احداث پنجاه هزار واحد مسکونی با حداکثر تراکم ۲ طبقه عباس آخوندی بیان کرد:

احداث پنجاه هزار واحد مسکونی با حداکثر تراکم ۲ طبقه

عباس آخوندی بیان کرد: بحث اصلی ما در حوزه نظام مهندسی آن است که مهندسان از راه ارائه خدمت استاندارد ارتزاق کنند نه از راه امضا فروشی.

کد خبر: 970623001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ شهریور ۹۷ - ۹:۰۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عباس آخوندی بیان کرد: بحث اصلی ما در حوزه نظام مهندسی آن است که مهندسان از راه ارائه خدمت استاندارد ارتزاق کنند نه از راه امضا فروشی.

احداث پنجاه هزار واحد مسکونی با حداکثر تراکم ۲ طبقه

احداث پنجاه هزار واحد مسکونی با حداکثر تراکم ۲ طبقه

احداث پنجاه هزار واحد مسکونی با حداکثر  تراکم ۲ طبقه

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از پروژه‌ های عمرانی شهر جدید پرند، افزود: من به علت بارگذاری جمعتی بسیار زیاد شهر پرند و تداوم این روند همواره علاقه مند بودم تا از پروژه‌های آن بازدید کنم، خوشبختانه امروز شاهد اتفاقات خوبی خصوصاً در حوزه قطار حومه‌ای در این شهر جدید بودیم چرا که در گذشته مسیر قطار حومه‌ای حرم تا تهران دارای چهار زوج قطار بود که این رقم امروز به چهارده زوج ارتقا پیدا کرده است.
آخوندی گفت: من در مسیر حرکت از تهران به مقصد پرند با تمامی مسافران قطار صحبت کردم و خوشبختانه همه آن ها از نظم، ایمنی، تمیزی و قیمت ارزان آن راضی بودند.
وی تصریح کرد: تا پیش از این محور ریلی تهران تا تپه سفید سه خطه بود که هم اکنون در حال تبدیل آن به چهار خط هستیم. هم چنین لازم به ذکر است از تپه سفید تا اسلامشهر دو خطه بوده و از اسلامشهر تا پرند دارای یک خط ریلی بودیم که در حال حاضر در حال اضافه کردن یک خط ریلی دیگر به این دو مسیر نیز هستیم.
وی، تسریع در حرکت این قطارها و گسترش ظرفیت ریلی پرند- تهران را از علل اصلی پروژه‌ های مذکور عنوان کرد و افزود: مسیر قطار حومه‌ای از تهران به پرند امروز شصت و شش دقیقه طول کشید که با اجرایی شدن خطوط عنوان شده می‌ توانیم این زمان را بطور قابل توجهی کاهش دهیم چراکه مسیر تهران تا پرند تنها چهل و هفت کیلومتر بوده و با افزایش خطوط می‌ توانیم سرعت حرکت در این محور را بیش از گذشته کنیم.
این مقام مسئول با تاکید بر این که هم اکنون در حال تبدیل نظام طراحی شهری پرند به نظام ریل پایه هستیم، اظهار داشت: محور ریل شهری پرند با ۸ کیلومتر طول باید به ریل سبک مجهز گردیده و ایستگاه آن به محل تبادل مترو، راه‌آهن و سایر شقوق حمل و نقل عمومی گردد که تلاش داریم این پروژه را هر چه سریع تر اجرایی کنیم.
وی با اشاره به احداث بیش از نود هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند، ادامه داد: با توجه به خشک بودن منطقه جغرافیایی شهر جدید پرند همواره تاکید داشتیم با ایجاد فضاهای عمومی کیفیت زندگی در این منطقه را برای ساکنان ارتقا دهیم که خوشبختانه طرح جالبی مبنی بر ساخت بوستان سی و پنج هکتاری مشاهیر در وسط این شهر جدید با برخورداری از یک کانال آب در حال اجراست که تلاش می‌ گردد تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

احداث پنجاه هزار واحد مسکونی با حداکثر تراکم ۲ طبقه

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: علیرغم اسکان جمعیت زیادی در شهر جدید پرند ما مشکلی در حوزه مراکز آموزشی و مدرسه نداریم هر چند که بودجه‌ای برای ساخت آن ها از ابتدای عملیات مسکن مهر پیش‌ بینی نشده و حتی اجرای آن ها بعنوان مأموریت ما محسوب نمی گردد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شرکت عمران شهرهای جدید طرحی را مبنی بر ساخت پنجاه هزار واحد مسکونی در سطح کشور شروع کرده است که امروز شاهد کلنگ‌زنی سه هزار و چهارصد واحد از آن در پرند بودیم، ما در این طرح تلاش داریم تا تراکم بالای طرح مسکن مهر را کنار گذاشته و حداکثر از تراکم‌ های ۲ طبقه در این پروژه استفاده کنیم چراکه هدف ما اقدامی غیرتجاری و تنها برای ارتقای کیفیت زندگی است.
آخوندی در مورد بحث امضافروشی در حوزه نظام مهندسی، یاد آور شد: هدف وزارت راه و شهرسازی در این مسیر ارتقای کیفیت ساخت و ساز است در حقیقت افرادی که مخالف شیوه ‌نامه ما هستند همان امضا فروشان بشمار می‌ روند، متاسفانه در این مسیر برخی رسانه‌ هایی که ادعای انقلابی بودن دارند در راستای اهداف آن ها حرکت کرده و کم کم این موضوعات می ‌پردازند.
عضو کابینه دولت دوازدهم یاد آور شد: بحث اصلی ما در این حوزه آن است که مهندسان از راه ارائه خدمت استاندارد ارتزاق کنند نه از راه امضا فروشی. در حقیقت مهندس باید در اختیار مالک بوده و در ازای کار برای او دستمزد بگیرد نه این که در ابتدای پروژه طرحی را امضا و در زمان اجرا هیچ وقت در محل حاضر نگردد.
به گفته آخوندی، این فساد باید هرچه سریع تر جمع شده و تمام افراد و اصحاب رسانه نیز در جهت حمایت از مردم در این حوزه قدم بردارند.

منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ شهریور ۹۷
1469 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0