، بیان کرد: «طرحی که در دوره‌های قبلی مجلس عنوان شده بود، در سامانه الکترونیکی مجلس ثبت نشده است. ولی کمیته ارتباطات مجلس، در هفته‌ های آینده و بعد از نهایی شدن لایحه بودجه سال نود و هشت، بررسی آن طرح قدیمی و جزییات آن و مطرح شدن مجدد طرح نظام مهندسی فاوا در مجلس را به ‌صورت جدی پی‌گیری خواهد کرد.»
مزیت نظام صنفی رایانه‌ای اینست که هم افراد و هم کسب‌وکارها را پوشش می‌ دهد
ولی بنظر می‌ رسد که با تشکیل نظام مهندسی فاوا، باز هم شاهد سازمانی با موازی‌کاری با تشکل‌ های دیگر باشیم.
در این مورد با محمدباقر اثنی عشری، ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور صحبت کردیم؛ سازمانی که امسال، شاهد ظهور و پررنگ شدن تشکل‌ هایی موازی با آن از جمله انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی بودیم.
محمدباقر اثنی عشری در اظهاراتش به طرحی که ۴ سال پیش در مورد نظام مهندسی فاوا در مجلس مطرح شد اشاره کرد، افزود: «آن طرح همان زمان هم منتقدان بسیاری از جمله خود وزارت ارتباطات داشت.»
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور عنوان کرد: «ما با طرحی که در آن یک نظام مهندسی فردمحور وجود داشته باشد و در آن کسب‌ و کارها نباشند موافق نیستیم. معتقد هستیم که در طرحی که تصویب می‌گردد باید کل نظام شامل کسب‌وکارها و افراد با هم دیده شوند و در حال مطالعه روی چنین طرحی هستیم.»
وی با عنوان تفاوت ‌های تشکل ‌های مختلف، ادامه داد: «تشکل‌ های صنفی یا نفر محور هستند نظیر نظام پزشکی و نظام مهندسی و یا شرکت محور هستند مثل اتحادیه‌های بازرگانی و تشکل‌ های بازرگانی. سازمان نظام صنفی این حسن را دارد که در آن هم کسب‌وکارها حضور دارند و هم افراد به‌ صورت مشاور، حاضر هستند.»
وی با عنوان این که تشکل، سازمان، نظام و … هیچ ‌کدام لزوما ارزش و راه‌حل نیستند، تصریح کرد: «هم اینک در کشور نظام پزشکی و نظام مهندسی داریم که جزو قوی‌ترین نظام‌های کشور هستند ولی آن ها نمی‌ توانند به تنهایی مشکل بیکاری پزشکان و مهندسان را حل کنند. ممکن است انتظاراتی که بعضی از فعالان حوزه فاوا از سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات دارند فراتر از یک سازمان باشد و چنین انتظاراتی برآورده نمی‌ شود.»

افراد فعال در حوزه فاوا در پیچ ‌و خم بهارستان

اثنی عشری اظهار داشت: «اگر بتوانیم با کمک همه تصمیم‌گیرندگان، از جمله دولت، مجلس و سایر گروه‌ ها، کاری کنیم که کل بازیگران عرصه فناوری اطلاعات، مسائلشان را زیر یک سقف برطرف کنند، می ‌تواند موثر باشد.»
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با عنوان این که تشکل ‌های موازی سبب هدررفت منابع کشور در اصطکاک‌ها می ‌شود، افزود: «ما معتقد هستیم که سازمان نظام صنفی، با توجه به قدرتی که قانون در اختیارش قرار داده، پتانسیل این را دارد که هم افراد و هم‌ کسب‌وکارها را پوشش دهد و بهتر است که همین زیرساخت موجود ارتقا پیدا کند. می ‌توان با اصلاح ساختار نظام صنفی رایانه‌ای، مسائل مربوط به افراد حاضر در حوزه فاوا را بیش‌ازپیش پوشش داد.»
اثنی عشری از رونمایی از طرح تحول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نشست آتی هیات عمومی صنف خبر داد و تصریح کرد: «با گروه‌ های مختلفی از دولت و مجلس روی این طرح کار کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا اوایل سال آینده این طرح در مجلس عنوان گردد. امیدوار هستیم که با انتشار پیش‌نویس این طرح، از نظرات همه فعالان حوزه فناوری اطلاعات در مورد آن بهره‌مند شویم.»
نشست هیات عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، ۳ شنبه چهاردهم اسفند و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.
منبع: آرمان اقتصادی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۷
936 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0