کاهش نقش دولت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی

کاهش نقش دولت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از کاهش نقش دولت در سازمان نظام مهندسی خبر داد.

کد خبر: 961218005 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ اسفند ۹۶ - ۱:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از کاهش نقش دولت در سازمان نظام مهندسی خبر داد.

کاهش نقش دولت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

کاهش نقش دولت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی

نقش دولت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی کاهش می یابد

علی وقف چی، با تاکید به برخی اصلاحات در ساختار سازمان مهندسی کشاورزی، بیان کرد: در یک نظام اقتصادی پویا و قوی و به دور از چالشهای سیاسی و حتی برای تضمین امنیت توجه دولت بعنوان ناظر قوی بر مسائل و بخش خصوصی بعنوان اجرای کنندگان موفق، تلاش کردیم حضور دولت را در بخش خصوصی در بحث سازمان نظام مهندسی کشاورزی کمرنگ کنیم.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنابراین در اصلاحات اخیر مقرر گردید که در شهرستانها و مراکز استانی و کشوری کارمندان نمیتوانند بعنوان عضو هیات رئیسه سازمانهای نظام مهندشی کشاورزی در سطح شهرستانها، مراکز استانی و کشوری در این مجموعه حضور یابند.
وی ادامه داد: این تغییر رویکرد، مثبت است چرا که در سال های گذشته روسای سازمانهای نظام مهندسی کشاورزی در شهرستانها و سطح کشور از دولتیها انتخاب شده بود، که به پویایی سازمان منجر نگردید.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: در انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی، شروطی در مورد سوابق و مدارک تحصیلی را حذف کردیم تا بدنبال آن فرصت حضور جوانان خلاق و توانمند در جایگاه سازمان نظام مهندسی فراهم گردد و دست دولتیها از این جایگاه کوتاه گردد.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تغییر در روند معرفی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی، تصریح کرد: در گذشته ۳ نفر برای سمت ریاست سازمان به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد داده و یک نفر برای صدور و ابلاغ حکم به ریاست جمهوری معرفی میشد، ولی برای کمرنگ کردن حضور دولتی و احتمال حضور فرد غیر متخصص در این جایگاه نحوه معرفی رئیس تغییر کرد.
وقف چی خاطر نشان کرد: با اصلاحی که صورت گرفت، هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ۱ نفر را برای دریافت حکم به ریاست جمهوری معرفی میکنند.
وی با اشاره به این که این اصلاحات در کمیسیون دنبال میشود و امیدوار است اصلاحات در صحن رای بیاورد، گفت: در این اصلاحات سعی شده است که نقش دولت را نه بمعنای مخالفت با آن بلکه در حمایت کم رنگ کنیم چرا که کشور موفق دولت کوچک و قوی دارد و باید مسائل اجرایی به بخش خصوصی واگذار گردد.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۶
1107 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0