مقاومت مطلوب ساختمانها ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان کرمانشاه بیان داشت:

مقاومت مطلوب ساختمانها

ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان کرمانشاه بیان کرد: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی و تخریب صددرصدی ساختمان مسکونی را به دنبال نداشته و صرفا در برخی ساختمان ‌ها آسیبهای جزیی در نما و بخش های معماری داخلی ایجاد شده است.

کد خبر: 970906013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ آذر ۹۷ - ۴:۲۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان کرمانشاه بیان کرد: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی و تخریب صددرصدی ساختمان مسکونی را به دنبال نداشته و صرفا در برخی ساختمان ‌ها آسیبهای جزیی در نما و بخش های معماری داخلی ایجاد شده است.

مقاومت مطلوب ساختمانها

مقاومت مطلوب ساختمانها

مقاومت مطلوب بود ساختمان ها  خسارت ندیدند

حسن شرفی – ریاست سازمان نظام‌مهندسی استان کرمانشاه:

با عنوان این که دیروز حوالی ساعت هشت زلزله ای باقدرت ۶٫۴ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین کرمانشاه را لرزاند. ادامه داد:

خوشبختانه این زمین لرزه، تلفات جانی و تخریب صددرصدی ساختمان مسکونی را به دنبال نداشته و صرفا در برخی ساختمان ‌ها آسیبهای جزیی در نما و بخشهای معماری داخلی ایجاد شده است.

وی گفت :

طی بازدید چندساعته اعضای هیئت‌ رئیسه سازمان نظام‌مهندسی استان کرمانشاه از مناطق زلزله زده هنوز برآوردی دقیقی مقاومت مطلوب بود ساختمان ها خسارت ندیدند. از آسیبهای جانی و مالی این حادثه در دسترس نبوده و آمار دقیق را میتوان در تکمیل بازدیدها از سایر مناطق به دست آورد.

شرفی:

با عنوان این که در حال حاضر اوضاع مناطق زلزله زده بویژه در دو شهر سرپل ذهاب و قصر شیرین به حال عادی رسیده است افزود: واحدهای مسکونی شهری در حال ساخت و یا ساخته ‌شده توسط سازمان نظام‌مهندسی، در زمین لرزه مقاومت مطلوبی از خود نشان‌ دادند و آسیب جدی ندیدند و واحدهای مسکونی مهر که در حال مقاوم‌سازی بودند نیز آسیب چندانی نداشتند.

رئیس سازمان استان با عنوان این که آسیب‌های واردشده زلزله بیش تر مربوط به بناهای فرسوده و قدیمی ساز بود تصریح کرد: همواره از مردم می ‌خواهیم برای حفظ جان و مال خود در ساخت واحدهای مسکونی خود از اعضای سازمان نظام‌مهندسی بهره بگیرند.

مقاومت مطلوب ساختمانها

وی با اشاره به این که آماری از خانه‌های تخریب‌شده روستایی نداریم تصریح کرد: ازآنجایی‌ که واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن احداث و نظارت می‌ گردد اطلاعی از وضعیت این واحدها در دسترس نداریم؛ ولی متأسفانه عملکرد بنیاد مسکن با سازمان نظام‌مهندسی تنگاتنگ نیست و پرداختی ‌های بنیاد مسکن تا به حال در مورد مهندسان ناظر و طراح مناسب نبوده است.

شرفی با عنوان این که مدارس در شهرهای زلزله‌زده آسیبی چندانی نداشتند یاد آور شد: ساختمان ‌های عمومی در این حادثه دچار تخریب جزئی شده‌اند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ آذر ۹۷
1055 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0