پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از مستاجران عباس آخوندی _ وزیر راه و شهرسازی

پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از مستاجران

عباس آخوندی _ وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به معاون اول ریاست جمهوری پیشنهاد ذيل را در قالب افزودن لایحه ای جدید به قانون روابط موجر و مستاجر سال هفتاد و شش ارایه کرد. متن کامل این نامه بدین شرح است:

کد خبر: 970503010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ مرداد ۹۷ - ۱:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عباس آخوندی _ وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به معاون اول ریاست جمهوری پیشنهاد ذيل را در قالب افزودن لایحه ای جدید به قانون روابط موجر و مستاجر سال هفتاد و شش ارایه کرد. متن کامل این نامه بدین شرح است:

پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از مستاجران

پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از مستاجران

پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت  از مستاجران

جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم ریاست جمهوری
با سلام و احترام، با توجه به تحولات اخیر در بازار اجاره و نیاز به مداخله دولت برای حمایت از مستاجران و حسب تجارب جهانی در شرایطی که این بازار با نوسانات شدید روبرو می شود، به پیوست متن پیش نویس لایحه “الحاق یک ماده و چند تبصره به قانون روابط موجر و مستاجر سال هفتاد و شش “برای بررسی و تصویب فوری در هیات محترم وزیران و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه دو فوریتی، تقدیم می شود.
لایحه “الحاق یک ماده و چند تبصره به قانون روابط موجر و مستاجر سال هفتاد و شش”
ماده واحده – مستاجران تمامی قراردادهای رسمی و یا عادی اجاره واحدهای مسکونی از زمان تصویب این قانون میتوانند تا ۱ سال بعد از انقضای زمان قرارداد با رعایت شرایط ذیل قرارداد اجاره تمدید کنند:
تبصره ۱: قیمت اجاره بها حداکثر تا ده درصد نسبت به اجاره بهای قبلی از طرف موجر در زمان تمدید قرارداد قابل افزایش است. چنان چه با تقاضای افزایش ۱۰ درصدی مبلغ اجاره، مستاجر موافقت ننماید واحد قابل تخلیه است رسیدگی به این موضوع در صلاحیت شورای حل اختلاف میباشد.

پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از مستاجران

تبصره ۲: چنان چه در قرارداد اجاره مدت زمان بیش تری نسبت به این قانون برای زمان انقضای قرارداد درنظر گرفته شود مدت زمان قراردادی معتبر است.
تبصره ۳: ملاک مسکونی بودن واحد، کاربری آن میباشد.
تبصره ۴: هرگونه توافق برخلاف مفاد این قانون در مدت زمان اجرای آن باطل و بلا اثر است.

منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۹۷
844 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0