علت تراشی عجیب وزارت راه بعد از سوتی بزرگ علت تراشی

علت تراشی عجیب وزارت راه بعد از سوتی بزرگ

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با استناد به چاپ نام سعید غفرانی در سر رسید های چاپ شده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یکی از علل معرفی وی بجای ریاست تعلیق شده سازمان را همین مسئله ذکر کرده است.

کد خبر: 970217004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷ - ۷:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با استناد به چاپ نام سعید غفرانی در سر رسید های چاپ شده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یکی از علل معرفی وی بجای ریاست تعلیق شده سازمان را همین مسئله ذکر کرده است.

علت تراشی عجیب وزارت راه بعد از سوتی بزرگ

علت تراشی عجیب وزارت راه بعد از سوتی بزرگ

علت تراشی عجیب وزارت راه بعد از  سوتی بزرگ

اردی بهشت ماه پر التهابی برای سازمان نظام مهندسی ساختمان و جامعه مهندسان کشور بوده است. بعد از چند ماه بازی پینگ پنگ (به تعبیر رجبی ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی) میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان، وزیر راه دستور تعلیق پروانه اشتغال بکار ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را صادر کرد.
بلافاصله معاونت امور مسکن و ساختمان وزیر در نامه ای به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران این دستور را برای اجرا ابلاغ کرد. محمدزاده مدیر این اداره کل نیز در نامه ای به اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران سعید غفرانی را به ‌عنوان جایگزین حسن قربانخانی ریاست تعلیق شده این سازمان معرفی کرد.
حدود ۱ هفته پس از این نامه، بازرس اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نامه ای به تاریخ یازدهم اردی بهشت خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به وی یادآور شده که سعید غفرانی اساسا جزو اعضای علی البدل نبوده و این اقدام وزارت راه و شهرسازی را به لحاظ قانونی زیر سئوال برده است.
در نامه فرزاد لحمی که رو نوشتی از آن برای اقدام لازم به سازمان بازرسی کل کشور فرستاده شده خطاب به محمد زاده آمده است: «احتراما عطف به نامه شماره ۹۷/۱۲۰۰/۴۵۴۵-۹۷/۲/۵ و معرفی آقای سعید غفرانی بعنوان عضو علی البدل هیئت مدیره که جانشین آقای مهندس حسن قربانخانی معرفی شده اند، به استحضار میرساند طبق ماده شصت و نه آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بعد از پایان رای گیری در انتخابات هیئت مدیره استان لیست منتخبان توسط هیئت اجرایی و دستگاه نظارت تهیه، امضا و جهت صدور اعتبار نامه به وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود. طبق نامه شماره ۹۴/۱۲۰۰/۳۱۸۳۳ص مورخه ششم آبان نود و چهار مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان تهران و صورت جلسه تنظیمی پیوست آنکه طبق ماده شصت و نه آیین نامه اجرایی قانون تهیه شده است نام آقای سعید غفرانی در بین منتخبین اصلی و علی البدل نمیباشد و لذا معرفی ایشان بعنوان عضو اصلی هیئت مدیره دارای ابهام بوده و شرکت ایشان در نششست های هیئت مدیره و هرگونه اتخاذ تصمیم با حضور ایشان به نظر فاقد وجاهت قانونی باشد لذا خواهشمند است دستور فرمائید موضوع بررسی و در این مورد رفع ابهام شود.»
سوتی بزرگ وزارت راه و شهرسازی
در حالی انتظار می ‌رفت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با استناد به مواد قانونی پاسخ نامه بازرس اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان را بدهد که این بار این اداره کل به یک استدلال عجیب و تامل ‌برانگیز متوسل شده است. در نامه‌ای به امضای ریاست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران رسیده، تاکید شده نام سعید غفرانی بعنوان عضو علی‌البدل در سر رسید های چاپ شده سازمان استان آمده،‌پس عضو علی البدل است.
در این نامه خطاب به فرزاد لَحمی بازرس نظام مهندسی ساختمان استان تهران آمده است؛ بازگشت به نامه شماره …. به آگاهی می ‌رساند؛
«۱- با توجه به این ‌که بعد از اعلام نتایج انتخابات هفتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و پیش از صدور اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره استان توسط وزارت راه و شهرسازی، مشخص گردید پروانه اشتغال بکار مهندسی یکی از حائزین اکثریت آرا از منشا غیرقانونی صادر شده و از ابتدا فاقد شرایط عضویت در هیئت مدیره سازمان استان بوده است، ‌لذا آقای حمزه شکیب به عضو اصلی و آقای سعید غفرانی بعنوان عضو علی البدل به هیئت مدیره سازمان استان راه یافتند و اعتبارنامه آنها صادر شد.

علت تراشی عجیب وزارت راه بعد از سوتی بزرگ

۲- در سنوات اخیر، نه تنها آقای سعید غفرانی بعنوان عضو علی البدل در سایت سازمان استان معرفی گردیده،‌ بلکه در سررسیدهای ژاپ شده سازمان استان نیز نام و عکس ایشان با همین سمت منتشر شده و پیوسته برای نشست های هیئت مدیره کتبا بعنوان عضو علی البدل دعوت میشده است. لذا لازم بود قبل از تحریر نامه،‌ حداقل به این موارد توجه نموده و سابقه امر را از سازمان استان جویا می ‌شدید.
۳-در پایان متذکر می ‌شود اصولا وظیفه بازرس سازمان استان حصول اطمینان از اقدامات و عملکرد هیئت مدیره در حدود قانون و آیین ‌نامه اجرایی آن نظارت بر عملکرد سازمان استان و حسن جریان امور در سازمان می ‌باشد نه موضوع دیگری لذا توصیه می ‌نماید سعی خود را مصروف انجام صحیح و دقیق وظیفه خود نمایید.»
طبق ماده شصت و نه قانون نظام مهندسی ” بعد از پایان رای ‌گیری هیئت اجرایی انتخابات موظف است زیر نظر دستگاه نظارت اقدام به شمارش آرا نماید. در هر یک از رشته های اصلی از بین کسانی که دارای رای بیش تر باشد به ترتیب به اولویت، اعضای اصلی و علی البدل در آن رشته تعیین می‌ شود و نتایج رای ‌گیری صورت جلسه شده و توسط اعضای هیئت اجرایی انتخابات و نمایندگان دستکاه نظارت امضا و اعلام می‌ گردد.” براساس نامه هیئت اجرایی انتخابات (سال نود و چهار) در بین منتخبین رشته‌ های اصلی نامی از غفرانی نیست.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۷
1026 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0