ایمن ‌سازی بناهای دولتی در بازه زمانی دو ماهه قابل اجرا است رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، بیان کرد:

ایمن ‌سازی بناهای دولتی در بازه زمانی دو ماهه قابل اجرا است

فرج الله رجبی با عنوان ‌این که بناهای دولتی نباید در زمان بروز بحران با مشکل روبرو باشند، ایمن‌ سازی این بناها را در بازه زمانی دو ماهه قابل اجرا دانست.

کد خبر: 970613001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ شهریور ۹۷ - ۱۱:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی فرج الله رجبی با عنوان ‌این که بناهای دولتی نباید در زمان بروز بحران با مشکل روبرو باشند، ایمن‌ سازی این بناها را در بازه زمانی دو ماهه قابل اجرا دانست.

ایمن ‌سازی بناهای دولتی در بازه زمانی دو ماهه قابل اجرا است

ایمن ‌سازی بناهای دولتی در بازه زمانی دو ماهه قابل اجرا است

ایمن ‌سازی بناهای دولتی در بازه زمانی  دو ماهه قابل اجرا است/بناهای دولتی نباید در زمان بحران درگیر مشکل گردند

وی، در باره شناسایی سه هزار و پانصد ساختمان دولتی ناایمن در تهران، عنوان کرد: ساختمان ‌های نا ایمن چه دولتی و چه غیر دولتی قطعا در تهران وجود دارند و پیشنهاد اینست که در این باره، سیستم مقررات ملی را بطور جدی راه‌اندازی کنیم، به این معنا که شرکت‌ های نگهدار ساختمان را تعریف کنیم و به آن ها صلاحیت بدهیم و کمک کنیم تا برای بررسی این وضعیت و پیشگیری از اتفاقاتی که ممکن است بیفتد، مستقر گردند.
وزارت راه و شهرسازی باید برای ایمن ‌سازی بناهای دولتی تمهیداتی بیندیشد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: برای ایمن ‌سازی ساختمان‌ های دولتی طبیعی است که وزارت راه و شهرسازی باید تمهیداتی بیندیشد تا بر این بخش نظارت گردد و بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی هم می‌ توانند در این رابطه به این وزارتخانه کمک کنند، ولی مسئولیت آن با وزارت راه و شهرسازی است که در جهت ایمن ‌سازی این ساختمان‌ ها برنامه ‌ریزی کند.
تامین اعتبارات عمرانی با اصلاحیه قانون بودجه نود و هفت امکان پذیر است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع اگر کمبود اعتباراتی در حوزه ایمن‌ سازی این بناها وجود دارد باید اصلاحیه‌ای برای قانون بودجه نود و هفت ارائه گردد تا درصدی از اعتبارات سایر بخش‌ ها به تعمیر و استحکام بخشی این بناها اختصاص یابد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، یاد آور شد: وقتی ما در باره ساختمان نا ایمن صحبت می‌ کنیم چه در باره پایداری سازه‌ها و چه ایمن‌ سازی سیستم گاز و برق و چه در رابطه با وقوع حوادث باشد طبیعی است که آسیب ‌پذیری این بناها میزان ریسک بروز حادثه را افزایش خواهد داد.

ایمن ‌سازی بناهای دولتی در بازه زمانی دو ماهه قابل اجرا است

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: آن چه مسلم است ساختمان ‌های دولتی باید بتوانند در زمان بروز بحران وضعیت را مدیریت کنند و اگر خود نیز دچار بحران گردند، مملکت دچار مشکل جدی خواهد شد.
رجبی خاطر نشان ساخت: هم ‌اکنون باید ایمن‌ سازی بناهای دولتی جدی گرفته شود و در اسرع وقت نسبت به برنامه ‌ریزی در جهت تحقق این مهم اقدام گردد و اگر هر سازمانی بخشی از بودجه عمرانی خود را به این موضوع اختصاص دهد، می ‌توان در بازه زمانی فشرده ۲ ماهه ایمن‌ سازی این بناها را عملیاتی کرد.
منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۹۷
956 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0