یک دهه احداث بناهای بی هویت ما را رنج داده است وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

یک دهه احداث بناهای بی هویت ما را رنج داده است

عباس آخوندی عنوان کرد: احداث بناهای بی هویت در یک دهه گذشته در شهرها بسیار ما را رنج داده است.

کد خبر: 970217005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷ - ۷:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عباس آخوندی عنوان کرد: احداث بناهای بی هویت در یک دهه گذشته در شهرها بسیار ما را رنج داده است.

یک دهه احداث بناهای بی هویت ما را رنج داده است

یک دهه احداث بناهای بی هویت ما را رنج داده است

یک دهه احداث بناهای بی هویت ما را رنج داده  است

آخوندی شامگاه شنبه در آئین مسابقه «اجرای طرح بازآفرینی شهری در ۵٫۴ هکتار از شهر تبریز» در تهران، گفت: بسیار دردآور است که سرنوشت نظام مهندسی کشور به توزیع کوپن منجر گردید، ولی در مورد حمایت بیش تر جامعه مهندسی و معماری در احیای بازآفرینی شهری از تمدن ایران شهری مطمئن هستم.
پارسال، آخوندی به اصلاحاتی در مورد سازمان نظام مهندسی دست زد و در مورد موضوع ماده صد و بیست و سه آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و پنج تاکید کرد «وظیفه کنترل و بازرسی ساختمان ‌ها بعهده شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه و کنترل ساختمان است».
وزیر راه، بیست و دوم اسفند ماه پارسال نیز در نشست استیضاح خود، تصریح کرد: اقدامات ما در سازمان نظام مهندسی عین مبارزه با فساد است؛ زیرا سالها شاهد امضا فروشی در این بخش بوده ایم.
آخوندی ادامه داد: مالک به سازمان نظام مهندسی پول میدهد که این سازمان یک مهندس ناظر را معرفی کند تا گزارش نظارت خود را به شهرداریها ارائه کند و این در عمل بغیر از امضا فروشی چیزی ندارد و هر چه ساختمان نیز بزرگ میشود این لیست مهندسان ناظر به سی تا شصت نفر افزایش پیدا میکند، در حالیکه براساس قانون شهرداری مسوول کنترل ساختمانهاست و باید براساس مقررات ملی ساختمان شهرسازیها ادامه پیدا کند.
اختلاف در این زمینه پای وزیر کشور را هم به میان آورد تا این که ۱۹ فروردین ماه آخوندی در پاسخ به نامه وزیر کشور، رفع اختلاف حقوقی چگونگی انجام وظایف و مسوولیتهای نظارتی مهندسان را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری خواستار شد.
** لزوم توجه به معماری جاده
آخوندی خاطر نشان کرد: هنوز برای معرفی ایران باید آثار معماری خود را مطرح کنیم که بیش تر آن ها معنوی و فرهنگی است.
وزیر راه اظهار داشت: تا به حال به معماری راه در جاده های چالوس و هراز کم تر توجه شده است؛ در حالیکه آن چه به جاده روح میبخشد معماری و زیباییهایی آن است.
وی، طرحهای معماران تبریز برای احیای بافتهای فرسوده شهری را «نشان دهنده خرد ورزی در زمینه ساختمان سازی ایرانی» دانست و ابراز امیدواری کرد در زمینه بازآفرینی شهری به هویت منطقه ای و خلق فضاهای مناسب برای زندگی مردم بیش از گذشته توجه گردد.

یک دهه احداث بناهای بی هویت ما را رنج داده است

از میان چهارده طرح معماری برای بازآفرینی ۵٫۴ هکتار زمین در شمال غرب تبریز (محله حکم آباد)، ۳ طرح منتخب شد تا در نهایت یکی از آن ها بعنوان برترین ایده معماری برای احیای این منطقه استفاده گردد.
قرار است شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن طرح بازآفرینی این منطقه شهر تبریز را جلو ببرد.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن در این آئین افزود: چهارده شرکت تابع و ۴ شرکت پشتیبانی این گروه مالی در زمینه احیای بافتهای فرسوده شهری تلاش میکند.
به گفته «محمدرضا امینی»، در حال حاضر چندین طرح مشابه در شهرهای اردبیل، اصفهان، مشهد، بوشهر، رشت، کرمانشاه در دست اقدام یا پایان یافته است.
امینی گفت: با همکاری بانک مسکن درصدد هستیم در احیای بافتهای فرسوده با سرعت بیش تری عمل کنیم.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۷
950 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0