بیکار بودن چهل و پنج درصد دانش آموختگان بخش کشاورزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان

بیکار بودن چهل و پنج درصد دانش آموختگان بخش کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر با خیل بیکاران در بخش کشاورزی روبرو هستیم به طوری که چهل و پنج درصد دانش‌آموختگان بخش کشاورزی بیکار مطلق هستند.

کد خبر: 971006008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ دی ۹۷ - ۱:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر با خیل بیکاران در بخش کشاورزی روبرو هستیم به طوری که چهل و پنج درصد دانش‌آموختگان بخش کشاورزی بیکار مطلق هستند.

بیکار بودن چهل و پنج درصد دانش آموختگان بخش کشاورزی

بیکار بودن چهل و پنج درصد دانش آموختگان بخش کشاورزی

چهل و پنج درصد دانش آموختگان بخش کشاورزی  بیکار مطلق هستند

مهدی تقی پور عصر ۴ شنبه -پنجم دی‌ماه- در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی تکنولژی کشاورزی، گفت: برای توسعه پایدار بخش کشاورزی توجه به نیروی انسانی، سرمایه‌ها، فناوری و استانداردها ضروری است.

تقی پور ادامه داد: اهرم نیروی انسانی در بخش کشاورزی در حوزه فعالان این بخش مناسب نیست و باید با به کارگیری دانش آموختگان کشاورزی، ضریب نفوذ دانش در این بخش را افزایش دهیم

.
وی با عنوان این که نظام آموزش عالی در تربیت دانش آموختگان کارآفرین با مشکل روبرو است، افزود: از هر ۱ ‌هزار نفر فعال کشاورزی فقط چهارده نفر دانش آموخته کشاورزی هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با عنوان این که تمکین نکردن وزارت علوم در اجرای قوانین افزایش بهره‌وری کشاورزی جای انتقاد دارد، اظهار داشت: با خیل بیکاران در بخش کشاورزی روبرو هستیم به طوری که چهل و پنج درصد دانش آموختگان بخش کشاورزی بیکار مطلق هستند، از اینرو باید برنامه ریزی کرد تا کارشناسانی که تجربه کافی دارند بکار گمارده شده و به افزایش شاخص ‌های تولیدی کمک کنیم.

تقی پور با تاکید بر این که نظام اقتصادی در بخش کشاورزی باید از دستمزدی به کارمزدی تغییر پیدا کند، تصریح کرد: باید به افزایش درآمد بهره وری کمک کنیم و با برگزاری دوره‌های آموزشی، کارشناسان این بخش را توانمند سازیم.
وی عنوان داشت: در ۴ سال گذشته صد و چهار هزار نفر- ساعت آموزش ‌های مهارتی و کاربردی توسط سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان انجام شده است.

بیکار بودن چهل و پنج درصد دانش آموختگان بخش کشاورزی

وی با عنوان این که ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی کشور ۱.۷ اسب بخار است، گفت: دولت تدابیر لازم را انجام داده تا در پایان برنامه ششم توسعه این میزان به ۲.۱ اسب بخار برسد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با عنوان این که برای بهره برداران و سرمایه گذاران شرایط باید تسهیل گردد، یاد آور شد: به علت خرد بودن اراضی کشاورزی باید به سمت تشکیل شرکتهای مکانیزاسیون حرکت کنیم و در بخش سرمایه گذاری دقت بیش تری داشته باشیم. البته به‌ رغم این که در بخش کشاورزی فقط ۵ درصد سرمایه گذاری انجام شده است، هجده درصد اشتغال بدنبال داشته است.
منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۹۷
798 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0