بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی بمناسبت انتخابات نظام مهندسی ساختمان  شرح بیانیه

بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی بمناسبت انتخابات نظام مهندسی ساختمان

انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور برگزار گردید و مهندسان برای بار هشتم پای صندوقهای رفتند و تعدادی از همکاران خود را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند تا مگر اینبار متفاوت تر از دوره های گذشته عمل کنند.

کد خبر: 970715012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۹۷ - ۱:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور برگزار گردید و مهندسان برای بار هشتم پای صندوقهای رفتند و تعدادی از همکاران خود را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند تا مگر اینبار متفاوت تر از دوره های گذشته عمل کنند.

بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی بمناسبت انتخابات نظام مهندسی ساختمان

بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی بمناسبت انتخابات نظام مهندسی ساختمان

بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی بمناسبت  انتخابات نظام مهندسی ساختمان

برگزیدند تا مگر مجددا ارزش مهندسی را به مهندسان برگردانند و شرایط را بگونه ای مدیریت نمایند که با فرهنگ سازی، آموزش، شفافیت، پاکدستی و….این اعتماد خدشه دار شده دو سویه جامعه و مهندسان، مهندسان و سازمان، دولت و سازمان را اصلاح کنند.
برگزیدند تا به جای ستیزه جویی با نماینده حاکمیت در امور مهندسی، بر سر میز مذاکره بنشینند و به دور از حواشی با در نظر گرفتن بالا بردن کیفیت ساخت وساز و منافع مردم و مهندسین تعامل کنند.
برگزیدند تا مگر هیات مدیره منتخب روندی را برنامه ریزی و اجرا کند که در انتخابات نهمین دوره، مشارکت به عددی قابل قبول برسد که برگ افتخاری برای هر مهندس باشد.
شاخه مهندسین حزب همبستگی به عنوان یکی از محدود کنشگران سیاسی اجتماعی و صنفی این نظام صنفی، ضمن تشکر از تمامی مهندسینی که متعهدانه و جسورانه برای سرنوشت خود و مردم و آیندگان این کشور احترام قائل شدند و در انتخابات شرکت کردند و نیز تشکر از همه کاندیداها و ائتلافها و گروه ها که با تشکیل نشست ها، گردهمایی ها و… زمینه طرح نظرات کارشناسی و مدیریتی در این حوزه را فراهم آوردند. لازم میداند که به منتخبان این دوره انتخابات اعلام کند:
هیات مدیره منتخب دوره هشتم؛ باید پذیرفت که مدتی است که اعتبار و حیثیت اجتماعی جامعه مهندسی در جامعه ایران لطمه خورده ‌است.
متاسفانه نام مهندس با امضا فروشی قرین شده، بحث بی تعهدی و بی‌ مبالاتی بخشی از همکاران به واسطه حضور سودجویانی که تنها به فکر منافع خود هستند و بس، سبب شده است که نه تنها موقعیت و اعتبار عمومی مهندسان را در اذهان عمومی مخدوش که اعتبار سازمان‌ ها را نیز در بین اعضای خود نیز دچار آسیب ساخته‌است.
جامعه کم تر نشانی از نقش یک مهندس یا دیدگاه مهندسی در شناخت مسائل بنیادینی چون تنزل قابلیت زیستی خیلی از شهرها و از دست دادن هویتشان، ترافیک کشنده‌ی کلان‌شهرها، ضعف دولت الکترونیک، فرسوده‌شدن بافت‌ های میانی و تاریخی شهرها، رشد حاشیه‌ نشینی، گسترش معماری نازل و ناساز، ضعف پایداری ساختمان‌ ها، رشد مصرف انرژی و هدر رفت گسترده انرژی در ایران، ضعف توسعه فناوری مهندسی، تغییرات اقلیمی، تخریب محیط زیست، و مساله‌ هایی از این دست و ارائه راه‌ کار می ‌بیند.

بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی بمناسبت انتخابات نظام مهندسی ساختمان

 


مسائل و معضلاتی که از ماموریتهای اصلی مهندس میباشد و بدون حضور او حل نخواهد شد.
شاید این بی اعتمادی مهندسان به جایگاه صنفی خود و هم جامعه به صاحبان این صنف، سبب شده است که نه تنها امروز بلکه در اکثر دوره های انتخابات هیات مدیره، مشارکت در پایین ترین و اسفناکترین وضعیت خود قرار گیرد و شاید هم این مشارکت ضعیف سبب شده است که جایگاه مهندسی در اذهان مردم تضعیف شود.
مشارکتی که هنوز نتوانسته است عدد ۱۰ درصد را تجربه کند و یقینا هزینه این عدم مشارکت را در اولویت اول مردم و مصرف کنندگان کالایی به نام خانه پرداخت میکنند و در اولویت دوم خود مهندسان به عنوان تولید کنندگان این کالا. باتوجه به شرایطی کنونی این سازمان، شایسته است هیات مدیره منتخب با تدبیر و به دور از حواشی و با تعامل و همفکری با نهاد های تصمیمگیر و مرجع و نیز استفاده از نظرات نخبگان این حوزه، علی الخصوص سایر رقبای صاحب فکر و نظری که توفیق نداشتند وارد هیات مدیره گردند با تاکید بر ماموریت اصلی سازمان یعنی آموزش و تعلیم مهارت حرفه های مهندسی و به روز رسانی جامعه مهندسی در علوم نوین مهندسی با استفاده از ظرفیت نو و بی بدیل استارت آپها و نیز با ورود و تصمیم به حل به کلیه چالشهای اشاره شده از جمله بی اعتمادی، مشارکت پایین اعضا در تصمیم گیریها، وضعیت اسفناک امضا فروشی وحذف سودجویان واسطه، شفافیت کلیه مراودات مالی و تجاری سازمان، مافیای شرکتهای حقوقی وابسته، پیگیری تا حصول نتیجه اتفاقات مبهم مالی اخیر و قدیم و شفاف سازی نحوه هزینه کرد سهم ۵ درصدی برای اعضا، بازگرداندن سازمان به وظیفه اصلی آموزش، نظارت و بازرسی بر ساخت و ساز و کاهش تصدیکری سازمان در امور اجرایی صدور پروانه و ارجاع کار به مهندسان و … اتخاذ تصمیم و اقدام اصلاحانه نماید.
در خاتمه، شاخه مهندسان حزب همبستگی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی منتخبین جدید، با تمام توان آمادگی خود را برای هر نوع کمک فکری جهت نیل به برنامه های عالیه اعلام شده اعلام میدارد و تاکید میدارد تنها راه برون رفت سازمان از وضعیت کنونی و سوق بسوی سازمانی چابک و معتمد، نهادینه کردن شفافیت و پاکدستی به عنوان دو اصل انکار ناپذیر میباشد.

منبع : تیتر شهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۷
1391 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0