کمیسیون ماده صد نیازمند بازوی فنی، متخصص و معتمد است فرج الله رجبی

کمیسیون ماده صد نیازمند بازوی فنی، متخصص و معتمد است

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: برای بالا بردن سطح فنی و کارشناسی کمیسیون ماده صد شهرداریها، میتوان از کارشناسان ماده بیست و هفت سازمانهای نظام مهندسی در ترکیب این کمیسیون استفاده کرد.

کد خبر: 970715015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۹۷ - ۲:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: برای بالا بردن سطح فنی و کارشناسی کمیسیون ماده صد شهرداریها، میتوان از کارشناسان ماده بیست و هفت سازمانهای نظام مهندسی در ترکیب این کمیسیون استفاده کرد.

کمیسیون ماده صد نیازمند بازوی فنی

کمیسیون ماده صد نیازمند بازوی فنی، متخصص و معتمد است

کمیسیون ماده صد نیازمند بازوی فنی، متخصص و معتمد است

، متخصص و معتمد است/کارشناسان ساختمان نظام مهندسی باید به ترکیب کمیسیون اضافه گردند

فرج الله رجبی، با اشاره به لزوم اصلاح ساختار کمیسیون ماده صد شهرداریها، افزود: یکی از مشکلات فعلی این کمیسیون، صدور دستور پرداخت جریمه برای سازندگان متخلف است.
وی اظهار داشت: بنظر من کمیسیون ماده صد شهرداریها نیازمند یک بازوی فنی، متخصص و معتمد است، زیرا در شرایط فعلی پرونده تخلفات سازندگان بویژه اضافه بنا به کارشناسان ارجاع داده می گردد و آنها پس از بررسی تنها به یک جمله اکتفا میکنند که مثلا ساختمان مذکور در مقابل فشارها و بارهای ثقلی پایدار است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصربح کرد: این در حالیست که مشکل اصلی در ساختمان، مسئله زمین لرزه و نیروهای جانبی آن است. ما بارها پیشنهاداتی را برای اصلاح ساختار کمیسیون ماده صد شهرداریها ارائه کردیم، از این رو بنظر من برای بالا بردن سطح فنی و کارشناسی این کمیسیون، میتوان از کارشناسان ماده بیست و هفت سازمانهای نظام مهندسی در ترکیب این کمیسیون استفاده کرد.

کمیسیون ماده صد نیازمند بازوی فنی، متخصص و معتمد است

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: البته لازم نیست این کارشناسان حق رأی داشته باشند، ولی میتوان از آنها بعنوان کارشناسان معتمد در ترکیب کمیسیون ماده صد، برای تهیه گزارشهای دقیق درباره تخلفات ساختمانی استفاده کرد.
وی یاد آور شد: ارتقا ترکیب کمیسیون ماده صد شهرداریها خیلی مفید خواهد بود و این مسئله میتوان از بروز تخلفات ساختمانی بویژه مسئله اضافه بنا جلوگیری کند، زیرا با تقویت آن میتوان نسبت به تخریب بناهای مذکور اقدام کرد، که این مسئله زمینه ساز کاهش تخلفات می گردد.

منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید اینترنتی کتاب مباحث آزمون نظام مهندسی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۷
768 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0