سوال از دستاوردهای نظام مهندسی انتخابات

سوال از دستاوردهای نظام مهندسی

انتخابات در جوامع انسانی بالاخص جوامع توسعه‌یافته واقعه‌ای ۱ روزه و یک باره نیست. مساله‌ای نیست که تنها به روز رای‌گیری و صندوق‌ های رای وابسته باشد. انتخابات فرآیندی است که به تمام دوران حضور افراد در یک مسند و منصب و جایگاه اجتماعی یا سازمانی مربوط است.

کد خبر: 970514004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ مرداد ۹۷ - ۲:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،انتخابات در جوامع انسانی بالاخص جوامع توسعه‌یافته واقعه‌ای ۱ روزه و یک باره نیست. مساله‌ای نیست که تنها به روز رای‌گیری و صندوق‌ های رای وابسته باشد. انتخابات فرآیندی است که به تمام دوران حضور افراد در یک مسند و منصب و جایگاه اجتماعی یا سازمانی مربوط است.

سوال از دستاوردهای نظام مهندسی

سوال از دستاوردهای نظام مهندسی

سوال از دستاوردهای نظام  مهندسی

افراد یک جامعه یا اعضای یک سازمان در روز رای‌ گیری برای انتخاب مسوولان، تنها مرحله‌ای از مراحل انتخابات را به انجام می ‌رسانند و در کل دوران فعالیت و مسوولیت افراد و اعضای منتخب، با پرسش ‌گری، مطالبه‌ گری، پیگیری انتظارات، بررسی عملکرد منتخبان و شناخت سوابق داوطلبان آن مسوولیت، رشد و توسعه جامعه یا سازمان خود را پیگیری می ‌کنند.انتخاب افراد و رهاکردن ایشان به حال خود، انتخاب افراد و پیگیری نکردن مطالبات، سبب سبک شمردن مسوولیت توسط منتخبان شده و به هر فرد یا عضو با هر میزان توانایی و تنها با احراز حداقل شرایطی که در مقررات در نظر گرفته شده، این جرات و جسارت را می‌ دهد که داوطلب پذیرش مسوولیت ‌های اجتماعی یا سازمانی شود. اگر جامعه یا سازمانی دچار رخوت و رکود است، اگر دچار ضعف و فساد است، عملکرد مسوولان بخشی از آن رخوت و رکود و ضعف و فساد است و بخش بزرگ‌ تر متوجه عملکرد افراد آن جامعه و اعضای آن سازمان است که مسوولیت ‌های اجتماعی یا حرفه ‌ای خود را بدرستی به انجام نمی ‌رسانند. این مساله وقتی شکل حادتری می‌ یابد که افراد یک جامعه و اعضا یک سازمان در فرآیند انتخاب مسوولان در روز رای‌ گیری نیز شرکت نمی‌ کنند و در صورتیکه بخشی از امکانات و فرصت ‌های رشد جامعه یا سازمان را به خود اختصاص می‌ دهند، در انجام وظایف و پیشبرد اهداف مشارکت نمی‌ کنند!
سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان یک سازمان غیر‌ دولتی و غیر‌ انتفاعی است که با هدف تامین مشارکت مهندسان در انتظام امور حرفه‌ای و تحقق اهداف قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان تاسیس شده است. این سازمان در همه ارکان توسط اعضا اداره می‌ گردد، اعضای سازمان هیات ‌مدیره و بازرسان را انتخاب کرده و ترازنامه سالانه و بودجه پیشنهادی هیات‌ مدیره را بررسی و تصویب می‌ کنند.

سوال از دستاوردهای نظام مهندسی

همان طور که افراد هیات ‌مدیره با رای اعضا انتخاب شده و شروع به‌ کار می ‌کنند در ادامه لازم است با مطالبه ‌گری اعضا نسبت به انجام وظایف و برآورد انتظارات قانونی، دوره مدیریت خود را طی کرده و به پایان برسانند. این روزها افراد منتخب هیات ‌مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان در روزهای پایانی مسوولیت خود قرار دارند و اعضا باید بیش از هر زمان دیگری پی گیر مطالبات خود باشند و نسبت به کاستی ‌های احتمالی و دستاوردهای ۳ سال گذشته سازمان پرسشگری کنند. اعضای هیات‌ مدیره سازمان ‌های استانی باید مشخصا پاسخگو باشند که چه کارهایی برای رشد و اعتلای حرفه ‌های مهندسی ساختمان انجام داده‌اند، چگونه و چه میزان ارتقای دانش فنی و کیفیت کار شاغلان را فراهم کرده‌اند، نظارت ایشان بر حسن انجام خدمات مهندسی اعضا چه مراتب و نتیجه‌ای داشته است، کجا و به چه نحو از حقوق اجتماعی و حیثیت حرفه‌ای اعضا دفاع کرده‌اند، با چه ساز و کاری فعالیت‌ های با ارزش اعضا و طرح ‌های مهندسی ارزشمند ایشان را شناسایی و از آن ها حمایت کرده‌ اند و پرسش ‌های دیگری از این دست. اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان اگر خواهان رشد و پیشرفت جایگاه حرفه‌ای خود در جامعه هستند، لازم است نسبت به انجام مسوولیت ‌های حرفه‌ای خود متعهد و دقیق باشند.

منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ مرداد ۹۷
1509 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0