تولید مسکن با کیفیت یکی از مولفه های ساماندهی است ابوالحسن میرعمادی

تولید مسکن با کیفیت یکی از مولفه های ساماندهی است

عضو نظام مهندسی بیان کرد: شاید یکی از مولفه های ساماندهی بازار مسکن تولید مسکن باشد و ما حداقل در یک دوره بیست ساله حدود ده میلیون مسکن مناسب با کیفیت خوب لازم داریم.

کد خبر: 970501006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ مرداد ۹۷ - ۳:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو نظام مهندسی بیان کرد: شاید یکی از مولفه های ساماندهی بازار مسکن تولید مسکن باشد و ما حداقل در یک دوره بیست ساله حدود ده میلیون مسکن مناسب با کیفیت خوب لازم داریم.

تولید مسکن با کیفیت یکی از مولفه های ساماندهی است

تولید مسکن با کیفیت یکی از مولفه های ساماندهی است

تولید مسکن با کیفیت یکی از مولفه های  ساماندهی است

ابوالحسن میرعمادی، عضو هییت علمی دانشگاه، عضو نظام مهندسی و جامعه مهندسان مشاور ایران، در مورد مولفه های ساماندهی بازار مسکن، گفت: مسکن در کشور ما علاوه بر این که نیاز اصلی خانوار است، بعنوان یک کالای سرمایه ای نیز محسوب می گردد.
میرعمادی ادامه داد: در دوران گذار از عصر کشاورزی به صنعتی، افزایش و ترکیب جمعیت سبب پیدایش دوران بحران در بازار مسکن شده است و هم چنین افزایش پانزده به هفتاد و پنج درصدی جمعیت شهرنشین نیاز به مسکن را با افزایش مواجه کرده است.
وی با اشاره به این که در پروژه های عمرانی باید نگاه سیاسی را کاهش دهیم، افزود: شتاب تولید مسکن در کشور خیلی مهم است که باید با برنامه ریزی دراز مدت حداقل برای سی سال آینده با نگاه علمی به مقوله تولید مسکن در راستای ایجاد اشتغال بهره برد.
این عضو هییت علمی دانشگاه افزود: به عقیده بنده مسئله مسکن در ایران به دولتها ارتباط پیدا نمیکند و این حوزه باید یک سیاست کلی و برنامه ریزی اقتصادی داشته باشد، البته در این رابطه نمیتوان از بانکها کمک گرفت زیرا این امر سبب ایجاد بحران خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: قیمت زمین از پنجاه سال گذشته تا به حال ده هزار برابر شده که در مقایسه، قیمت ارز در کشور ۱۰۰۰ برابر شده است، لذا کالایی که در کشور در اختیار خودمان بوده بر اثر عدم برنامه ریزی، نبود طرح جامع اجرایی، احتکار و یا هر عامل دیگری افزایش سرسام آور و سوداگرانه ای داشته است.


عضو نظام مهندسی با عنوان این که در حال حاضر قدرت خرید مسکن برای مردم به یک پنجم رسیده است، یاد آور شد: شاید یکی از مولفه های ساماندهی بازار مسکن تولید مسکن باشد، زیرا ما نیازمند بیست میلیون خانه در کشور هستیم و حداقل در یک دوره بیست ساله حدود ده میلیون مسکن مناسب با کیفیت خوب لازم داریم.
منبع : گفت و گوی اقتصادی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مرداد ۹۷
1160 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0