پیشرفت طرحهای اقتصاد مقاومتی دو سال گذشته بررسی شد. ریاست سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان قم بیان کرد:

بهره‌برداري چهل هكتاري در زمينه توسعه كشت گلخانه‌ اي در قم

،ریاست سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان قم عنوان داشت: اكنون در زمينه توسعه كشت گلخانه ‌اي يا كشت متراكم حدود چهل هكتار در سطح استان بهره ‌برداري مي‌ شود و حدود شصت هكتار پروانه تأسيس از سازمان نظام مهندسي دريافت كردند كه کم کم عمليات بهره‌برداري صورت خواهد گرفت.

کد خبر: 970229007 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۷ - ۱:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان قم عنوان داشت: اكنون در زمينه توسعه كشت گلخانه ‌اي يا كشت متراكم حدود چهل هكتار در سطح استان بهره ‌برداري مي‌ شود و حدود شصت هكتار پروانه تأسيس از سازمان نظام مهندسي دريافت كردند كه کم کم عمليات بهره‌برداري صورت خواهد گرفت.

بهره‌برداري چهل هكتاري در زمينه توسعه كشت گلخانه‌ اي در قم

بهره‌برداري چهل هكتاري در زمينه توسعه كشت گلخانه‌ اي در قم

بهره‌برداري چهل هكتاري در زمينه توسعه كشت  گلخانه ‌اي در قم

عباس خرمی با اشاره به روش‌ های آبیاری نوین در استان قم گفت: در دوران کنونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هم گام با سازمان جهاد کشاورزی برای مقابله با وضعیت بحران آب اقداماتی انجام داده است.
خرمی با اشاره به اجرای طرح ‌های نوین آبیاری تحت فشار و کم‌ فشار ادامه داد: در مجموع سازمان نظام مهندسی کشاورزی با ساماندهی سی شرکت‌ مهندسی در استان قم در ۴ سال گذشته حدود دوازده هزار هکتار طراحی اجرای طرح ‌های نوین آبیاری را در سطح استان انجام داده که در بخش ‌های انجام شده بین پنجاه تا هفتاد درصد صرفه ‌جویی در آب صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: این روند هم چنان ادامه دارد و پیش ‌بینی می‌ شود کشاورزان از این طرح استقبال داشته باشند و در آینده‌ ای نزدیک کل سطح زیرکشت استان با تخصیص اعتباری که دولت لحاظ کرده زیر پوشش طرح‌ های نوین آبیاری قرار می ‌گیرند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم، تغییر الگوی کشت را یکی دیگر از موارد در دست پی گیری عنوان کرد و گفت: در این زمینه با هماهنگی بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه ‌ای یا کشت متراکم در حال پیگیری است که هم اکنون حدود چهل هکتار در سطح استان بهره‌ برداری می‌ شود و حدود شصت هکتار پروانه تأسیس از سازمان نظام مهندسی دریافت کردند که کم کم عملیات بهره‌ برداری صورت خواهد گرفت.

بهره‌برداري چهل هكتاري در زمينه توسعه كشت گلخانه‌ اي در قم

وی افزود: در مناطق مختلف استان با توجه به شرایط اقلیمی توسعه کشت باغات پسته آغاز شده که نسبت به شوری و مصرف آب مقاومت بیش تری دارند. علاوه بر آن یکی از سیاست ‌های دیگر در سطح استان کشت گیاهان دارویی است که نسبت به مصرف آب، شوری و خشکی مقاومت بیش تری دارند.
خرمی با عنوان این که کشت گل محمدی در سطح استان در حال گسترش است خاطر نشان کرد: راه ‌اندازی عملیات و صنایع گلاب‌ گیری در دست بررسی است که برای آینده‌ ای نزدیک در سطح استان پیاده می ‌شود.

منبع : قم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ اردیبهشت ۹۷
901 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0