منتفی شدن حضور رجبی در سازمان نظام مهندسی در نامه محمد اسلامی خطاب به حامد مظاهریان آمده است؛

منتفی شدن حضور رجبی در سازمان نظام مهندسی

وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون امور مسکن و ساختمان این وزارتخانه دستور برگزاری نشست فوق‌العاده هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را ابلاغ کرد. دستوری که پیش زمینه تعیین تکلیف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواهد بود.

کد خبر: 970915014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ آذر ۹۷ - ۵:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون امور مسکن و ساختمان این وزارتخانه دستور برگزاری نشست فوق‌العاده هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را ابلاغ کرد. دستوری که پیش زمینه تعیین تکلیف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواهد بود.

منتفی شدن حضور رجبی در سازمان نظام مهندسی

منتفی شدن حضور رجبی در سازمان نظام مهندسی

ادامه حضور رجبی در سازمان نظام مهندسی  منتفی گردید

«بازگشت به نامه شماره ۱۱۹۹۲۹/۴۰۰ مورخ ۱۳۹۷/۹/۸ مقتضی است مستند به ماده صد و سه آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و پنج نسبت به دعوت از اعضای اصلی هیئت مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها برای تشکیل نشست فوق‌العاده هیئت عمومی با دستور اجرای بند الف ماده صد و هفت آیین‌نامه اجرایی اقدام کنند».

هفتم مهرماه امسال وزیر اسبق راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون امور مسکن و ساختمان با استناد به برخی تخلف ‌ها، پروانه اشتغال بکار فرج‌الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور را لغو کرد. با این کار ۲ اتفاق افتاد؛ یکی این ‌که رجبی عملا از ریاست سازمان مذکور کنار رفت گرچه وی بعد از گذشت ۳ ماه این موضوع را قبول ندارد و می گوید چون حکم مرا رئیس جمهوری امضا کرده پس فقط وی میتواند آن را لغو کند.

اتفاق دوم نیز که متعاقب لغو اشتغال پروانه کار رجبی روی داد، عدم حضور وی در انتخابات هیئت مدیره سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان بود. انتخاباتی که از اواخر شهریور ماه امسال تا نیمه‌های مهرماه نود و هفت در سراسر کشور برگزار گردید.

منتفی شدن حضور رجبی در سازمان نظام مهندسی

در مجموع با دستور وزیر راه و شهرسازی، هیئت عمومی سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان تشکیل و بعد از انجام انتخابات، احکام منتخبان از طرف اسلامی صادر و شورای مرکزی جدیدی تشکیل خواهد شد. به این ترتیب به ۳ ماه جنجال بعد از لغو پروانه اشتغال بکار فرج‌الله رجبی ریاست سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پایان داده می ‌شود.

قابل ذکر است

که در انتخابات اخیر هیئت مدیره ‌های نظام مهندسی ساختمان کشور، برخی اعضای شورای مرکزی به واسطه عدم حضور در انتخابات یا نیاوردن رأی عملا دیگر از شورا خارج شده‌اند. تعداد اعضای شورای مرکزی بیست و پنج نفر است که با توجه به نامه وزیر راه و شهرسازی هم‌اکنون این تعداد به عللی که به آن اشاره شد از هفده نفر کم تر شده است. از این روز وزیر راه و شهرسازی در چنین مواقعی با توجه به این ‌که شورای مرکزی یکی از ارکان اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است تصمیم ‌گیری کرده و آن را احیا می ‌کند.

البته در قانون پیش بینی نشده که در میان دوره شورای مرکزی چنانچه تعدادی از اعضا سمت خود را به هر عللی از دست می‌دهند، چه اقدامی باید صورت گیرد. ماده صد و بیس و سه قانون نظام مهندسی به وزیر راه و شهرسازی این اجازه را داده که در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۹۷
983 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0