خودکفایی هشتاد و پنج درصدی در تامین پروتئین مردم معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:

خودکفایی هشتاد و پنج درصدی در تامین پروتئین مردم

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با عنوان این که هشتاد و سه درصد از کالری مورد نیاز مردم با اتکا به تولید داخلی تامین می گردد، از خودکفایی در تامین هشتاد و پنج درصد پروتئین خبر داد.

کد خبر: 971107006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ - ۹:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با عنوان این که هشتاد و سه درصد از کالری مورد نیاز مردم با اتکا به تولید داخلی تامین می گردد، از خودکفایی در تامین هشتاد و پنج درصد پروتئین خبر داد.

خودکفایی هشتاد و پنج درصدی در تامین پروتئین مردم

خودکفایی هشتاد و پنج درصدی در تامین پروتئین مردم

خودکفایی هشتاد و پنج درصدی در تامین  پروتئین مردم/تامین هشتاد و سه درصد کالری در داخل

عباس کشاورز در اولین همایش مشترک روسای سازمانهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانها با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، گفت: میزان تامین کالری با اتکا به تولید داخلی در سال نود و دو حدود پنحاه و شش درصد بود که الان به هشتاد و سه درصد رسیده است.
کشاورز با عنوان این که در تامین پروتئین مورد نیاز کشور نیز تا هشتاد و پنج درصد خوداتکا هستیم، ادامه داد: وضعیت امنیت غذایی کشور مناسب ارزیابی می گردد و مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی گردید.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ حاصلخیزی خاک، رعایت تناوب در کشت را ضروری دانست و در مورد چالشهای بخش کشاورزی تصریح کرد: یکی از چالشهای بخش کشاورزی، مساله آب است و کشاورزان نه تنها این چالش را ایجاد نکرده اند بلکه همواره خواسته اند آن را مدیریت کنند. این چالش ناشی از مدیریت منابع آب کشور است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با عنوان اینکه میزان روان‌آب‌ها از نود میلیارد متر مکعب در دهه ۷۰ به کم تر از پنجاه و دو میلیارد متر مکعب در حال حاضر کاهش یافته است، افزود: کشاورزان نه سدی ساخته اند و نه آب بیش تری به آن ها تخصیص یافته است.
کشاورز، ناپایداری در ابعاد اقتصادی و اجتماعی را از دیگر چالشهای بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: «کشاورزی قراردادی» میتواند به پایداری تولید کمک کند.
وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده از دیگر چالشهای بخش کشاورزی است، گفت: قیمت تمام شده متاثر از نرخ برابری ارز و فضای تجاری کشور است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با عنوان اینکه توفیقات کشور در گندم با کاهش چهارصد و شصت هزار هکتاری سطح زیر کشت نسبت به سال نود و دو حاصل شده است، افزود: در حالیکه سال زراعی گذشته صد و شصت و هفت میلی متر بارش داشتیم ولی با افزایش بهره وری توانستیم گندم مورد نیاز کشور را تامین کنیم.
وی با اشاره به اینکه بهره وری محور برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: بهره وری آب در پنج سال اخیر سالانه شش درصد افزایش یافته است.
کشاورز، تغییر فصل کشت از بهار به پاییز را از دیگر برنامه های این وزارت اعلام کرد و گفت: با کشت پاییزه چغندرقند علاوه بر حل مشکل آب و تامین بخشی از خوراک دام، بدون افزایش سطح بیش ترین میزان شکر در طول تاریخ کشور را تولید کردیم.

خودکفایی هشتاد و پنج درصدی در تامین پروتئین مردم

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به ممنوعیت کشت برنج در کشور بغیر از استانهای گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت: گیاهان جدید همچون کینوا (خاویار گیاهی) که در حال حاضر به قیمت چهل و هشت هزار تومان به کشور وارد می گردد، جایگزین کشت برنج در استانهای دیگر خواهد شد.
وی، بر لزوم انتقال دانش نوین به عرصه ها و مشارکت سازمان نظام مهندسی در این زمینه تاکید و عنوان کرد: طبق تحقیقات سالانه سیصد و هشتاد هزار تن کود پتاس که گیاه را در برابر تنشهای سرما و خشکی مقاوم میکند باید مصرف گردد این در حالیست که مصرف این کود از بیست و چهار هزار تن در سال نود و سه به صد و بیست و چهار هزار تن در سال جاری افزایش یافته و هنوز ناکافی است.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۷
610 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0