کندی روند بازسازی شهرهای زلزله ‌زده بیماری‌ های واگیر هنوز زلزله‌ زده‌ ها را تهدید می‌ کند

کندی روند بازسازی شهرهای زلزله ‌زده

نماینده مردم قصرشیرین، سر پل‌ ذهاب و گیلان ‌غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کند بازسازی در مناطق زلزله ‌زده، بیان کرد: بیماری ‌های واگیر هنوز زلزله‌ زده ‌ها را تهدید می‌ کند.

کد خبر: 970408005 تاریخ انتشار: جمعه ۸ تیر ۹۷ - ۱:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور,نماینده مردم قصرشیرین، سر پل‌ ذهاب و گیلان ‌غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کند بازسازی در مناطق زلزله ‌زده، بیان کرد: بیماری ‌های واگیر هنوز زلزله‌ زده ‌ها را تهدید می‌ کند.

کندی روند بازسازی شهرهای زلزله ‌زده

کندی روند بازسازی شهرهای زلزله ‌زده

کندی روند بازسازی شهرهای  زلزله ‌زده

فرهاد تجری در باره آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌ زده، بیان کرد: روند بازسازی در حوزه روستایی با وجود گرانی مصالح مناسب است، ولی در شهرها به علت بروکراسی اداری و ناهماهنگی میان شهرداری، سازمان نظام مهندسی و پیمانکاران مجری طرح این روند به کندی جلو می ‌رود.
تجری ادامه داد:‌ با پیگیری ‌ها و برگزاری جلسه مشترکی با وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اقدام نسبت به رفع این مشکلات تاکید کردیم که وی دستورات لازم را برای تهیه آهن ‌آلات صادر کرد و امیدوار هستیم مشکلات سد راه اسکان دائم مردم به سرعت مرتفع گردد.
وی اشاره‌ ای به وضعیت بهداشتی نامناسب زلزله‌ زدگان داشت و افزود: با توجه به شرایط گرمسیری، وضعیت فاضلاب ‌ها، سرویس‌ های بهداشتی، حمام‌ های عمومی، آب ‌های رها شده و نبود برخی امکانات خطر شیوع برخی بیماری‌ های واگیر هم چون وبا و سالک در این مناطق وجود دارد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چند در این رابطه اقداماتی انجام شده و مردم نیز نکات بهداشتی را رعایت می‌ کنند، ولی خطر شیوع بیماری‌ ها هنوز رفع نشده و باید با حساسیت بیش تری نسبت به رفع مشکلات بهداشتی اقدام کرد.

کندی روند بازسازی شهرهای زلزله ‌زده

تجری خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌ زده حتی فراتر از وظیفه قانونی خود عمل کرده و با پیگیری ‌ها بخشی از مشکلات بهداشتی این مناطق مرتفع و مدیریت مناسبی برای پیش گیری از بروز خطراتی برای سلامت مردم انجام شده است.
وی یاد آور شد: با این وجود و با توجه به گستردگی مناطق زلزله‌ زده هنوز در مناطقی با مشکلات بهداشتی روبرو هستیم، اگر جمع ‌آوری فاضلابها و پساب‌ های رها شده و هم چنین نظارت‌ های بهداشتی بدرستی تحقق یابد نگرانی‌ ها در مورد شیوع بیماری ‌های واگیر نیز رفع خواهد شد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ تیر ۹۷
830 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0