برای انتخاب تراکتور و تیلر مناسب چه کنیم مهندسی کردن فرآیند تولید کشاورزی

برای انتخاب تراکتور و تیلر مناسب چه کنیم؟

مهندسی کردن فرآیند تولید کشاورزی بزرگ ترین رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است که در این راستا سازماندهی دانش آموختگان بخش کشاورزی اولویت اصلی سازمان محسوب می گردد. سازمان با پذیرش عضویت مهندسین کشاورزی تقویت مهارتهای علمی و عملی آنها، این افراد را برای ورود به عرضه کشاورزی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی آماده میکند. بزرگ ترین هدف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اینست که یافته های علمی روز دنیا را با شرایط اقلیمی و بومی سازگار کرده و در کنار تولید کننده و بهره بردار کمک به عملیاتی شدن آن کند و به زبان دیگر وظیفه سازمان را میتوان مهندسی سازی فرآیند تولید کشاورزی دانست. برای ماندگاری در عرصه رقابت در کنار ارج نهادن به تجربیات گذشته و دانش بومی باید به یافته های علمی جدید متوسل گردیم.

کد خبر: 961222005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ اسفند ۹۶ - ۱۱:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مهندسی کردن فرآیند تولید کشاورزی بزرگ ترین رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است که در این راستا سازماندهی دانش آموختگان بخش کشاورزی اولویت اصلی سازمان محسوب می گردد. سازمان با پذیرش عضویت مهندسین کشاورزی تقویت مهارتهای علمی و عملی آنها، این افراد را برای ورود به عرضه کشاورزی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی آماده میکند. بزرگ ترین هدف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اینست که یافته های علمی روز دنیا را با شرایط اقلیمی و بومی سازگار کرده و در کنار تولید کننده و بهره بردار کمک به عملیاتی شدن آن کند و به زبان دیگر وظیفه سازمان را میتوان مهندسی سازی فرآیند تولید کشاورزی دانست. برای ماندگاری در عرصه رقابت در کنار ارج نهادن به تجربیات گذشته و دانش بومی باید به یافته های علمی جدید متوسل گردیم.

برای انتخاب تراکتور و تیلر مناسب چه کنیم

برای انتخاب تراکتور و تیلر مناسب چه کنیم

برای انتخاب تراکتور و تیلر مناسب چه کنیم؟

بنابراین آشنایی با محصولات و دانش فنی در رابطه با ماشین آلات و ادوات کشاورزی میتواند به کشاورزان عزیز کمک شایانی کند.
تراکتور یکی از ماشینهای کشنده است که در انجام امور کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد با توجه به عملکرد این دستگاه و قابلیت نصب ادوات و تجهیزات مختلف کشاورزی به آن میتوان با سرعت بالاتر و نیروی انسانی کم تر به بهترین و باکیفیت ترین محصول دست یافت امروزه از تراکتورها در زمینهای شالیزاری و باغی نیز استفاده میکنند به جهت شخم زدن، زیر و رو کردن خاک و پودر کردن کلوخها و … تراکتور ها طبق نیاز کاربران و زمینهای کشاورزی انواع مختلفی دارد که در طبقه بندی های متفاوت قرار می گیرد. در شرایطی که فاصله میان درختان زیاد باشد و ارتفاع درختان بلند باشد تقریبا از هر تراکتوری در باغهای میوه و بیشه زارها میتوان استفاده کرد در صورت حساسیت کشاورزان و اهمیت باغ های میوه و تاکستانها میتوان از تراکتورهای باغی مخصوص استفاده کنید.
تیلر یکی از دستگاههای پرکاربرد و محبوب در کشاورزی میباشد که قابلیت نصب ادوات را دارا میباشد تیلر دستگاهی است که بمنظور آماده سازی زمین مورد استفاده قرار میگیرد تیلر نوعی تراکتور محسوب می گردد که در ابعاد کوچک و در زمینهای کوچکتر کاربرد دارد و در تمامی عملیات کشاورزی کاشت، داشت و برداشت میتوان از آن استفاده نمود تیلر به علت ابعاد کوچک آن میتواند در بین درختان و زمینهای کوچک کاربرد داشته باشد و این موضوع سبب محبوبیت آن شده است.
عملکرد ماشین آلات و ادوات کشاورزی در اکثر مواقع بستگی به مهارت راننده آن و یا شرایط جوی و خاک دارد، با این وجود تفاوتهای موجود در میان ماشینها را میتوان از طریق آموزشهای کشاورزی، گزارشات تحقیقی و تجارب شخصی، ارزیابی کرد.

برای انتخاب تراکتور و تیلر مناسب چه کنیم

یکی از عمده ترین مشکلاتی که کشاورزان و باغداران با آن سروکار دارند انتخاب اندازه بهینه تراکتور یا تیلر برای استفاده در باغات و مزارع میباشد. در بسیاری از موارد، کشاورزان با انتخاب تراکتورهای بزرگتر از حد مورد نیاز خود، میزان توان و انرژی اتلافی را افزایش داده و متحمل هزینه های سنگینی میشوند. در مقابل، با انتخاب تراکتورهایی با توان کم تر از حد مورد نیاز، کارآیی سیستم کاهش می یابد.
معرفی صحیح و به هنگام این دستگاهها و ماشین آلات در جهت فراهم کردن شرایط لازم برای حضور فعالان بخش کشاورزی و کشاورزان عزیز میتواند راهنمایی جامع جهت انتخاب تراکتور و تیلری مناسب و باکیفیت باشد و در این راستا میتوان به کشاورزان جهت بازدهی و عملکرد دستگاه آموزشهای لازم را ارائه کرد.
قابل ذکر است کلیه محصولات شرکت کوهستان نظیر تراکتور، تیلر و سایر ادوات کشاورزی دارای استانداردهای CE اروپا و تاییدیه از مرکز مکانیزاسیون میباشند .

منبع : خرداد نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اسفند ۹۶
2289 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0