تاج‌گردون، شورای شهر، نظام مهندسی به قلم شهرام پایاب

تاج‌گردون، شورای شهر، نظام مهندسی

شهرام پایاب طی یادداشتی با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و نقش نظام مهندسی نوشته است: ظهور و حضور غلام رضا تاج‌گردون در مجلس شورای اسلامی در سال نود عاملی برای توسعه و زیباسازی شهری دوگنبدان شد و این که وی پیشنهاد حضور نظام مهندسی را در شورای شهر امری لازم […]

کد خبر: 970718014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ مهر ۹۷ - ۱۲:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شهرام پایاب طی یادداشتی با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و نقش نظام مهندسی نوشته است: ظهور و حضور غلام رضا تاج‌گردون در مجلس شورای اسلامی در سال نود عاملی برای توسعه و زیباسازی شهری دوگنبدان شد و این که وی پیشنهاد حضور نظام مهندسی را در شورای شهر امری لازم […]

تاج‌گردون، شورای شهر، نظام مهندسی

تاج‌گردون، شورای شهر، نظام مهندسی

تاج‌گردون، شورای شهر، نظام  مهندسی

شهرام پایاب طی یادداشتی با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و نقش نظام مهندسی نوشته است:
ظهور و حضور غلام رضا تاج‌گردون در مجلس شورای اسلامی در سال نود عاملی برای توسعه و زیباسازی شهری دوگنبدان شد و این که وی پیشنهاد حضور نظام مهندسی را در شورای شهر امری لازم و ضروری می‌ دید نشانی از هادی و حامی وی در امر توسعه شهری بوده است.
ابتدا به ساکن لازم است از قشر متخصص و متعهد نظام مهندسی تشکر و قدردانی نمایم زیرا در استحکام و نمای ابنیه هر شهری در گرو علم و تخصص آن ها است ولی این علم و تخصص در جایگاه مدیریتی بالاخص مقوله شهرداری که این روزها اتفاقا نقل محافل و مجالس شده کافی و وافی است.
از آن جائی که مردم شریف شهرستان ‌های گچساران و باشت از شعور بالای سیاسی واجتماعی برخوردار هستند لذا براحتی می ‌توانند بین دو مقوله علم مهندسی (به تنهایی و بدون سواد مدیریتی و تعهد) و آشنایی با مسائل و مشکلات شهری البته تعهد و در نظر گرفتن منافع شخصی، تفاوت ‌های آشکار را احساس کنند.
باید عنوان کرد که یک مهندس اصالتا آمار و ارقام و تفکر پروژه‌ محوری دلرد و مخدود به یک حوزه خاص می‌ باشد ولی مدیریت یک حس خودجوش است که دارای فاکتورهای از جمله حس مسئولیت و دلسوزی و ابتکار و خلاقیت می ‌باشد.
عملکرد نظام مهندسی و عناصر آن در شورای ۴ و ۵ متاسفانه در نوع خود ضعیف ظاهر شد که چالش‌ های دور چهارم وپنجم شورا با شهرداری‌ های وقت نشان از بی‌ثباتی هر دو دوره شورای شهر بوده که ظهور امضا نظام مهندسی در شورای شهر و عدم توان جمع‌آوری و حل مشکلات در هر ۲ دوره چهارم و پنجم نشانی از ضعف مهندسان نظام مهندسی است.

تاج‌گردون، شورای شهر، نظام مهندسی

در کشور ما داشتن قدرت لذت بیش تری برای بسیاری از افراد دارد و بی‌ دلیل نیست که عده‌ای از مهندسین بکار خود در حوزه سیاسی علاقه دارند برای عده‌ای مهندس بودن یک حالت تزئینی دارد و برای پرستیژ و رفع کمبودهای شخصیتی در میان مردم از آن استفاده می‌کنند نه خدمت به مردم.
اگر مهندسان عضو شورای شهر دارای چندین شغل باشند چگونه می‌ توانند فرصت فعالیت و خدمت به مردم را داشته باشند اگر برای خودنمایی و مطرح شدن به عرصه شورای شهر ورود می ‌کنند راه‌ های بیش تری وجود دارد که خود را مطرح کنند چرا جای افراد شایسته و مردم ‌دوست را اشغال می‌ کنند؟
یک مهندس پیش از محتسبه منافع خود باید بدنبال مشکلات و منافع مردم باشد بعنوان یک پیشنهاد آیا بهتر نیست سازمان مهندسی عناصری را انتخاب  و برای شورای شهر به جامعه شهری معرفی کند که از مدیریت و اقتدار هم چنین دلسوزی کافی برخوردار باشند تا بتوانند از بروز مشکلات جلوگیری کرده و سبب انسجام درونی شورا شوند؟
قطعا یک شخص بعنوان یک کارگزار قوی اگر دارای مولفه‌ های مدیریتی سالم باشد می‌ تواند یک جامعه را به حرکت درآورد چه برسد به شورای شهر…اما متاسفانه در شورای شهر چنین شخصی که بتواند سکان شورای شهر را بعهده گیرد نبوده و برداشت شخصی بنده اینست که هر مدیری می‌ تواند مهندس شود اما هر مهندسی نمی ‌تواند مدیر خوبی باشد.
مثال روشن این گفته نماینده شهرستان‌ های گچساران و باشت دکتر غلام رضا تاج‌گردون است که با تخصص در علم اقتصاد می ‌بینیم که در تمام حوزه‌ های کلان مملکتی تاثیرگذار بوده است، علی‌الحال قضاوت را به عهده مردم فهیم گچساران می‌ سپارم که آیا فقط و فقط باداشتن مدرک تحصیلی مهندسی می ‌توان جوابگوی خلاء‌ها و حباب‌ های ایجاد شده به علت سوءمدیریت از طرف مسئولیت مربوطه در حوزه شورای شهر دوره‌ های ذکر شده بود یا حضور مدیری توانمند و پاکدست و دلسوز و اصیل را در این حوزه لازم می ‌دانند؟
شهرام پایاب

منبع : گچساران نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مهر ۹۷
814 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0