ورود مجلس به شکایت تیرچه‌سازان ساختمانی عضو کمیسیون عمران مجلس

ورود مجلس به شکایت تیرچه‌سازان ساختمانی

عضو کمیسیون عمران مجلس با عنوان این که طبق قانون نظام مهندسی ساختمان، وزراتخانه راه، کشورو صنعت باید نسبت به استانداردسازی مصالح ساختمانی اقدام کنند از تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایات صنف تیرچه سازان خبر داد.

کد خبر: 970911011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ آذر ۹۷ - ۴:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو کمیسیون عمران مجلس با عنوان این که طبق قانون نظام مهندسی ساختمان، وزراتخانه راه، کشورو صنعت باید نسبت به استانداردسازی مصالح ساختمانی اقدام کنند از تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایات صنف تیرچه سازان خبر داد.

ورود مجلس به شکایت تیرچه‌سازان ساختمانی

ورود مجلس به شکایت تیرچه‌سازان ساختمانی

ورود مجلس به شکایت تیرچه‌ سازان ساختمانی

سیدکمال الدین شهریاری – عضو کمیسیون عمران مجلس با عنوان این که استاندارد سازی مصالح ساختمانی طبق قانون نظام مهندسی ساختمان یک ضرورت الزام آوراست، ادامه داد:‌ طبق قانون نظام مهندسی ساختمان مصوب سال هفتاد و چهار و آیین نامه اجرایی آن در سال هفتاد و پنج، وزارتخانه های راه، صنعت و کشور موظف هستند طی ۲ سال نسبت به استانداردسازی مصالح ساختمانی اقدام کنند.
شهریاری با اشاره به این ‌که با وجود گذشت سال ‌ها ازاین الزام قانونی متاسفانه این مهم مغفول واقع شده است، اظهار داشت: غفلت از استاندارد سازی مصالح ساختمانی سبب میشود که در عمل با ساختمان ‌هایی ناایمن وبا عمرمفید کم روبرو شویم.
وی با تاکید بر این ‌که مجلس دغدغه های جدی در مورد افزایش ارتقای کیفیت ساختمان‌ ها که با جان و مال مردم در ارتباط است، دارد، گفت: چنانچه مشخص گردد دستگاه ‌های ذیربط در زمینه استانداردسازی مصالح ساختمانی اهمال‌کاری می ‌کند، قطعا مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

ورود مجلس به شکایت تیرچه‌سازان ساختمانی

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: انجمن تیرچه سازان چنان چه مستنداتی در مورد اهمال‌کاری سازمان ‌های ذیربط در زمینه تولید استاندارد تیرچه دارند میتوانند آن را به کمیسیون عمران مجلس ارائه دهند. کمیسیون مذکور نیز فورا در این رابطه تشکیل نشست داده و نسبت به تشکیل کمیته بررسی مشکلات این صنف اقدام خواهد کرد.
منبع : خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۷
904 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0