نسبت به ایمنی معادن سواد کوه احساس خطر میکنیم ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجان شرقی بیان کرد:

نود و پنج درصد معادن آذربایجانشرقی در دست افراد غیرمتخصص است

فرهاد ملک قاسمی اظهار داشت: نود و پنج درصد از معادن استان در دست افراد غیرمتخصص و نا آشنا به علوم معدن و زمین شناسی است.

کد خبر: 970403007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ تیر ۹۷ - ۲:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیو ز- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور, فرهاد ملک قاسمی اظهار داشت: نود و پنج درصد از معادن استان در دست افراد غیرمتخصص و نا آشنا به علوم معدن و زمین شناسی است.

نود و پنج درصد معادن آذربایجانشرقی در دست افراد غیرمتخصص

نود و پنج درصد معادن آذربایجانشرقی در دست افراد غیرمتخصص

نود و پنج درصد معادن آذربایجانشرقی در  دست افراد غیرمتخصص است

وی با عنوان این که این معادن بیش تر در دست افراد شاغل در بازار و روستاییان است، ادامه داد: در سالهای جدید تلاش شده پروانه بهره برداری معدن از طریق سیستم کاداست برای متقاضیانی که از افراد متخصص در این رشته استفاده میکنند، صادر گردد.
ملک قاسمی با عنوان این که در آذربایجان شرقی چهارصد معدن وجود دارد، تصریح کرد: در استان سی و شش نوع ذخایر معدنی وجود دارد و بیش تر معادن استان نیمه فعال است.
وی با اشاره به این که این استان از نظر ذخایر معدنی در رتبه اول و از نظر استخراج و بهره برداری در رتبه سوم کشوری قرار دارد، اظهار داشت: نود و دو درصد معادن استان درجه چهار بوده و بیش تر در تولید شن و ماسه، سنگ و آهک فعالیت میکنند و سه معدن مس سونگون، سیمان صوفیان و کائولین زنوز جزو معادن درجه یک بشمار میروند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی با عنوان این که تمام معادن فعال باید مسوول فنی داشته باشد، ادامه داد: هم اکنون حدود صد و هشتاد و دو معدن استان مسوول فنی نداشته و این معادن از نظر این سازمان غیرفعال محسوب می گردد.
ملک شاهی با اشاره به صدور هفتصد و بیست و هفت پروانه اشتغال برای افراد واجد شرایط از سوی این سازمان افزود: این سازمان برای این افراد دوره های کارآموزی و عملی برگزار میکند.

نود و پنج درصد معادن آذربایجانشرقی در دست افراد غیرمتخصص

وی گفت: در زمان کنونی دو هزار و نهصد و پنجاه نفر عضو این سازمان بوده و از این تعداد هشتاد و پنج نفر دارای مدرک دکترا، پانصد و هشتاد و هفت نفر فوق لیسانس و بقیه مدرک کارشناسی هستند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی گفت: اعضای این سازمان را دانش آموختگان رشته های مهندسی معدن، زمین شناسی، نقشه برداری و متالوژی و فرآوری تشکیل میدهند.
ملک قاسمی با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام معدن کشور در تبریز در روزهای یازدهم تا سیزدهم تیر ماه جاری بمناسبت رویداد تبریز ۲۰۱۸ ادامه داد: در این اجلاس اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی سی و یک استان و مدیران ارشد کشوری شرکت میکنند.
وی خاطر نشان کرد: انتخاب اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ایران که هر سه سال برگزار می گردد، از برنامه های این اجلاس است.
ملک قاسمی این اجلاس را فرصتی برای فعالان و صاحبان صنایع معدنی استان برای معرفی تولیدات و پتانسیلها منطقه در سطح ملی دانست و افزود: امید است این اجلاس زمینه رونق بیش تر بخش معدن استان را فراهم کند.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۷
992 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0