نشست های مستمر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه رئیس سازمان نظام مهندسی کشور

نشست های مستمر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه

فرج الله رجبی، با اشاره به اظهارنظر اخیر مسئولین وزارت راه و شهرسازی مبنی بر منع فعالیت مهندسان شاغل در بخش خصوصی، عنوان کرد: در نشست هایی با معاون وزیرراه و شهرسازی، مدیرکل مرتبط با حوزه تشکلهای حرفه ای و مهندسی و نمایندگان شورای مرکزی پی گیر این مسئله و مسائلی از این دست هستیم.

کد خبر: 970309013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ خرداد ۹۷ - ۶:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، فرج الله رجبی، با اشاره به اظهارنظر اخیر مسئولین وزارت راه و شهرسازی مبنی بر منع فعالیت مهندسان شاغل در بخش خصوصی، عنوان کرد: در نشست هایی با معاون وزیرراه و شهرسازی، مدیرکل مرتبط با حوزه تشکلهای حرفه ای و مهندسی و نمایندگان شورای مرکزی پی گیر این مسئله و مسائلی از این دست هستیم.

نشست های مستمر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه

نشست های مستمر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه

نشست های مستمر سازمان نظام مهندسی و وزارت  راه برگزار خواهد شد

وی با عنوان این که در تلاش برای رفع مشکلات پیش آمده و اختلافات رخ داده میان سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی هستیم، گفت: نشست های مستمری برای پیدا کردن تعارض منافع میان این دو دستگاه در جریان است.
گرداوری شیوه نامه ای در مسیر رفع منافع متعارض مورد توافق است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که در نشست های برگزار شده گرداروی شیوه نامه ای در مسیر رفع منافع متعارض مورد توافق واقع شد، ادامه داد: با گرداوری شیوه نامه مذکور نحوه ورود به معضلات پیش روی مشخص شده و متولی حوزه تعیین میشود.
رجبی با عنوان این که در مورد موضوع پیش آمده درباره عدم اشتغال مهندسان شاغل در بخش خصوصی باید مشخص گردد که این بخش نامه مربوط به اخلاق حرفه ای است یا خیر، اظهار داشت: باید بدانیم که نگاه عمومی بر این موضوع حاکم است یا خیر زیرا اگر حاکم باشد نگاه کنترلی و حاکمیتی در مورد آن نیاز است.
شیوه نامه ای برای تغییر محدوده ها در دست گرداوری از طرف سازمان نظام مهندسی و وزارت راه است
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر این که در شیوه نامه مذکور بسیاری از مسائل روشن تر شده و محدوده ها تغییر میکند، خاطر نشان ساخت: با گرداوری و اجرای این شیوه نامه نگرانیها کم تر شده و تعارض منافع دقیق تر مشخص می گردد.

نشست های مستمر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه

این نماینده مردم در مجلس دهم، هم چنین در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح قانون نظام مهندسی در نشست های مذکور مورد بررسی واقع خواهد شد، یاد آور شد: خیر این موضوع در کمیسیون عمران مجلس در دست بررسی بوده و بزودی نهایی می گردد.

منبع : خانه ملت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آسیب شناسی آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ خرداد ۹۷
1580 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0