نظام مهندسی کسر ۵ درصد از دستمزد مهندسان ناظر را متوقف کرد حامد مظاهریان

نظام مهندسی کسر ۵ درصد از دستمزد مهندسان ناظر را متوقف کرد

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: ریاست جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بخش نامه های ضد فسادی که وزیر راه و شهرسازی صادر کرد را اجرا میکند.

کد خبر: 970610006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ شهریور ۹۷ - ۲:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: ریاست جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بخش نامه های ضد فسادی که وزیر راه و شهرسازی صادر کرد را اجرا میکند.

نظام مهندسی کسر ۵ درصد از دستمزد مهندسان ناظر را متوقف کرد

نظام مهندسی کسر ۵ درصد از دستمزد مهندسان ناظر را متوقف کرد

نظام مهندسی کسر ۵ درصد از دستمزد مهندسان  ناظر را متوقف کرد

حامد مظاهریان، در مورد اجرای بخشنامه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اجرای لغو کسر ۵ درصد از دستمزد مهندسان ناظر از طرف سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها، بعد از تغییر ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و آمدن احمد خرم به این سازمان، گفت: بخشنامه‌ای که از طرف وزیر راه و شهرسازی به سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها ابلاغ گردید، در راستای اجرای تبصره دو ماده بیست و چهار آئین ‌نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی ساختمان صادر گردید که در حقیقت هدف اصلی از این بخش نامه، رفع گلوگاه فساد اداری در این سازمان‌ ها بود.
مظاهریان ادامه داد: ریاست پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران صراحتاً اعلام کرد «من این بخش نامه را اجرا نمی‌ کنم»؛ بهمین علت، وزیر راه و شهرسازی پروانه فعالیت وی را تعلیق کرد که طبق قانون داخلی سازمان ‌های نظام مهندسی در صورت تعلیق پروانه فعالیت ریاست سازمان استان، خود به خود از ریاست کنار گذاشته خواهد شد؛ هر چند که قبل از آن هم به او اخطار دادیم ولی او رسماً بخش نامه وزارتخانه را اجرا نکرد.
به گفته وی، اگر فرآیند نظام ارجاع کار در نظام مهندسی اصلاح گردد، دیگر شاهد چنین فسادهایی نخواهیم بود. در حال حاضر مشکل اینست که مالکان در ابتدای فرآیند ساخت و ساز، یک جا هزینه نظارت را به سازمان نظام مهندسی پرداخت می ‌کنند. از سوی دیگر، عملیات ساخت و ساز بیش از یک سال به طول می ‌انجامد ضمن این که سازمان‌ های نظام مهندسی پول دریافتی از مالکان را در بانک ‌ها سپرده‌گذاری می ‌کنند ولی چه کسی گفته است که این پول متعلق به نظام مهندسی است تا از سود آن استفاده کند؟
مظاهریان ادامه داد: در حال حاضر ریاست جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران این بخشنامه را اجرا می ‌کند.
پیگیری همزمان طرح و لایحه اصلاح قانون پیش فروش در مجلس و دولت
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در مورد طرح اصلاح قانون پیش‌ فروش ساختمان در مجلس و پیگیری همزمان اصلاح این قانون در دولت در قالب یک لایحه، عنوان داشت: این طرح و لایحه هر دو یکی بوده و برای آن که اصلاح این قانون سریعتر به نتیجه برسد، اصلاح شده قانون پیش ‌فروش همزمان بصورت طرح و لایحه در اختیار دولت و مجلس قرار گرفت. بنابراین امیدوار هستیم در مدت زمان کم تری اصلاح قانون پیش‌ فروش به نتیجه برسد.
امکان معرفی خانه های خالی از طرف همسایگان وجود ندارد
مظاهریان، در مورد طرحی که از طرف تعدادی از نمایندگان مجلس درباره معرفی خانه‌ های خالی برای اخذ مالیات و طراحی سامانه‌ای که در آن مردم خانه‌ های خالی همسایگان خود را معرفی کنند، عنوان داشت: چنین طرح شدنی نیست و در صورت اجرا شدن، مشخص نیست قرار است با دارندگان این خانه ها چه کاری انجام دهند؛ هم چنین طبق قانون و شرع ما که تابع اصل «الناس مسلطون علی اموالهم» است، امکان دخالت در امور داخلی مردم وجود ندارد.
جزئیات نحوه حمایت از استارتاپ های مسکنی با همکاری بانک عامل بخش مسکن
مظاهریان، در رابطه با طرح حمایت از استار تاپ‌های مسکنی که در راهکارهای نه گانه اخیر این وزارتخانه برای تعادل‌ بخشی به بازار مسکن مطرح گردیده، گفت: موفق‌ ترین سیاست مسکنی چند سال اخیر، صندوق پس‌انداز مسکن یکم است که نزدیک به چهارصد و نود هزار نفر در این صندوق، حساب افتتاح کرده‌اند. این به این معنا است که صندوقی داریم که در آن چهارصد و نود هزار نفر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و منابع مالی خوبی در آن جمع شده است. این سرمایه‌ گذاران بصورت بالقوه آماده ورود به بازار مسکن و مصرف‌کننده واقعی هستند.

نظام مهندسی کسر ۵ درصد از دستمزد مهندسان ناظر را متوقف کرد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: از طرف دیگر قرار است بانک عامل بخش مسکن بطور قطعی به این افراد تا سقف صد و شصت میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن پرداخت کند. از سوی دیگر، انبوه‌ سازان نیز به تولید مسکن پرداخته‌اند و استار تاپ‌هایی که قرار است در این مورد راه‌اندازی گردد، نقش واسطه‌گری و معرفی میان تولیدکننده، مصرف‌کننده و بانک عامل را ‌ایفا میکنند تا این افراد بتوانند خانه‌دار گردند.
مظاهریان خاطر نشان کرد: همه ما می‌ دانیم که این سرمایه‌ گذاران از اقشار متوسط بوده و قرار نیست واحدهای مسکونی میلیاردی خریداری کنند. اگر این ۳ ضلع به یکدیگر متصل گردد، با توجه به این که فرآیند ساخت و ساز زمانبر بوده و بین ۱ تا ۲ سال به طول می ‌انجامد و از طرف دیگر، دارنده حساب در صندوق یکم قرار است ۱ سال بعد وام بگیرد، هزینه مبادله کالا و تسهیلات میان سازنده و وام ‌گیرنده کاهش یافته و متقاضی خرید مسکن می ‌تواند بلافاصله بعد از اخذ تسهیلات خرید صندوق یکم، واحد ساخته شده را تحویل بگیرد. هم چنین در این اپلیکیشن‌ ها و استار تاپ‌ها، متقاضی مشخصات واحد مسکونی مورد نظر خود را به سازنده از قبل اعلام خواهد کرد و انبوه‌ ساز می‌ داند که این متقاضی چه متراژ واحد مسکونی خریداری خواهد کرد.
وی یاد آور شد: بانک عامل بخش مسکن اجرای این فرآیند را عهده گرفته و قرار است همزمان اطلاعات دارندگان حساب صندوق مسکن یکم و انبوه‌ سازان در اختیار سایت‌ های خرید و فروش مسکن که در این فرآیند مشارکت دارند، قرار گیرد. بانک مذکور خودش هم در حال تهیه اپلیکیشن مشابهی است، چرا که اطلاعات سازندگان و خریداران را بطور همزمان در اختیار دارد.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام سازمان مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ شهریور ۹۷
1325 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0