ناچیز بودن هزینه خدمات مهندسی در مقایسه با پیامدهای مثبت و ایجاد امنیت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

ناچیز بودن هزینه خدمات مهندسی در مقایسه با پیامدهای مثبت و ایجاد امنیت برای بهره برداران

سیف الله علی نیا با عنوان این که تعرفه خدمات مهندسی در واقع ارزش افزوده بوده و نباشد نگاه هزینه ای به این موضوع شود، گفت: هزینه خدمات مهندسی در مقایسه با پیامدهای مثبت و ایجاد امنیت برای بهره برداران ناچیز است.

کد خبر: 970329012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷ - ۸:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندارن، سیف الله علی نیا با عنوان این که تعرفه خدمات مهندسی در واقع ارزش افزوده بوده و نباشد نگاه هزینه ای به این موضوع شود، گفت: هزینه خدمات مهندسی در مقایسه با پیامدهای مثبت و ایجاد امنیت برای بهره برداران ناچیز است.

ناچیز بودن هزینه خدمات مهندسی در مقایسه با پیامدهای مثبت و ایجاد امنیت

ناچیز بودن هزینه خدمات مهندسی در مقایسه با پیامدهای مثبت و ایجاد امنیت

هزینه خدمات مهندسی در مقایسه با  پیامدهای مثبت و ایجاد امنیت برای بهره برداران ناچیز است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در نشست مشترک مدیر عامل شهرکهای صنعتی استان، ضمن تبیین اهمیت ارائه خدمات مهندسی در شهرکهای صنعتی ادامه داد: تعرفه خدمات مهندسی کم تر از ۳ درصد هزینه اجرای ساختمان میباشد این هزینه در برابر امنیت و پیامدهای مثبتی که برای بهره بردار ایجاد میکند رقم خیلی پایینی میباشد. باید با فرهنگ سازی این باور که تعرفه خدمات مهندسی هزینه بالایی است را در جامعه اصلاح کنیم.
علی نیا تصریح کرد: در مورد شهرکهای صنعتی رعایت مباحث فنی به علت وجود بار مالی سنگین و مسائل جانی کارگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی در ادامه ضمن تشکر از مدیر عامل شهرکهای صنعتی بواسطه تعامل و همکاری بسیار خوب با سازمان نظام مهندسی خواستار کسر ظرفیت و تعداد کار از مهندسینی که در شهرکهای صنعتی خدمات میدهند شد و تصریح کرد: با توجه به رسالت و ماموریت سنگین سازمان در حوزه کنترل و نظارت و آموزش در جهت پیشبرد امورات سازمان همکاری لازم از طرف شهرکهای صنعتی در مورد پرداخت پنج درصد حق السهم سازمان به عمل آید.

ناچیز بودن هزینه خدمات مهندسی در مقایسه با پیامدهای مثبت و ایجاد امنیت

در این دیدار، موسوی – مدیرعامل شهرکهای صنعتی ضمن خواستار تسریع در روند پاسخگویی سازمان، اظهار کرد: از آن جا که شهرکهای صنعتی مبلغی از کارفرمایان نمیگیرند فشارهای زیادی بر مجموعه بابت هزینه های خدمات مهندسی وارد میشود ولی ما اعتقاد داریم خدمات مهندسی سرمایه گذاری محسوب می گردد نه هزینه و از آن جا که ساختمان و کارخانجات و کارگاههای احداثی در شهرکهای صنعتی از اهمیت بالایی بر خوردارند لزوم وجود خدمات مهندسی دوچندان میباشد .
موسوی خاطر نشان کرد: با تشکیل یک کارگروه اقدام لازم در مورد ادامه همکاری بیش تر بعمل آید. در ادامه فیروزیان – عضو هیات مدیره سازمان و معاونان و کارشناسان شهرکهای صنعتی دیدگاههای خود را عنوان کردند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ خرداد ۹۷
807 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0