با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران ‌ترین هتل ایران موافق نبودم معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی عنوان داشت:

نیاز به سیاست‌ های جدید در حوزه زمین شهری داریم

حامد مظاهریان، در نشست هم‌ اندیشی سیاست ‌های زمین شهری در ایران ضمن تشکر از اندیشمندان حوزه اقتصاد شهری و مسکن برای حضور در این نشست، بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه هم ‌اندیشی برای گرداوری سیاست‌ های مناسب در حوزه زمین شهری در ایران است.

کد خبر: 970319009 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ - ۴:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، حامد مظاهریان،  در نشست هم‌ اندیشی سیاست ‌های زمین شهری در ایران ضمن تشکر از اندیشمندان حوزه اقتصاد شهری و مسکن برای حضور در این نشست، بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه هم ‌اندیشی برای گرداوری سیاست‌ های مناسب در حوزه زمین شهری در ایران است.

نیاز به سیاست‌ های جدید در حوزه زمین شهری داریم

نیاز به سیاست‌ های جدید در حوزه زمین شهری داریم

نیاز به سیاست‌ های جدید در حوزه  زمین  شهری داریم

وی به تاثیر میزان قیمت زمین در قیمت آپارتمان در ایران اشاره کرد و گفت: در واقع قیمت واحد مسکونی در ایران به شکل غیر قابل قبولی تحت تاثیر قیمت زمین قرار دارد و این نسبت، حتی قابل مقایسه با کشورهایی که دارای مشکل کمبود زمین هستند، نیست.
مظاهریان تصریح کرد: طبق تحقیقاتی که انجام شده تاثیر قیمت زمین بر واحد مسکونی در ایران حتی از کشورهای اروپایی نیز بیش تر است.
وی با اشاره به چالش ‌های سیاست ‌‌گذاری برای زمین در ایران افزود: سیاست ‌های زمین شهری در ایران همیشه وضعیت ۲ گانه‌ای را تجربه کرده است و طی دهه‌ های گذشته شاهد سیاست ‌های متناقضی بوده ایم. بعنوان مثال سیاست ‌های این بخش در عمران شهرهای جدید در تضاد با سیاست ‌های شهری شهرداری ‌ها قرار دارد. در حالیکه سیاست گذاری برای ایجاد شهرهای جدید هدف تثبیت یا کاهش تراکم شهرهای مجاور را دنبال می‌ کرد، همزمان شهرداری ‌ها با افزودن غیر قابل توجیه بر تراکم شهرها سیاست ‌های متناقضی را پیگیری میکردند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هم چنین ببان کرد: بهر حال مشخص است که نمی‌ توان در کشور از یک سیاست مشخص در مورد زمین صحبت کرد.
وی، هدف از تشکیل نشست هم‌ اندیشی سیاست ‌های زمین شهری در ایران را آغاز بحث گرداوری سیاست‌ های جدید در حوزه زمین دانست و تاکید کرد: این نشست مبنای حرکت جدیدی در حوزه سیاست ‌ها و بحث‌ های مربوط به زمین محسوب می گردد لذا امیدوارم در این باره به یک جمع‌ بندی نهایی رسیده تا بتوان در قالب یک سیاست روشن و برنامه برای آینده مسائل مختلف را هماهنگ کنیم.

نیاز به سیاست‌ های جدید در حوزه زمین شهری داریم

وی در خاتمه بر ضرورت استفاده از تجربه‌ های پیشین در گرداوری سیاست ‌های نو نیز تاکید کرد و گفت: بعنوان مثال سازمان ملی زمین تجربه های مشخصی در این رابطه طی چهل سال گذشته داشته است. بنابراین امروز فرصتی است که در این مورد گفتگو صورت پذیرد.
لازم به ذکر است جلسه هم اندیشی در مورد سیاستهای زمین شهری در ایران با حضور معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، نمایندگان سازمان ‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و جمعی از اقتصاددانان و اندیشمندان حوزه اقتصاد شهری و مسکن در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.

منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی مهر ۹۶

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۷
750 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0