امضافروشی مهندسان باید جمع گردد عباس آخوندی گفت:

امضافروشی مهندسان باید جمع گردد

آخوندی اظهار داشت: ارتقای کیفیت ساخت و ساز را تمامی مردم شنیده‌اند، بنابراین سعی کرده‌ایم در بخشنامه جدید بساط امضا فروشان را جمع کنیم.

کد خبر: 970624009 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ شهریور ۹۷ - ۱:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،آخوندی اظهار داشت: ارتقای کیفیت ساخت و ساز را تمامی مردم شنیده‌اند، بنابراین سعی کرده‌ایم در بخشنامه جدید بساط امضا فروشان را جمع کنیم.

امضافروشی مهندسان باید جمع گردد

امضافروشی مهندسان باید جمع گردد

امضافروشی مهندسان باید  جمع گردد

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین بهره برداری، افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه روبنایی و مشارکتی در شهر جدید پرند، با عنوان این که قطار حومه‌ای تهران به پرند در ابتدا چهار زوج بود، بیان کرد: با اقداماتی که انجام دادیم، تعداد قطارهای حومه‌ای را به چهارده زوج افزایش دادیم.
آخوندی با عنوان این که در طول مسیر با تمامی مسافران در مورد کیفیت قطارهای حومه‌ای صحبت کردم، ادامه داد: کلیه مسافران از ایمنی بالا و قیمت ارزان بلیت ‌ها راضی بودند.
آخوندی به ارتقای کیفیت رفت و آمد در حومه شهرها با استفاده از حمل و نقل ریلی اشاره کرد و افزود: فاصله تهران تا پرند شصت و هفت دقیقه است و اگر قطار تهران_ پرند دو خطه گردد، زمینه‌ ساز کاهش زمان رسیدن و هم چنین افزایش سرعت تا چهل و هفت دقیقه می‌ شود.
وزیر راه و شهرسازی با عنوان این که باید نظام شهری را تبدیل به یک نظام ریل ‌پایه کنیم، تصریح کرد: در حال طراحی یک ایستگاه تبادلی بزرگ بین راه ‌آهن، مترو و حمل و نقل عمومی هستیم که (TOD) هستیم که بزودی به مرحله اجرایی می ‌رسد.
وی در ادامه به افتتاح نود هزار واحد مسکن مهر در پرند اشاره کرد و افزود: با افتتاح این واحدها تراکم جمعیتی بسیار زیادی در شهر ایجاد می‌ شود و همین موضوع سبب ایجاد محیطی خشن می ‌شود، در نتیجه باید برای ارتقای کیفیت زندگی؛ فضای عمومی و محیط زیست را افزایش دهیم.
آخوندی از ساخت بوستان سی و پنج هکتاری در پرند تا پایان سال خبر داد و ادامه داد: دره‌ای از وسط شهر پرند عبور می ‌کند و ما با تأمین کردن آب این دره یک بوستان مشاهیر در شهر را راه‌اندازی کردیم.
وی مطرح کرد: با راه‌اندازی این بوستان کیفیت زندگی و فضای عمومی این شهر تأمین می‌ گردد.
آخوندی در ادامه از ساخت چهل باب مدرسه در پرند خبر داد و یاد آور شد: خوشبختانه از لحاظ فضای آموزشی هیچ کمبودی در این شهر وجود ندارد و علی ‌رغم آن که مأموریت ساخت مدارس بر عهده وزارت راه و شهرسازی نیست ولی تلاش کرده‌ایم فضای آموزشی لازم را ایجاد کنیم.
وزیر راه و شهرسازی به اخداث پنج هزار واحد مسکن مشارکتی در کل کشور خبر داد و افزود: تعدادی از این واحدها در شیراز، اصفهان به بهره‌برداری رسیده است.
وی تاکید کرد: سه هزار و چهارصد واحد مسکن مشارکتی در شهر پرند به علت کاهش تراکم جمعیتی امروز کلنگ ‌زنی گردید.
وی در پاسخ به سوالی در مورد ارائه شیوه‌نامه جدید به نظام مهندسی، افزود: ارتقای کیفیت ساخت و ساز را تمامی مردم شنیده‌اند، بنابراین سعی کرده‌ایم در بخشنامه جدید بساط امضا فروشان را جمع کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با عنوان این که کسانیکه به شما برای مشکلات نظام مهندسی مراجعه می‌ کنند اکثرا امضا فروشان هستند، خاطر نشان کرد: این افراد علاقه ندارند که بساط امضا فروشان جمع گردد و از طرف دیگر برخی از رسانه ‌هایی که ادعای انقلابی می‌ کنند برای امضا فروشان کار می‌ کنند و اهداف آن ها را دنبال می ‌کنند.

امضافروشی مهندسان باید جمع گردد

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما می ‌گوییم مهندسی که ساختمان را طراحی می ‌کند، باید به مأموریت مهندسی خود بخوبی عمل کند، در نتیجه مهندس باید در اختیار مالک باشد و مالک از آن فرد کار مهندسی و طراحی اخذ کند.
آخوندی تصریح کرد: مهندسان نباید بابت امضا فروشی از مالکان حق‌الزحمه‌ای اخذ کنند.
آخوندی اظهار کرد: وقتی ناظر از طرف مالک انتخاب میگردد،‌ کیفیت ساخت و ساز کاهش نمی‌ یابد، چرا که شهرداری ‌ها بازرس انتخاب می‌ کنند و آن ها وظیفه بازرسی خود از روند ساخت و ساز را انجام می ‌دهند.
وی تأکید کرد: انتخاب نشدن مهندس ناظر از طرف مالک است که سبب کاهش کیفیت ساخت و ساز می‌ شود.
وی گفت: نباید از امضا فروشی طرفداری کنیم، بلکه باید از مردم در راستای ارتقای ساخت و ساز حمایت کنیم و باید سعی کنیم بساط امضا فروشی را جمع‌آوری کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در مورد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق بانک مرکزی، اظهار داشت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن از طرف بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه گردیده بنابراین باید منتظر موافقت شورای پول و اعتبار باشیم.

منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ شهریور ۹۷
837 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0