مخالفت مجلس با ارسال تخلفات وزارت راه درنظام مهندسی به قوه قضائیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی

مخالفت مجلس با ارسال تخلفات وزارت راه درنظام مهندسی به قوه قضائیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فرستادن گزارش کمیسیون عمران در مورد تخلفات وزارت راه و شهرسازی در حوزه اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به قوه قضائیه مخالفت کردند.

کد خبر: 970719005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۹ مهر ۹۷ - ۱۲:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فرستادن گزارش کمیسیون عمران در مورد تخلفات وزارت راه و شهرسازی در حوزه اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به قوه قضائیه مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با ارسال تخلفات وزارت راه درنظام مهندسی به قوه قضائیه

مخالفت مجلس با ارسال تخلفات وزارت راه درنظام مهندسی به قوه قضائیه

مخالفت مجلس با فرستادن تخلفات وزارت راه  درنظام مهندسی به قوه قضائیه

در نشست علنی ۴ شنبه مجلس شورای اسلامی قرائت گزارش کمیسیون عمران در مورد بخش نامه های وزارت راه و شهرسازی در حوزه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر اساس ماده دویست و سی و شش آیین‌نامه داخلی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
بعد از قرائت این گزارش که تخلفات وزارت راه و شهرسازی در زمینه بخش نامه های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را احراز کرده و معتقد به نقض قانون، اقدام خارج از اختیار و ورود بحوزه صلاحیت قوه مقننه توسط وزارت راه و شهرسازی است، نمایندگان با نود و یک رای موافق، هشتاد و نه رای مخالف، ده رای ممتنع از مجموع دویست و شانزده نماینده حاضر در مجلس با فرستادن این گزارش به قوه قضائیه مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با ارسال تخلفات وزارت راه درنظام مهندسی به قوه قضائیه

در بخشی از این گزارش آمده است: «تخلفات وزارت راه و شهرسازی به علت عدم تمکین از قانون و مقررات قانونی علی رغم تذکر مراجع مسئول و درخواست اشخاص ذی نفع و هم چنین اقدام خارج از شئونات اداری از جمله عدم رعایت شان قوه قضاییه و ورود به حوزه صلاحیت قوه مقننه و صدور بخش نامه ها و نظریه های خارج از محدوده اختیارات که منجر به اضرار بغیر و سبب تضییع حقوق مهندسین، کارفرمایان، بهره‌برداران آتی و توقف احکام قانونی و مقررات اداری گردیده است، به قوه قضاییه ارسال تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی گردد».

منبع :  پیشامد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مهر ۹۷
1117 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0