فساد مالی در سازمانهای نظام مهندسی به خاطر گردش مالی بالا معاون مسکن و ساختمان بیان کرد:

فساد مالی در سازمانهای نظام مهندسی به خاطر گردش مالی بالا

حامد مظاهریان با تاکید بر این که گردش مالی بالا سبب فساد مالی در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان شده است، بیان کرد: قرار نبود که سازمانهای نظام مهندسی تا این حد گردش مالی بالایی داشته باشند و مشکل از سال نود و دو شروع شد.

کد خبر: 970712024 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷ - ۵:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حامد مظاهریان با تاکید بر این که گردش مالی بالا سبب فساد مالی در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان شده است، بیان کرد: قرار نبود که سازمانهای نظام مهندسی تا این حد گردش مالی بالایی داشته باشند و مشکل از سال نود و دو شروع شد.

فساد مالی در سازمانهای نظام مهندسی به خاطر گردش مالی بالا

فساد مالی در سازمانهای نظام مهندسی به خاطر گردش مالی بالا

فساد مالی در سازمانهای نظام مهندسی به  خاطر گردش مالی بالا /وظیفه آن ها توزیع پول نیست

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هشتیمن دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی در پاسخ به این پرسشی مبنی بر این که علت وجود فساد مالی در برخی از این سازمان ها بخاطر چیست که اخیرا هم خبر از کشف یک اختلاس به مبلغ پانزده میلیارد تومان داده میشود، عنوان کرد: وقتی ریشه‌ یابی کنیم قرار نبوده که تا این حد منابع مالی در سازمان ‌های نظام مهندسی گردش پیدا کند تمام مشکل به این باز می‌ گردد که در این سازمان ‌ها گردش مالی بالایی وجود دارد.
*قرار نبود که تا این حد پول در سازمان نظام مهندسی گردش داشته باشد
حامد مظاهریان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان نهادهای غیردولتی و حرفه‌ای هستند و این نهاد حرفه‌ای غیردولتی قرار نبود که تا این حد پول در آن گردش داشته باشد و قرار بود که غیرانتفاعی باشد ولی در حقیقت هجوم پول و توزیع کار از سال نود و دو این امور را مختل کرده است چون قرار نبود که پول وارد سازمان گردد و فرایندهای کنترلی هم درون سیستم ‌ها وجود نداشته است.
مظاهریان ادامه داد: ما بلافاصله در دولت یازدهم این موضوع را شناسایی کردیم و تمام آئین ‌نامه‌های ابلاغی در این جهت است که توزیع پول و کار را خارج کنیم و سازمان ‌های نظام مهندسی نباید رقیب مهندسان خود باشند و با آن ها رقابت کنند.
* توزیع کار و پول جزو برنامه ‌های سازمان نظام مهندسی نیست
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان ‌های نظام مهندسی اصلا نباید خدمات مهندسی ارائه کنند و توزیع کار و پول جزو برنامه ‌های سازمان نظام مهندسی نیست و در مفهوم اولیه شکل ‌گیری این سازمان‌ ها اصلا چنین مطلبی پیش‌ بینی نشده بود.
مظاهریان تصریح کرد: سازمان ‌های نظام مهندسی نباید از مهندسان حق‌الزحمه اخذ کنند و حق‌الزحمه‌ای که مهندسان اخذ می ‌کنند نباید دست در جیب آن ها کرده و مجددا آن را برداشت کرد بنابراین متاسفانه وقتی با هر نوع فسادی مبارزه می ‌شود و مقاومت‌ هایی هم شکل می ‌گیرد وزارت راه و شهرسازی برای این که بتواند این موضوع را از بین ببرد این قضاوت‌ های ما ادامه خواهد یافت.

فساد مالی در سازمانهای نظام مهندسی به خاطر گردش مالی بالا

مظاهریان با اشاره به این که کشف فساد جدید مالی (گفته می ‌شود پانزده میلیارد تومان) در سازمان نظام مهندسی تهران توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، گفت: تصور می ‌کنیم مقاومتی که از رده‌ های بالا صورت می ‌گرفت برای این بود که وزارت راه و شهرسازی بوظایف خود عمل کرد و نشان داد قصد مماشات با فساد را ندارد.
*فعالیت های نظام مهندسی در شش ماهه دوم اصلاح می گردد
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس انتخابات دوره هشتم هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی نقطه عطفی است که یک فرصتی ایجاد گردد که صدای نمایندگان مهندسان رساتر شنیده شود و تصور می‌ شود که در شش ماهه دوم سال جاری، مجموعه فعالیت ‌ها که در جهت اصلاح بود به نتیجه خواهد رسید و می ‌توانیم فکر کنیم که ریل‌ گذاری برای یک دهه آینده سازهای نظام مهندسی انجام گرفته است.
منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۷
791 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0