بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر با حضور وزیر سخنگوی کمیسیون عمران مجلس

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر با حضور وزیر راه شهرسازی / اصلاح قانون نظام مهندسی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از بررسی تقاضای تحقیق و تفحص در رابطه با مسکن مهر با حضور وزیر راه در جلسه کمیسیون متبوعش خبر داد.

کد خبر: 970218003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از بررسی تقاضای تحقیق و تفحص در رابطه با مسکن مهر با حضور وزیر راه در جلسه کمیسیون متبوعش خبر داد.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر با حضور وزیر

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر با حضور وزیر

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از  مسکن مهر با حضور وزیر راه شهرسازی / قانون نظام مهندسی اصلاح گردد

صدیف بدری، در تشریح جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با آخوندی، بیان کرد: جلسه کمیسیون ۳ دستور کار داشت که دستور کار اول بررسی تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از مسکن مهر بود که این درخواست تحقیق و تفحص چهار محور داشت.
بدری ادامه داد: نحوه هزینه کرد منابع دولتی در مسکن مهر، اجرای زیرساختهای مورد نیاز مسکن مهر، تاثیرگذاری اجرای مسکن مهر در حل مشکل مسکن محرومان و اقشار متوسط به پایین و استحکام مساکن مهر احداث شده ازمهم ترین محورها بود.
وی با عنوان این که آخوندی توضیحاتی حول محورهای تحقیق و تفحص به اعضای کمیسیون ارائه کرد، گفت: وزارت راه و شهرسازی در سال نود و یک و نود و چهار گزارشی در مورد عملکرد مسکن مهر در حوزه های مختلف مسکن مهر و توضیحات فنی و اقتصادی آن تهیه کرده است، لذا مقرر گردید این اطلاعات در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گیرد تا در نشست آینده کمیسیون در مورد رد یا قبول این تقاضا تصمیمگیری کند.
۴ بخش نامه ابلاغی در کارگروه کمیسیون عمران بررسی شد که این دستورالعملها مغایرتهایی با قانون نظام مهندسی ساختمان داشته و جامعه فنی مهندسی ساخت و ساز در شهرها و بخش خصوصی را دچار چالش کرده است.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مسکن مهر با حضور وزیر

پرسش پژمانفر و امیرآبادی برای بررسیهای بیش تر مراعی ماند
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در تشریح دستورکار دوم کمیسیون عمران با حضور وزیر راه، تصریح کرد: موضوع بعدی سوال آقایان پژمانفر و امیرآبادی فراهانی از وزیر راه و شهرسازی بود که وزیر راه توضیحاتی در مورد پرسش این دو نماینده ارائه کرد، ولی در نهایت مقرر گردید که سوال مراعی بماند تا مدارک بیش تری در اختیار نماینده قرار گرفته و توضیحات تکمیلی ارائه گردد و اگر نمایندگان سوال کننده قانع نشدند، پرسش به هیئت رییسه مجلس ارجاع گردد.
بدری با اشاره به دستورکار پایانی کمیسیون متبوعش با حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: دستورکار پایانی مربوط بمسائل سازمان نظام مهندسی و ۴ بخش نامه و ابلاغیه ای بود که توسط وزیر صادر شده است.
بازدید دکتر لاریجانی از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب و مسکن مهر این منطقه
چهار دستورالعمل وزیر راه، جامعه مهندسی و بخش خصوصی را دچار چالش کرده است
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: این ۴ بخش نامه ابلاغی در کارگروه کمیسیون عمران بررسی و گزارش کارگروه در جلسه امروز قرائت شد که این دستورالعملها مغایرتهایی با قانون نظام مهندسی ساختمان داشته و جامعه فنی مهندسی ساخت و ساز در شهرها و بخش خصوصی را دچار چالش کرده است.
وی خاطر نشان ساخت: مقرر گردید که ظرف یک هفته آینده بصورت مکتوب توضیحاتی در مورد این ۴ بخش نامه به کمیسیون ارائه گردد و کمیسیون نیز تا هفته آینده در این مورد تصمیم بگیرد که ممکن است کارگروه مشترکی بین وزارت راه و شهرسازی، کشور و کمیسیون عمران تشکیل گردد تا اصلاحاتی در این زمینه صورت پذیرد.
منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی مهر ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۷
663 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0