جدید ترین اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی در مورد نظام مهندسی عباس آخوندی

جدید ترین اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی در مورد نظام مهندسی

عباس آخوندی در تازه ترین اظهار نظر خود در مورد نظام مهندسی گفته که از دچار شدن سرنوشت مهندسان به توزیع کوپن قلبش به درد می ‌آید.

کد خبر: 970217002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷ - ۶:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عباس آخوندی در تازه ترین اظهار نظر خود در مورد نظام مهندسی گفته که از دچار شدن سرنوشت مهندسان به توزیع کوپن قلبش به درد می ‌آید.

جدید ترین اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی در مورد نظام مهندسی

جدید ترین اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی در مورد نظام مهندسی

جدید ترین اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی در مورد  نظام مهندسی

جدید ترین اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی در مورد نظام مهندسی تنش‌ ها بین سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی، فعلا تا زمان تشکیل نشستی ۵ نفره با حضور حبیب ‌الله بی طرف، احمد خرم، فرج ‌الله رجبی، عباس آخوندی و حامد مظاهریان، که رجبی، ریاست نظام مهندسی پیشنهاد آن را داده، مسکوت مانده است. ولی براساس آخرین واکنش عباس آخوندی به مبحث نظام مهندسی بنظر نمی ‌رسد وزیر از مواضع قبلی خود کوتاه بیاید. عباس آخوندی از اواخر سال گذشته در حمایت از “آیین ‌نامه کنترل ساختمان” ۳ بخش نامه عدم اخذ ۵ درصد از حقوق مهندسان، حق انتخاب مهندس توسط مالک و عدم اشتغال کارکنان دوازده دستگاه در نظام مهندسی ساختمان را صادر کرد که واکنش‌ هایی را از طرف نظام مهندسی بدنبال داشت. سپس پروانه اشتغال بکار حسن قربانخانی ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران به علت بی ‌توجهی به بخش نامه ‌های وزیر، معلق شد. رئیس سازمان نظام مهندسی کشور اعلام کرده که برکناری قربانخانی را قبول ندارد و او را همچنان ریاست نظام مهندسی تهران می‌ داند. شاید بهمین علت نشست جایگزینی عضو علی‌البدل بجای قربانخانی هنوز برگزار نشده است.

جدید ترین اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی در مورد نظام مهندسی

رجبی سپس خبر داد که به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد مذاکره داده است. ولی وزیر راه و شهرسازی در مورد مبحث نظام مهندسی، آن را به توزیع کوپن تشبیه و گفت: “وجودم با مشاهده این صحنه از صمیم قلب به دردآمده و متأثر می ‌شود زیرا مهندسی که باید به خلق ارزش افزوده بپردازد، حال به چنین سرنوشتی دچار شده است که در صورت تلاش برای تغییر آن نیز چه داستان ‌ها و اتفاقاتی بوجود می ‌آید. اطمینان دارم که جامعه معماران، مهندسان و مدیران ارشد ایران حتما از این نگاه حمایت می ‌کنند و شرایطی را پدید می ‌آورند که رویکرد تمدن ایران‌ شهری در زندگی معاصر بازخوانی شده و آثار ارزشمندی در این دوره نیز از ایرانیان بجای گذاشته شود.” نشستی که رجبی پیشنهاد آن را ارائه کرده هنوز برگزار نگردیده است.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۷
1031 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0