شناسایی نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان بیان کرد:

شناسایی نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان

ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان اظهار داشت: باید نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان احصا و ضمن ارائه آن به مشاور؛ اصلاح موارد در اسرع وقت تعیین ‎تکلیف گردد.

کد خبر: 970830007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷ - ۱۲:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان اظهار داشت: باید نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان احصا و ضمن ارائه آن به مشاور؛ اصلاح موارد در اسرع وقت تعیین ‎تکلیف گردد.

شناسایی نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان

شناسایی نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان

نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان  شناسایی گردد

نرگس نورالله زاده،:

صبح ۴ شنبه در جلسه اعضای شورای شهر همدان با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان گفت: همگان از سازمان نظام مهندسی انتظار مطرح کردن بحث‌ های تخصصی دارند.

وی:

با تأکید بر اثربخشی تصمیمات این دو نهاد مردمی، گفت: سازمان نظام مهندسی و شورای شهر می ‌توانند در مباحث کلان و تخصصی ورود جدی داشته باشند تا زیرساخت ها برای توسعه شهر فراهم گردد.

نورالله زاده :

با عنوان این که رویکرد بررسی و گرداوری طرح جامع شهر همدان باید مناسب، علمی و کارشناسی شده باشد، ادامه داد: در این دوره از فعالیت شورای شهر و سازمان نظام مهندسی استان همدان، بحث طرح جامع شهر همدان مطرح است که متأسفانه شاهد اتفاقات خوبی نبودیم و رویه کارشناسی و علمی را در برخی حوزه‌ها، شاهد نیستیم.

وی :

با تأکید بر این که باید نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان را احصا کنیم و برای ارائه به مشاور و اصلاح آن بصورت فوریت تعیین‌تکلیف گردد، تصریح کرد: صرفاً نگاه توسعه‌ای بدون بررسی آثار و تبعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب بروز مشکلات عدیده و غیرقابل جبرانی برای آینده شهر همدان و شهروندان همدانی خواهد شد.
لزوم تعامل بین دستگاه ‌های اجرایی و نهادهای مردمی

ریاست شورای شهر همدان نیز گفت:

تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی هر چقدر بیش تر باشد، سبب دلگرمی مردم می ‌شود و سعی داریم با کلیه دستگاه ‌های اجرایی و صاحب‌نظران، تعامل ویژه داشته باشیم.

کامران گردان

با تأکید بر تعامل بیش تر نظام مهندسی، شورای شهر و شهرداری برای بهبود روند شهرسازی، افزود:

تعاملات مجموعه مدیریت شهری هر چقدر با سازمان نظام مهندسی استان بیش تر شود، می ‌توانیم در چارچوب قانون، کارهای تخصصی و مناسبی را در شهر به ثمر برسانیم، همچنین در این راستا باید تعامل کمیسیون شهرسازی معماری شورا با گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی استان افزایش یابد.

وی:

با عنوان این که خدمات به نفع مردم و در چارچوب قانون سرلوحه کار شوراهاست، خاطر نشان کرد: با توجه به نقش اجتماعی شورای شهر همدان در ابعاد نظارتی، هماهنگی و مدیریتی، برگزاری جلسات هماهنگی را با سازمان نظام مهندسی استان در نظر خواهیم داشت.

گردان:

همچنین با تأکید بر این که انتظار می رود نظام مهندسی در جلسات کارشناسی استان حضور مستمر داشته باشد، یاد آور شد: سازمان نظام مهندسی استان همدان می ‌تواند مباحث تخصصی را در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ ها که به میزبانی شورای شهر همدان برگزار می‌ گردد، ارائه دهد.

شناسایی نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان


کارهای تخصصی‌ تری در حوزه شهرسازی صورت گیرد

ریاست کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان:

نیز با تأکید بر این که باید کارهای تخصصی‌تری در حوزه شهرسازی صورت گیرد، افزود: اگر می خواهیم برای شهر و شهروندان کار کنیم؛ باید تعامل بیش تری داشته باشیم.

سید مسعود عسگریان

با تأکید بر این که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شورای اسلامی شهر همدان جزو نهادهای مردمی محسوب می گردند، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی بعنوان نهاد تخصصی می ‌تواند تعامل ارزشمندی با شورای شهر بمنظور تلاش برای تسهیل امور اجرایی شهروندان همدان داشته باشند.

عسگریان تصریح کرد:

تسهیل در امور شهروندان و روان‌سازی آن می ‌تواند سبب توسعه شهر گردد.

ریاست کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان:

نیز در ادامه با تأکید بر این که ماهیت شورای شهر مردمی است که باید برای رضایتمندی شهروندان حرکت کنیم، ادامه داد: انتظار می‌ رود هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی استان نسبت به گذشته، دنبال تغییر و تحول باشد.

حسین قراباغی تصریح کرد:

با توجه به این که مدیریت شهری و سازمان نظام مهندسی استان برای تسهیل روند صدور نقشه پروانه ساختمان ‌ها در یک سمت حرکت می کنند، باید در این زمینه بصورت اساسی، ورود جدی داشته باشند.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان

نیز تعامل با تمامی دستگاههای اجرایی بویژه شورا و شهرداری را سرلوحه کارهای نظام مهندسی دانست و تاکید کرد: این سازمان آمادگی دارد بعنوان عامل چهارم طرح جامع شهر همدان با نهاد های ذی ربط همکاری کند.

سعید یزدانی:

از طرف کارشناسان این سازمان پیشنهاد داد: کمیته هم‌افزایی با حضور نمایندگان شورای شهر و نظام مهندسی برای تعامل بیش تر شکل گیرد تا راهکارهای مثمرثمری در مورد ممیزی ساختمان‌ ها به دست آید.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۷
989 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0