برگزاری نکا پایلوت توقف تخلفات ساختمانی ماده صد در استان مازندران ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

برگزاری نکا پایلوت توقف تخلفات ساختمانی ماده صد در استان مازندران

مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان نکا که با حضور رئیس و برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان استان، فرماندار نکا، رئیس دادگستری نکا، معاون شهردار نکا و مسئولین ادارات شهرستان نکا برگزار گردید.

کد خبر: 971120003 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ بهمن ۹۷ - ۱۰:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان نکا که با حضور رئیس و برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان استان، فرماندار نکا، رئیس دادگستری نکا، معاون شهردار نکا و مسئولین ادارات شهرستان نکا برگزار گردید.

برگزاری نکا پایلوت توقف تخلفات ساختمانی ماده صد در استان مازندران

برگزاری نکا پایلوت توقف تخلفات ساختمانی ماده صد در استان مازندران

نکا پایلوت توقف تخلفات ساختمانی  ماده صد در استان مازندران گردد

فرشیدرضا حقیقی – رییس سازمان استان در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان نکا با تبریک ایام دهه فجر، گفت: باعث خرسندی است که بسیاری از مسئولان شهری نکا داری تحصیلات رشته مهندسی ساختمان و اعضای سازمان هستند و همین امر میتواند زمینه ساز توسعه مناسب و متوازن شهری گردد.
حقیقی با بیان این که در زمینه‌های مختلف بحث ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم را در دستور کار داریم، گفت: نقش مهندسان در ساخت و ساز از ابتدای فعالیت ساختمانی شروع شده و تا انتها و حتی بعد از اسکان هم برجسته است و باید در جهت افزایش خدمات دهی تلاش مناسبی انجام گردد.
وی ادامه داد: با همکاری ارگان ‌های مرتبط برای اجرای طرح پایلوت توقف تخلفات ساختمانی ماده صد در شهرستان نکا از اعلام آمادگی این سازمان خبر داد و افزود: با حضور دستگاه‌های مربوطه در آینده نزدیک این مهم محقق شود.
وی با بیان این که تعامل با ارگان‌ ها و نهادها یکی از مباحث جدی است که در شهرستان نکا باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: بارها و بارها بنده در نشست ها با دفاتر نمایندگی نیز به این موضوع تاکید کردم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان این که برای ساخت و سازهای زیر صد تا صددو بیست متر هم دستورالعمل ویژه داریم، مطرح کرد: برای این که افراد کم بضاعت در ساخت و سازها با مشکلات کم‌تری روبرو باشند برنامه هایی را در دستور کار هیات مدیره محترم داریم که ان شاالله هر چه زودتر اجرایی شود.
حقیقی خاطر نشان کرد: با حمایت مسئولان شهرستانی انتظار داریم که مباحث تخلف ساخت و ساز و ماده صد در شهرستان نکا حل و فصل گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در ادامه ابراز امیدواری کرد با همکاری اعضای محترم شورای شهر و شهرداری و مسئولان فرمانداری تخلف ساخت و ساز در این منطقه به صفر برسد که این طرح بصورت پایلوت در شهرستان نکا اجرایی گردد.
وی گفت: این سازمان در سال نود و هشت، بحث کنترل نظارت را بصورت جدی پیگیری خواهد کرد و اگر این موضوع حل و فصل گردد سایر مباحث و تخلفات ساماندهی می‌ گردد.
حقیقی در خاتمه گفت: از زحمات همه اعضای هیات مدیره برای تکمیل و افتتاح این دفتر تشکر و قدردانی دارم.
در آغاز این آیین، رضا صادقی نوا، رئیس دفتر نمایندگی نکا به ارائه گزارش از فعالیت دفتر نمایندگی پرداخت.
فرماندار شهرستان نکا بیان کرد: راهبردهای فنی و ساخت ساز کشور توسط مهندسان ساختمان به فرهنگ عامه مردم تبدیل گردد.
عبدالجواد توحیدی مقدم در مراسم بهره‌برداری از ساختمان نمایندگی شهرستان نکا بر رعایت اصول فنی و مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز تاکید کرد و ادامه داد: اجرای قوانین و مقررات در ساخت و ساز باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی گردد.
توحیدی افزود: اهمیت جایگاه نظام مهندسی و مجموعه‌ های آزمایشگاه ‌های فنی و خاک را نباید نادیده گرفت، این سازمان ‌ها بازوان وزارت راه و شهرسازی، استانداری و فرمانداری‌ ها برای مدیریت و نظارت بهتر امور هستند.
توحیدی مقدم ادامه داد: انتظار داریم که شهرداری و اعضای شورای شهر تعامل مناسبی با هیأت رئیسه دفتر نمایندگی نظام مهندسی نکا داشته باشند.
فرماندار نکا ادامه داد: اگر فرهنگ معماری خودمان لحاظ کرده و با فرهنگ ایران اسلامی تلفیق گردد و از ظرفیت ‌های علمی جدید برای توسعه این فرهنگ استفاده کنیم، تخلفات ساختمانی در کشور رخت می ‌بندد.
وی گفت: در کنار مباحث فنی باید حساسیت‌ های بومی و منطقه‌ای هم لحاظ گردد در این بخش توانمندی‌ های زیادی وجود دارد که باید بصورت عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این که برای موفقیت در ساخت و ساز مناسب و بدون تخلف نیاز به همکاری و همپوشانی، داریم، گفت: بنده بارها و بارها در حوزه مسئولیت خودم به علت عدم رعایت مباحث فنی و مهندسی پرژه‌ها را تعطیل کردم و در این مسیر پیشگام خواهم بود.
وی گفت: اعضای نظام مهندسی در حوزه ساخت و ساز باید مشورت مناسب به مسئولان اجرای شهر بدهند و بنده بعنوان مسئول اجرایی شهر از مهندسان و افراد متخصص در این حوزه دعوت به همکاری کنم.
توحیدی مقدم ادامه داد: در فضای حال حاضر و برای بهره وری مناسب باید سرمایه و سرمایه‌گذار هر دو بصورت مناسب مدیریت شوند.
وی با اعلام این که مهندسان ساختمان در تصمیم ‌گیری و تصمیم‌ سازی‌ها موثر هستند، افزود: در فعالیتهای عمرانی نقش کارگران را نباید کمرنگ کرد و کارگران هم باید دوره های آموزش را سپری کنند.
فرماندار شهرستان نکا تصریح کرد: اعضای سازمان نظام مهندسی بعنوان نخبگان حوزه ساخت و ساز در جهت فرهنگ سازی دغدغه‌های خویش را در جامعه نهادینه کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: ساخت و ساز در اقصی نقاط کشور متناسب با اقلیم و نیازمندی‌ های هر منطقه در دستور کار قرار گیرد و این موضوع در معماری‌ های گذشته ما لحاظ می‌ شد و در حال حاضر هم باید مورد توجه قرار گیرد.
توحیدی مقدم در خاتمه مساعدت در زمینه ارائه خدمات مهندسی به اقشار کم درآمد جامعه را خواستار گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ بهمن ۹۷
735 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0