حمایت اولین ریاست رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان از مواضع آخوندی غرضی گفت:

حمایت اولین ریاست رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان از مواضع آخوندی

محمد غرضی اولین ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با عنوان این که اقدامات وزیر راه و شهرسازی در مبارزه با فسادی که دامان سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان کشور را گرفته تازه شروع راه مبارزه با فساد در این سازمان است، بیان کرد: مهندسان باید با شرکت در انتخابات اختیار خود را از دست رانت‌ خواران و امضا فروشان بیرون آورند.

کد خبر: 970709007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ مهر ۹۷ - ۱۱:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محمد غرضی اولین ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان با عنوان این که اقدامات وزیر راه و شهرسازی در مبارزه با فسادی که دامان سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان کشور را گرفته تازه شروع راه مبارزه با فساد در این سازمان است، بیان کرد: مهندسان باید با شرکت در انتخابات اختیار خود را از دست رانت‌ خواران و امضا فروشان بیرون آورند.

حمایت اولین ریاست رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان از مواضع آخوندی

حمایت اولین ریاست رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان از مواضع آخوندی

اقدامات وزیر راه و شهرسازی در  مقابله با فساد نظام‌ مهندسی تازه شروع کار است/ اختیار سازمان نظام‌مهندسی بدست رانت ‌خواران و امضا فروشان افتاده است

وی با عنوان این که گرفتاری مجموعه نظام‌ مهندسی اعم از شورای مرکزی، دولت و مجلس اینست که مجموعه فوق توانایی آن را که بتوانند نیروهای نظام‌مهندسی را به شغل حلال مشغول کند ندارد، اظهار داشت: این مجموعه حتی از بعد راضی کردن مهندسان و تأمین معیشت آن ‌ها عاجز است و بنده به ‌عنوان فردی که بیش از بیست سال از عمر خود را صرف ارتقاء و تأثیرگذاری این نهاد حرفه‌ای کرده‌ام و در این مدت هیچ‌ گونه حاشیه و یا شکایتی در پرونده خود ندارم یادآور می ‌شوم که در حال حاضر این نهاد تخصصی نتوانسته است به اهداف عالی خود برسد و فنّاوری را وارد ساختمان کند.
نخستین رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و یکی از بنیان‌گذاران این سازمان با تأکید بر این که سازمان نظام‌ مهندسی باید تجربیات عمر سی ساله خود را چراغ راه آینده قرار دهد، افزود: این نهاد تخصصی به ‌جای این که حاکمیت سرمایه‌بر نیروی انسانی را تقویت کند باید به طرفی حرکت کند که حاکمیت نیروی فنی در امر ساخت ‌و ساز تعریف گردد.
وی، چند نمونه از فسادهایی را که آخوندی در حال مبارزه با آن است را ذکر کرد و ادامه داد: برخی از مهندسان کم‌فروشی می‌ کنند و با این که پول می‌ گیرند اما وظایف خود را به ‌درستی انجام نمی‌ دهند و سبب می‌ شوند تا خریداران به‌ جای آن که ساختمان را محلی امن تلقی کنند آن را ناایمن بدانند.
غرضی تصریح کرد: البته باید در نظر گرفت مسائل و فسادی که در حال حاضر موجود است در عرض یکی دو روز و یا یک دولت خاص بوجود نیامده بلکه به ‌صورت مستمر تداوم‌ یافته است به هر صورت باید اقدامات ضد فساد و اصلاحاتی که در این زمینه وزیر راه و شهرسازی فعلی آغاز کرده است تداوم یابد.
وی با تأکید بر این که  فسادهای رایجی که در سازمان نظام‌مهندسی وجود دارد ناشی از این است که به‌ جای این که فنّاوری صحبت کند فساد در مجموعه حرف اول را می ‌زند، گفت: اقدامات آخوندی در این زمینه گام‌ های ابتدایی این مسیر است البته ناگفته نماند که بنده وارد دعواهای سیاسی نمی ‌شوم. در ابتدای تشکیل سازمان نظام‌ مهندسی اهداف ما کمک به ورود فنّاوری در ساختمان بود ولی امروزه این سازمان از چنین هدف والایی دور و منجر به گرفتار ی‌های اشخاص شده است.
وی با عنوان این که یک عده‌ای در سازمان نظام ‌مهندسی مقصر هستند، افزود: همین چرخه مذکور موجب می‌ شود تا دائم آدم‌ هایی در رفت و آمد باشند و این سازمان را به فساد بکشانند زیرا آن‌ ها هدف اصلی این سازمان را گم‌ کرده‌اند.
اولین رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در زمینهٔ اخبار منتشر شده در باره جعل مدرک رئیس سابق سازمان نیز بیان کرد: این شخص برای خود جهنم دنیا و آخرت را از پیش خریداری کرده است و خدا به ملتی رحم کند که مسئولان آن دچار فساد شده‌اند و تازه باید توجه کرد که این مسئله شاید به‌ تنهایی و یک مورد نباشد و ده ‌ها نفر نیز با جعل مدرک آغاز بکار مهندسی کرده باشند.

حمایت اولین ریاست رئیس سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان از مواضع آخوندی

وی در ادامه با یادآوری تاریخ صد ساله ایران، خاطر نشان کرد: کشور ایران درزمانی که چهار کشور بیش تر انتخابات نداشتند، سلطنت مطلق را به مشروطه تغییر داد بعد از آن نیز فرزندان آن‌ ها در پیروی از پدران خود حکومت مشروطه را به حکومت جمهوری تغییر دادند که رکن اصلی آن آرای مردمی است و با این مقدمه  باید در باره اوضاع فعلی که برای سازمان نظام ‌مهندسی بوجود آمده، عنوان داشت: مهندسان جمهوریت را قدر نمی‌ دانند و با شرکت نکردن در انتخابات نظام‌مهندسی حقوق خود را ضایع کرده و سبب عدم ارتقا خود و دیگران می‌ شوند که همین امر توانایی همکاری و همدلی را از جامعه مهندسان سلب کرده است. افزون بر این سبب فسادهای گسترده شده و یا این که جعل مدرک را رایج کرده که آسیب‌ های بسیار جبران ‌ناپذيري را برای مردم بوجود می‌ آورد.
غرضی یاد آور شد: به ‌جای آن که قاطبه مهندسان در انتخابات شرکت کنند و سبب رقابت سالم در آن شوند که منجر به ورود فنّاوری در اداره کشور شود گرفتاری ‌های این مرز و بوم را افزون کرده و اختیار خود را بدست رانت‌خواران و امضا فروشان و غیره می‌ دهند که نباید فراموش کرد این قول الهی است که  کسانیکه نعمت خدا را شاکر نباشد نعمت از آن‌ ها سلب می گردد.
وی در خاتمه افزود: به‌ طور مثال از صد و بیست هزار عضو نظام‌مهندسی تهران به علت عملکرد بد و ضعيف مدیران فقط هفت الی هشت هزار نفر در انتخابات دوره‌ای نظام ‌مهندسی شرکت می ‌کنند که آن‌ ها نیز بنظر می ‌آید با خرید و فروش رأی همراه است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مهر ۹۷
812 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0