برگزاری کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت ‌و ساز رامین کرمی

برگزاری کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت ‌و ساز

رامین کرمی از برگزاری دومین کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری در 5 و 6 تیرماه در تهران خبر داد.

کد خبر: 970329009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷ - ۸:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رامین کرمی از برگزاری دومین کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری در ۵ و ۶ تیرماه در تهران خبر داد.

برگزاری کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت ‌و ساز

برگزاری کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت ‌و ساز

کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت  ‌و ساز برگزار می‌شود

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در جلسه معرفی دومین کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری قبل از ظهر امروز در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، بیان کرد: این کنفرانس با هدف تشریح نقش مهندسی مکانیک در صنعت پیشران ساخت و ساز است که موضوعاتی هم چون تاسیسات ساختمان، مدیریت مصرف آب، مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلایندگیهای زیست محیطی، افزایش مقاومت ساختمان در مقابل آتش سوزی و دیگر تاسیسات ساختمانی اثرگذار است.
کرمی با عنوان این که در این گردهمایی، میهمانان و مهندسانی از آلمان، ترکیه، ایتالیا و چند کشور اروپایی دیگر حضور خواهند داشت، تصریح کرد: این مهندسان نمایندگان انجمنهای مهندسی مکانیک در مراکز علمی و دانشگاهی کشورهای متبوع خود هستند که پیش بینی شده در این سفر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انجمنهای علمی مهندسی مکانیک اروپا تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش فناوریهای نوینی در حوزه تاسیسات ساختمان و مهندسی مکانیک به مهندسان ایرانی به امضا برسانند.
کرمی ادامه داد: به این گردهمایی علمی بیش از صد و پنجاه مقاله فرستاده شد که سی مقاله داخلی و خارجی منتخب شد و قرار است در این کنفرانس معرفی گردد. هم چنین این سازمان با ژورنالهای معتبر علمی پژوهشی داخلی برای درج مقالات تفاهم نامه امضا کردند چرا که این کنفرانس بدنبال افزایش توان علمی مهندسان مکانیک عضو این سازمان است. طبق قانون نظام مهندسی یکی از وظایف سازمانهای استانی ارائه آموزش به اعضا است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: این کنفرانس ۵ و ۶ تیر ماه هفته آینده در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می گردد.
ور در مورد استفاده از تکنولوژیهای سنتی بخش تاسیسات در ساخت و سازهای شهری، افزود: در حال حاضر در بخش قابل توجهی از ساخت و سازها هم چنان از تکنولوژیهای قدیمی برای سرمایش و گرمایش استفاده می گردد. با این حال از صاحبان صنایع مرتبط در بخش تاسیسات خواسته ایم تا تکنولوژیهای نوین خود را به مهندسان عضو سازمان معرفی کنند تا در ساخت و سازهای جدید شهری استفاده گردد.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: بعنوان نمونه در یکی از مجتمعهای تجاری غرب تهران که اخیرا به بهره برداری رسید یک سیستم سرمایشی ذخیره ای تعبیه گردیده که این سیستم دارای منبع جمع آوری سرمایش در ساعات مصرف پایین برق است و سپس در ساعات پیک مصرف دستگاههای سرمایشی خاموش شده و سرمایش جمع آوری شده استفاده میشود تا از فشار بار برق در ساعات پیک مصرف کاسته گردد. این تکنولوژی مدرن برای اولین بار است که در ایران استفاده می گردد.

برگزاری کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت ‌و ساز

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای استفاده از تکنولوژیهای مدرن تاسیسات در ساخت و ساز ها و در عین حال کاهش هزینه ها با توجه به افزایش قیمت واحدهای مسکونی نوساز، گفت: یکی از اهداف ما در این کنفرانس آموزش تکنولوژی مدرن و ارزان به مهندسان است تا با استفاده از آن ها از اتلاف انرژی در بخش تاسیسات کاسته شده و از قیمت تمام شده مصرف انرژی در ساختمان بکاهد.
وی با تاکید بر این که در مقررات ملی ساختمان نیز استفاده همزمان از تکنولوژیهای نوین و داشتن صرفه اقتصادی ذکر شده است، یاد آور شد: مسئول انتخاب سیستمهای تاسیسات سرمایش و گرمایش ساختمانها مهندسان هستند که باید این موارد را در هنگام معرفی سیستم تاسیساتی در نظر بگیرند.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ خرداد ۹۷
893 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0