نظام مهندسین ICT ایجاد می گردد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:

نظام مهندسین ICT ایجاد می گردد

 آذری جهرمی عنوان داشت: معاونت فناوری و نوآوری ما درگیر مسئله نظام مهندسین ICT است و باید پیگیری های قانونی انجام گردد تا به سرانجام برسد.

کد خبر: 961219011 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ اسفند ۹۶ - ۳:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، آذری جهرمی عنوان داشت: معاونت فناوری و نوآوری ما درگیر مسئله نظام مهندسین ICT است و باید پیگیری های قانونی انجام گردد تا به سرانجام برسد.

نظام مهندسین ICT ایجاد می گردد

نظام مهندسین ICT ایجاد می گردد

نظام مهندسین  ICT ایجاد می گردد

اولین جلسه خبری محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز بصورت آنلاین برگزار گردید.
وی، هدف از برگزاری این جلسه بصورت آنلاین را برقراری عدالت رسانه ‌ای در کشور دانست و گفت: دغدغه‌ هایی از طرف شهرستان ها مطرح می ‌شود و لذا نقطه نظرات عموم خبرنگاران کشور می‌ تواند به پیشبرد امور به ما کمک کند.
جهرمی، برگزاری این جلسه را یکی از دستاوردهای شبکه ملی اطلاعات ذکر کرد که امکان برگزاری جلسه خبری بصورت سراسری را امروز فراهم آورده است.
لزوم تشکیل نظام مهندسی ICT
وی در مورد این که آیا برنامه ‌ای برای تشکیل نظام مهندسین فناوری اطلاعات دارید؟، اظهار داشت: دنیا به سمت تحول دیجیتال می ‌رود و لذا نقش مهندسی این حوزه روز به روز بیش تر می‌ شود؛ بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تا الآن آن میزان کاری که نیازمند تشکیل نظام مهندسی باشد را نداشته است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: معاونت فناوری و نوآوری ما درگیر این مسئله است و باید پیگیری های قانونی انجام گردد تا به سرانجام برسد.
میزان توجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به حمایت از کسب ‌و کارهای نوپای استانی
وی در مورد حمایت از کسب ‌و کارهای نوپای استانی نیز ادامه داد: ایجاد زیست ‌بوم مناسب برای فعالیت این کسب‌ و کارها در دستور کار ماست و این زیست ‌بوم بصورت کشوری در حال برنامه‌ ریزی است؛ تا الآن توسعه زیرساخت ها و دسترسی ها را داشتیم و در یک اپراتور نسل های سوم و چهارم سراسری در کشور ایجاد شده است.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: اصلاح قوانین و مقررات و مشوق هایی که این فضا را شکل دهد هم بصورت کشوری در دستور کار است؛ «ایجاد مرکز توانمند سازی کسب ‌و کارهای نوپا»، «راه ‌اندازی پارک نوآوری سجاد تا اردی بهشت سال آینده در مشهد»، «طرح تکاپو با کمک وزارت کار» از جمله برنامه ‌هایی است که برای استان ها داریم.
برنامه وزارت ارتباطات برای اصلاح قانون مالکیت معنوی
وی در مورد لوایح اصلاح نظام حقوقی فضای مجازی تاکید کرد: ۵ لایحه بعد از ۲ روز جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مراحل اصلاح را طی می ‌کند؛ جزو نخستین دستورهای ما در ابتدای سال نود و هفت همین ۵ لایحه است.
جهرمی در مورد قانون اصلاح مالکیت معنوی نیز افزود: تیمی متشکل از نظام صنفی رایانه‌ای، کسب ‌و کارهای نوپا و وزارت ارتباطات شکل گرفته است؛ لایحه ‌ای که وزارت ارشاد در دولت قبل فرستاده نیازمند اصلاحاتی است که باید انجام گردد؛ اینکار از طریق کمیسیون قضایی مجلس می‌ تواند انجام گردد و موضوع دیگر اینست که درخواست اعاده داشته باشیم و اصلاح کنیم.

نظام مهندسین ICT ایجاد می گردد

جهرمی بیان داشت: با سیگنال های مثبتی که از مجلس گرفتیم امکان اصلاحات وجود دارد.
پنج درصد کاربران اینترنت می‌ توانند روی ADSL سرعت شانزده مگابیت دریافت کنند
وی در مورد این که میزان توسعه سرعت دسترسی به شبکه تا بیست مگابیت بر ثانیه به کجا رسیده است؟، خاطر نشان کرد: تکنولوژی امروز ما ADSL است و الآن ۵ درصد مشترکان می‌ توانند روی شانزده مگابیت خدمات را دریافت کنند و مفهوم بیست مگابیت اینست که باید تکنولوژی را عوض کنیم و به سمت FTTH برویم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای این موضوع بحث سرمایه ‌گذاری ها مهم است و باید سرمایه‌ گذاری را بهینه انجام دهیم و نگاهی به جذب سرمایه‌ های خارجی و داخلی داشتیم؛ هم چنین شرکت ها را دعوت به ادغام و استفاده از ظرفیت های سازمان بورس کردیم.
جهرمی گفت: طبیعتا این سرمایه‌ گذاری به علل مختلف تا الآن صورت نگرفته است؛ امروز نشستی با FCPها و شرکت مخابرات داشتیم تا این مهم اتفاق افتد و تا پایان سال نود و هفت بالای ۲ میلیون پورت بیست مگابیت خانگی ایجاد کنیم؛ به این معنی که بیست درصد هدف ‌گذاری را سال آینده انجام دهیم.
وعده وام پنج میلیارد تومانی به پیام‌ رسان های داخلی به کجا رسید؟
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که وعده وام پنج میلیارد تومانی به پیام ‌رسان های داخلی به کجا رسید؟، ادامه داد: این موضوع تکلیف نیست بلکه تکلیفی است که در مصوبه شورایعالی فضای مجازی به آن اشاره شده است؛ پیام‌ رسان هایی که بعنوان مجاز از سمت مرکز ملی فضای مجازی به ما معرفی گردیده را برای دریافت وام به پست بانک معرفی کرده‌ ایم.
وزیر ارتباطات گفت: این وام ها با مدت زمان استمهال بالا، سود کم و با حداقل تضمین های لازم است؛ با توجه به این که ضمانت نامه ‌هایی که برای این پیام‌ رسان ها در نظر گرفته شده برخی عنوان کردند نمی ‌توانیم آن ها را پاس کنیم لذا تقلیل یافت و پست بانک خواسته تا پشت سفته آن ها را ضامن معتبری امضا کند.
جهرمی تاکید کرد: ما هم‌ زمان ملزم به رعایت همه مقررات کشور هستیم و مقررات نظام بانکی کشور می ‌گوید باید ضمانت برای پرداخت تسهیلات صورت گیرد؛ باید دانست وامی با این شرایط، تسهیلاتی ویژه به حساب می ‌آید و امیدوار هستیم این مشکل را خودشان حل کنند.
وی یاد آور شد: پیام‌ رسان سروش که مالکیت آن متعلق به صدا و سیماست عنوان کردند چون ما اشخاص حقوقی هستیم نمی ‌توانیم پشت سفته ‌ها را امضا کنیم ولی این مشکل را باید خودشان حل کنند.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اسفند ۹۶
2021 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0