راهکارهای شکوفایی ظرفیت‌ های معدنی در آذربایجان شرقی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران

راهکارهای شکوفایی ظرفیت‌ های معدنی در آذربایجان شرقی

در دیدار روسای سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی عنوان گردید

کد خبر: 971016017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ دی ۹۷ - ۱۰:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در دیدار روسای سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی عنوان گردید:

راهکارهای شکوفایی ظرفیت‌ های معدنی در آذربایجان شرقی

راهکارهای شکوفایی ظرفیت‌ های معدنی در آذربایجان شرقی

راهکارهای شکوفایی ظرفیت‌ های معدنی  در آذربایجان شرقی

در دیدار روسای سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجان شرقی با بررسی مشکلات سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجان شرقی بر جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاران به بخش معدن و صنایع معدنی تاکید گردید.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با حضور در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی و دیدار و گفتگو با رئیس و اعضای هیات مدیره این سازمان، از نزدیک در جریان اقدامات، مشکلات و نیازهای این سازمان در حوزه‌ های مختلف از جمله تامین مکان و منابع مالی، قرار گرفت.
در این نشست با بررسی موارد مذکور، راهکارهای مختلفی برای حل آن ها، پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت.
ظرفیت‌ های بالای معدنی در آذربایجان شرقی
داریوش اسماعیلی در این نشست با اشاره به منابع معدنی استان آذربایجان شرقی، گفت:
استان آذربایجان شرقی در بخش معدن استعداد و ظرفیت بالایی دارد و در این رابطه می ‌توان به مجموعه سونگون بعنوان نگین مس ایران اشاره داشت و از سوی دیگر این استان در بخش طلا نیز در کنار استان‌ های کردستان و خراسان، ظرفیت بالایی دارد.
اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: برای استفاده از این ظرفیت ‌ها و استعدادها می ‌توان از سازمان نظام مهندسی معدن که حدود سه هزار نفر عضو دارد نهایت استفاده را کرد.
از این تعداد حدود هشتصد نفر پروانه اشتغال گرفتند که آموزش و سازمان‌دهی شدند و می ‌توانند در حوزه زمین‌شناسی و معدن خیلی موثر باشند.
اقتصاد، پاشنه آشیل کشور
اسماعیلی در ادامه به اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و گفت: با توجه به این که هم اکنون، حوزه اقتصادی به پاشنه آشیلی برای بخش‌ های مختلف کشور تبدیل شده است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر تقویت و رفع مشکلات آن تاکید دارند، همه باید تا آن جا که می ‌توانیم برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنیم.

راهکارهای شکوفایی ظرفیت‌ های معدنی در آذربایجان شرقی


ضربه نقدینگی به اقتصاد
وی با اشاره به چالش نقدینگی در کشور، ادامه داد: متاسفانه هم اکنون نقدینگی بیداد می‌کند و بیش از هزار و هفتصد میلیارد نقدینگی در کشور وجود دارد و روزانه هزار میلیارد نیز به آن اضافه می گردد و در واقع همین نقدینگی است که به وضعیت اقتصادی کشور ضربه می ‌زند.
جذب نقدینگی به بخش معدن
اسماعیلی، گفت: با توجه به وضع مذکور و همانطور که رهبر معظم انقلاب صراحتا فرمودند معدن می‌ تواند جای نفت را بگیرد و باید برای تحقق این مهم تلاش کرد.
اسماعیلی تصریح کرد: ولی هم اکنون نکته مهمی که وجود دارد همین نقدینگی سرگردان است که به هر بخشی وارد گردد، ویرانه‌ای بیش تر از خود به جای نمی‌ گذارد و به اعتقاد بنده یکی از بهترین‌ راه ‌های جذب این نقدینگی، بخش معدن و صنایع معدنی است.
جذب سرمایه‌گذاران به بخش معدن
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به این که اگر بخواهیم بخش معدن و صنایع معدنی فعال و تقویت گردد باید زمینه‌های آن را فراهم کنیم، ادامه داد: در این راستا، ما زمانی می ‌توانیم سرمایه‌گذاران را به حوزه معدن و صنایع معدنی جذب کنیم که سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این بخش احساس منفعت کند.
حفاظت از منابع معدنی</
اسماعیلی در خاتمه به حفاظت از منابع معدنی اشاره کرد و افزود: بنده در تمام سخنرانی‌ های خود بارها بر صیانت از منابع معدنی بعنوان یکی از منابع خدادادی و تجدیدناپذیر که از اولویت‌ های اصلی ما نیز محسوب می گردد، تاکید کردم و برای این اقدام مهم نیز سازمان نظام مهندسی معدن و ظرفیت‌ های بالقوه و بالفعلی که در این سازمان وجود دارد می ‌تواند خیلی مفید و موثر باشد.


منبع: گسترش

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ دی ۹۷
705 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0