برگزاری جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز هفته هلال احمر گرامی باد

برگزاری جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و جمعیت هلال احمر البرز

همزمان با هفته هلال احمر، نخستین جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و جمعیت هلال احمر استان البرز بمنظور بررسی موضوعات مشترک برگزار گردید.

کد خبر: 970230017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۷ - ۴:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز، همزمان با هفته هلال احمر، نخستین جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و جمعیت هلال احمر استان البرز بمنظور بررسی موضوعات مشترک برگزار گردید.

برگزاری جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

برگزاری جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان البرز و جمعیت هلال احمر البرز، برگزار شد.

در این جلسه که روز یک شنبه بیست و سوم اردی بهشت نود و هفت مقارن با هفته هلال احمر در محل ساختمان جمعیت هلال احمر البرز و با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی البرز بهمراه نایب رییس و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان برگزار گردید، در ابتدا دکتر ناصر چرخساز مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز ضمن خیر مقدم به میهمانان، به تشریح فعالیتهای مختلف جمعیت و معاونتهای آن پرداخت.
چرخ ساز، سپس با اشاره به مذاکرات ابتدایی انجام شده بمنظور معرفی ساختمانهای ایمن در سطح استان البرز توسط کار گروه مشترک، از استقبال موسسه ژئوفیزیک و لرزه نگاری کشور با این اقدام خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح در استان البرز بعنوان استان پایلوت میتوان این فرهنگ را در سطح کشور توسعه داد.
غفاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز نیز در سخنانی ضمن تبریک هفته هلال احمر به همه نیروهای تلاش گر و خادم جمعیت هلال احمر، هم افزایی سازمانهای خدمت رسان و خدمتگزار را خیلی موثر و مفید عنوان کرد.
غفاری با اشاره به خدمات ارزنده هلال احمر بویژه حضور بدون چشمداشت داوطلبان این جمعیت، این تلاش و خدمت را بسیار قابل تقدیر و نمونه آشکار انسانیت خواند.
وی، آموزش امدادگری همه پرسنل نظام مهندسی ساختمان البرز توسط مربیان هلال احمر را نخستین قدم در همکاری مشترک دو مجموعه دانست .

برگزاری جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

غفاری با اشاره به حوادثی همچون زلزله که هر دو سازمان در پیش گیری و کاهش آسیبهای آن دخیل هستند، همکاری دو مجموعه را یک ضرورت دانست.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز هم چنین با اشاره به دو موضوع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، بر ضرورت پیوند این دو بخش تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد همکاری سازمان نظام مهندسی، جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران و دیگر نهادهای مرتبط، به کاهش خطرات و آسیبهای حوادث غیرمترقبه بیانجامد.
وی با اشاره به نشست ها و توافقهای انجام شده با سازمان نوسازی مدارس البرز برای تامین ایمنی فرزندان این استان، از توافقهای اولیه برای الزام مقاوم سازی اماکن پیشنهادی برای تاسیس مدارس غیرانتفاعی خبر داد.
غفاری با تحسین ایده دکتر چرخساز برای شناسایی و معرفی ساختمانهای ایمن، این طرح را سبب ترویج بیش از پیش موضوع و فرهنگ ایمنی ساختمانها دانست و از استقبال و آمادگی همکاری سازمان بمنظور اجرای این طرح خبر داد.
سهرابلو، نایب رییس اول سازمان نیز در اظهاراتی با تبریک هفته هلال احمر به همه نیروهای تلاشگر این جمعیت، آموزش مهارتهای امدادی به مهندسان را قدم مهمی در توسعه فرهنگ شایسته داوطلبان هلال احمر دانست و ابراز امیدواری کرد مهندسان آموزش دیده بهمراه دانش فنی خود بتوانند افراد موثری در مواقع بروز حوادث باشند.
در ادامه جلسه، کارشناسان سازمان نظام مهندسی با اشاره به طرحهای آماده شده بمنظور ارتقاء توان محلات شهرها و شهروندان برای امداد رسانی در مواقع بروز بحران به تبادل نظر با کارشناسان جمعیت هلال احمر پرداختند.
در خاتمه، اعضای کمیته مشترک دو مجموعه برای اجرایی کردن طرحهای پیشنهادی، مشخص شدند و مقرر گردید بطور مستمر جلسات مشترک تا حصول نتایج مطلوب برگزار گردد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۹۷
825 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0