پیام ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

افزایش ده درصدی تعرفه خدمات مهندسی در سال نود و هفت

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به مصوبات کمیته چهار نفره استان از تصویب و اجرای افزایش ده درصدی تعرفه خدمات مهندسی در سال نود و هفت خبر داد.

کد خبر: 970218007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به مصوبات کمیته چهار نفره استان از تصویب و اجرای افزایش ده درصدی تعرفه خدمات مهندسی در سال نود و هفت خبر داد.

افزایش ده درصدی تعرفه خدمات مهندسی در سال نود و هفت

افزایش ده درصدی تعرفه خدمات مهندسی در سال نود و هفت
کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی
کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

افزایش ده درصدی  تعرفه خدمات مهندسی در سال نود و هفت

سیف الله علی نیا در آئین گرامیداشت روز معمار که عصر روز ۱ شنبه در مجتمع فرهنگ رفاهی میزبان بابلسر برگزار گردید ضمن تشکر از حمایتهای معاونت محترم عمرانی استاندار و مدیر کل محترم راه و شهرسازی و شهردار مرکز و اعضای کمیته ۴ نفره عنوان کرد: خوشبختانه نخستین استانی هستیم که افزایش ۱۰ درصدی تعرفه خدمات مهندسی برای کلیه رشته ها و بخش تأسیسات برقی و مکانیکی و بازرسی گاز افزایش تعرفه ۳۰ درصدی را داشتیم و هم چنین در جهت تعامل با دولت و همکاری سازمان در موضوعات ملی کاهش ۱۰ درصدی تعرفه خدمات مهندسی را در بافتهای فرسوده مصوب کردیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به تصویب آموزش و معرفی بازرسان ایمنی در کمیته ۴ نفره که به تصویب وزارت راه و شهرسازی رسیده است اشاره کرد و گفت: مقرر گردید با همکاری اداره کل تعاون وکار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره بوجود هفت رشته تخصصی در حوزه مهندسی ساختمان، به لزوم ایجاد صلاحیت های جدید در همه رشته های ۷ گانه تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به پیشرفت و تغییر ذائقه بهره برداران طراحی داخلی ساختمان باید به عنوان یک صلاحیت جدید تعریف گردد.
عضو شورای مرکزی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق حرفه ای در ارائه خدمات مهندسی افزود: تعرفه های خدمات مهندسی در قبال خدمات واقعی اعضا، ناچیز است اما آن چه که سبب نگرانی است دریافت تعرفه در قبال خدمات صورت نگرفته است. باید با رعایت اخلاق حرفه ای ضمن احترام به دانش و تخصص خود، جامعه و افکار عمومی را با سازمان و جامعه مهندسی همراه کرده و جایگاه و منزلت حرفه مهندسی را ارتقاء بخشیم. با این رویکرد هر مسئولی که بخواهد این سازمان را تضعیف کند مردم حامی سازمان خواهند شد.
علی نیا با اشاره به شعار سال نود و هفت و حمایت از کالای ایرانی، عنوان کرد: در حوزه تاسیسات، معماری و سازه هیچ نیازی به استفاده از کالای خارجی نداریم و برای این که چرخ اقتصاد کشور بچرخد همه ما حمایت از کالای ایرانی را باید در دستور کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه ساخت و ساز، ادامه داد: این فرهنگ سازی با کمک معماران باید آغاز گردد. مقاوم سازی و بهسازی در ساختمانهایی که قابلیت بهره برداری دارند باید جایگزین نوسازی گردد. بحث نخاله های ساختمانی از آسیبهای جدی در حوزه محیط زیست است که باید با فرهنگ سازی از تخریب و نوسازی ساختمانها جلوگیری گردد.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اهمیت معماری درساخت و ساز، بیان کرد: همه رشته های ۷ گانه از اهمیت بالایی برخوردار میباشند اما معماری تأثیرگذاری ویژه ای در جامعه دارد و اعتقاد داریم همان طور که روح در بدن یک انسان قداست و معنای متفاوت دارد معماری تنها بخشی در ساختمان میباشد که عامل نشاط و طراوت در زمان بهره برداری میباشد و میتواند با انسان و محیط ارتباط برقرار کند.
وی با تاکید بر اهمیت خلاقیت در حوزه مهندسی، تصریح کرد: مهندسی علم خلاقیت است اما در حوزه معماری به علت جامعیت این رشته خلاقیت برجسته تر میباشد به طوری که در ساختمان های تاریخی یک معمار علاوه بر نقش خودش همه ملاحظات مربوط به روشنایی و تهویه مطبوع و سرما و گرما را لحاظ میکرد.
علی نیا گفت: مهم ترین عاملی که میلیون ها انسان را دور خودش در جهان و کشور عزیز ما در بخش مسافرت و بازدیدها از مراکز فرهنگی و میراثی و تاریخی جمع میکند هنر معماران میباشد.

افزایش ده درصدی تعرفه خدمات مهندسی در سال نود و هفت

وی با تاکید بر لزوم صیانت از حقوق شهروندی در ساخت و سازها، خاطر نشان ساخت: با توجه به ظرفیت بالای مهندسان معمار در استان، جامعه و بهره برداران یک انتظار ویژه ای را مطالبه میکنند. وضعیت ساخت وساز در شهرها چه در حوزه رعایت حقوق شهروندی و چه در سطح اشغال و طبقات و نمای معماری دچار یک بی نظمی شدید میباشد که مسئولیت معماران عزیز در چارچوب اختیارات داده شده خیلی سنگین میباشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به لزوم بازدید میدانی از محل اجرای طرحها اشاره کرد و افزود: این بازدید عاملی خواهد بود تا در یک کوچه شاهد اشکال هندسی متفاوت که پیام خوبی را منتقل نمیکند نباشیم و یک نظمی را ایجاد کنیم.
وی در اظهاراتی به گزارش عملکرد سازمان در سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از سازمانهای پیشرو در کشور است. با حمایتهای هیأت مدیره سازمان پشتیبانی مناسبی از اعضا در حوزه خدمات بیمه مسئولیت و بیمه درمانی انجام شد بطوریکه در سال گذشته بالغ بر ۱ میلیارد و ششصد میلیون تومان در بیمه درمان برای اعضا واریز گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ادامه داد: در حوزه آموزش مهندسان، هشتاد و پنج کارگاه آموزشی طبق نیازسنجی صورت گرفته از اعضاء برنامه ریزی گردید که در سال گذشته سی و پنج کارگاه برگزار و باقی کارگاهها امسال اجرایی خواهد شد.
علی نیا یاد آور شد: در حوزه کنترل و نظارت یازده هزار و هفتصد مورد بازدید از پروژه ها صورت گرفت.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی چیست؟

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۷
963 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0