کارگاه مسابقه قوام الدین فرصتی برای بیان اندیشه های معماری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:

کارگاه مسابقه قوام الدین فرصتی برای بیان اندیشه های معماری

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد: کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی، فرصتی مناسب برای بیان اندیشه های معماری و قضاوت و داوری آن هاست.

کد خبر: 970124001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ فروردین ۹۷ - ۹:۰۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد: کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی، فرصتی مناسب برای بیان اندیشه های معماری و قضاوت و داوری آن هاست.

کارگاه مسابقه قوام الدین فرصتی برای بیان اندیشه های معماری

کارگاه مسابقه قوام الدین فرصتی برای بیان اندیشه های معماری

کارگاه مسابقه قوام الدین فرصتی برای بیان  اندیشه های معماری است

فرج الله رجبی، ۵ شنبه در جلسه هم اندیشی شورای سیاست گذاری برگزاری چهارمین دوره این کارگاه در شیراز، این رویداد را زمینه ساز همکاری دستگاه ها و مجموعه های اجرایی دولتی، خصوصی، نهادها و حوزه های علمی دانست و گفت: شهرداری شیراز هم بعنوان متولی مدیریت شهری میتواند در کنار دیگر مجموعه ها و هم چنین معماران و شهرسازان در این حرکت نقش آفرین باشد.
رجبی، با اشاره به پیشینه‌ معماری و شهرسازی در شیراز، ادامه داد: این شهر و فعالیتها و رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و علمی آن باید بگونه ای حمایت و هدایت گردد که الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.
وی، با اشاره به حادثه سال نود و شش و تخریب سازه های معماری برتر کارگاه مسابقه قوام الدین در شیراز افزود: امیدوار هستیم سال جاری با همراهی شهرداری شیراز بتوان از آثار برتر به شکلی مناسب در جذب گردشگر استفاده کرد.
ماموران شهرداری شیراز سال نود و شش با حضور در محل برگزاری سومین کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی، به بهانه باز کردن فضا برای برگزاری یک برنامه دیگر، اقدام به تخریب آثاری کردند که توسط معماران و مهندسین شرکت کننده در این رویداد طراحی و ساخته شده بود.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس هم در این جلسه تصریح کرد: کارگاه مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی تنها یک مسابقه نیست بلکه از آن بعنوان یک رویداد بزرگ شهری میتوان یاد کرد.
غلام رضا نامورچی، با اشاره به تجربه موفق برگزاری ۳ دوره گذشته این رویداد در شیراز، گفت: با برگزاری چنین رویدادهایی میتوان نشاط و پویایی را در شهر و بین مردم جاری و ساری کرد.
نامورچی، ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از دستاوردهای کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی، تصریح کرد: پیشنهاد ما در این زمینه اینست که شهرداری شیراز سازه ها و نمادهای برتر طراحی و احداث گردیده توسط شرکت کنندگان در این رویداد را که در آینده به میراث هنری تبدیل خواهند شد حفظ و نگه داری کند.
وی، با اشاره به ورود سالانه تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان رشته های مختلف مهندسی به جامعه، اظهار داشت: همواره بین زمان دانش آموخته شدن و زمان ورود به حرفه‌ مهندسی یک فاصله و خلاء زمانی وجود دارد که این فاصله را میتوان با برگزاری چنین رویدادهایی از بین برد.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس مطرح کرد: این سازمان برای پُر کردن این خلاء سالانه اعتبارات زیادی در حوزه آموزش هزینه میکند.
نامورچی، در باره انعقاد تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان فارس و وزارت راه و شهرسازی برای برگزاری دوره های مهندس کارآموز، ابراز کرد: برای برگزاری این دوره ها، شیراز در کشور بعنوان پایلوت انتخاب شده و هم اینک مراحل نهایی کار برای برپایی این دوره ها در حال انجام است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز هم بیان داشت: شورا و شهرداری شیراز با توجه به اتخاذ رویکرد انسان محور در پیش برد برنامه های خود، از چنین برنامه هایی استقبال و حمایت میکنند و بر این باور هستیم که چنین اقداماتی میتواند زمینه ساز جذب گردشگر باشد.
ابراهیم صبوری گفت: این رویداد را حتی میتوان به شکلی ملی و بین المللی هم برگزار کرد تا زمینه ای برای جذب گردشگران بیش تری از نقاط مختلف کشور و سراسر جهان باشد.
صبوری تاکید کرد: شهر شیراز این قابلیت را دارد که هر هفته میزبان یک رویداد شهری خوب و تاثیرگذار باشد و باید کوشید تا با برگزاری رویدادهای مشارکتی در دوره‌ های زمانی مختلف و در طول سال، افزون بر بهره مندی از تاثیرات اجتماعی، شهری و فرهنگی آن ها، به رونق اقتصادی شهر نیز کمک گردد.
چهارمین دوره‌ کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی قرارست همانند دوره های پیشین در اردی بهشت ماه نود و هفت و در دو بخش کارگاه آموزشی و مسابقه طراحی و معماری در شیراز برگزار گردد.
قوام الدین معمار شیرازی و برادرش غیاث الدین هر دو از معماران بنام دوره تیموریان بودند. تیموریان از سال هفتصد و هفتاد و یک تا سال نهصد و یازده هجری قمری بمدت صد و چهل سال حکومت کردند.
منبع :ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ فروردین ۹۷
1073 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0