نتیجه پنجمین دوره انتخابات شورای استانی نظام مهندسی کشاورزی در استان انتخابات هیئت رئیسه ی سازمان

انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به حد نصاب نرسید

انتخابات هیئت رئیسه ی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به حد نصاب نرسید و به بعد موکول گردید در حالی که این سازمان حدود هشت هزار عضو در استان گلستان دارد.

کد خبر: 970402009 تاریخ انتشار: شنبه ۲ تیر ۹۷ - ۳:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، انتخابات هیئت رئیسه ی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به حد نصاب نرسید و به بعد موکول گردید در حالی که این سازمان حدود هشت هزار عضو در استان گلستان دارد.

انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به حد نصاب نرسید

انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به حد نصاب نرسید

انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان  گلستان به حد نصاب نرسید

نکته ی جالب این انتخابات که دیروز جمعه، یکم تیرماه برگزار گردید ؛ فقط حدود هشتصد نفر در این انتخابات شرکت کردند و این موضوع سبب شد تا انتخابات به حد نصاب نرسد و این انتخابات به چند ماه بعد موکول گردد .
ولی علت مشارکت پائین در انتخابات سازمان نظام مهندسی چه بود و آیا عده ای از مشارکت پائین اعضای سازمان اهداف خاصی را دنبال میکردند؟!
به نظر میرسد عده ای که وظیفه ی اجرای انتخابات را بعهده دارد به شکلی گزینشی و تقریبا منطقه ای و طبق گرایش به خود به شکلی کاملا سلیقه ای با در دست داشتن لیست اعضای سازمان که البته به صورت محرمانه و قابل بحث از انتشار آن جلوگیری کرده است اقدام بصدور و تمدید کارت عده ی محدودی از اعضای سازمان کرده است و نهایتا عامل چنین حضور کمرنگی در این انتخابات شده است تا انتخابات را به بعد موکول کند و به دوره مدیریت خود برای مدتی دیگر مهر تمدید بزنند و البته با مهندسی انتخابات نهایتا به حاکمیت جریان وابسته به خود ادامه دهد.
ولی برخی بر این باور هستند که این سیاست نادرست به تلاشها و تقلاهای کاندیداهای رد صلاحیت شده یا تائید نشده و یا استعفا داده پیش از رد صلاحیت !! و تیم وابسته به وی باز میگردد و آن ها بودند که چنین تخلف و مهندسی را مدیریت کرده و از عدم استقبال اعضا برای شرکت در انتخابات بیش ترین بهره را میبرند.
در مورد حواشی و چرایی حضور کم رنگ اعضای سازمانی پرجمعیت برخی مطلعین و فعالان تشکلها و سازمان های مردم نهاد و البته سازمان های دولتی و وابسته به دولت بر این عقیده هستند که نحوه ی برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان تفاوت قابل تاملی با سایر سازمان های نظام مهندسی داشته و این موضوع به شدت مشارکت انتخابات را نشانه رفته است.
در انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان صدور کارت و یا تمدید کارت جهت حق رای در انتخابات از الزاماتی است که کاملا با سایر سازمان های وابسته به دولت در گلستان مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در تضاد است و این موضوع به شدت مشارکت در این انتخابات را تحت الشعاع قرار میدهد.

انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان به حد نصاب نرسید


در همین رابطه مسئله را از فعالان سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان جویا شدیم.
وی در تبیین این موضوع گفت: تمامی اعضای هر سازمانی و تشکلی به عنوان مجمع عمومی آن سازمان براساس قوانین حاکم بر تشکلهای مردم نهاد و سازمانهای وابسته به دولت حق شرکت در انتخابات را به صرف عضویت اولیه داشته و دارند و طبق همین اساس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  هر چند سال یک بار انتخابات برگزار می شود که البته شکل قانونی و صحیح کار همین است.
این عضو حقوقی اظهار داشت: این که حق شرکت در انتخابات در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان متوقف بر تمدید کارتهای عضویت باشد یک رفتار کاملا غیر حقوقی است و اصولا با شکل قانونی و حقوقی انتخابات در سازمانهای وابسته به دولت که از یک قانون واحد تبعیت دارند در تضاد میباشد.
وی هم چنین ادامه داد: براساس قانون و مفاد حقوقی حاکم کلیه ی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به صرف عضویت اولیه ولو مثلا بیست سال پیش از نظر حقوقی به عنوان اعضای مجمع عمومی سازمان حق رای داشته و قانونا می بایست آرای آن ها توسط هیئتهای اجرایی برگزاری انتخابات اخذ شود.
و این موضوع باید به شدت توسط هیئتهای اجرایی و هیات های نظارت انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و البته مسئولان عالی و ارشد وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد و هر چه سریع تر در روش برگزاری انتخابات تجدید نظر شود.
این فرد مطلع در خاتمه گفت: از نظر حقوقی هر عضو سازمانهای وابسته به دولت نظیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و ساختمان و حتی معدن به صرف عضویت اولیه به عنوان اعضای مجمع عمومی حق شرکت در انتخابات هیآت رئیسه را داشته و چنان چه حق عضویت مبالغی بمنظور شرکت در انتخابات و اعطای حق رای در نظر گرفته شود این نوع نگاه فاقد اعتبار حقوقی لازم و مغایر با قوانین کلی نظام انتخاباتی کشور است اگر چه اخذ حق عضویت میتواند برای ارائه ی سایر خدمات رفاهی به اعضای سازمانهای وابسته به دولت نظیر نظام مهندسی کشاورزی به عنوان اعضای مجمع عمومی حقوقی و مشروع باشد.
منبع : گلستان ما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی
سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۷
1538 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0