نطنز و کاشان، منشا ده درصد گرد و غبار کشور ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد:

پلمپ هفتاد سم فروشی غیر مجاز در سطح استان اصفهان

 ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان عنوان کرد: هفتاد مرکز فروش سم غیر مجاز در سطح استان اصفهان سال جاری پلمب گردید.

کد خبر: 961213006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ - ۷:۱۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان عنوان کرد: هفتاد مرکز فروش سم غیر مجاز در سطح استان اصفهان سال جاری پلمب گردید.

نطنز و کاشان، منشا ده درصد گرد و غبار کشور

نطنز و کاشان، منشا ده درصد گرد و غبار کشور

پلمپ هفتاد سم فروشی غیر مجاز  در سطح استان اصفهان

مهدی تقی پور گفت: پانزده واحد متخلف سم فروشی را در سمیرم شناسایی کردیم.
هفتاد سم فروشی غیر مجاز در سطح استان اصفهان پلمب گردید
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان ادامه داد: تا سه سال گذشته سرانه مصرف هر ایرانی بین هشتاد تا سیصد گرم سم در سال بود که نسبت به سطح دنیا خوشبختانه خیلی پایین است.
وی اظهار داشت: در سطح کشور بیست و پنج میلیون لیتر انواع سموم کشاورزی توسط بهره برداران تولید می گردد.
تتقی پور افزود: «جی ای پی» که بمعنای عملیات خوب کشاورزی، استاندارد تولید محصولات کشاورزی است، روی سی و پنج محصول اساسی کشور در حوزه زراعی، باغی و گلخانه ای صورت گرفت.
وی از ساماندهی مانیتورینگ خبر داد و تصریح کرد: طرح ارتقا سلامت محصولات کشاورزی طی تفاهم نامه با وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی به اجرا گذاشته میشود و کارشناسان کشاورزی تحت نظارت وزارت بهداشت مکلفند از ورود محصولاتی که عناصر سنگین آن بالاتر از حدمجاز است به سطح بازار خودداری کنند.
تقی پور با تاکید بر این که منشا شصت و پنج درصد ریزگردها در درون کشور است، تاکید کرد: در حال حاضر ۵ کانون گرد و غبار در سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد.
منشاء ده درصد گرد و غبار اصفهان از طرف نطنز و کاشان است
تقی پور اظهار داشت: ده درصد از گرد و غبار موجود در اصفهان براساس تحقیقات به نطنز و کاشان بر میگردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: یکی دیگر از عوامل آلودگی در اصفهان اینست که ۳ درصد از اراضی کشاورزی رها، مراتع تخریب و تالاب خشک شده است.

پلمپ هفتاد سم فروشی غیر مجاز در سطح استان اصفهان

وی با عنوان این که چهارصد هکتار گلخانه های سنتی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: این گلخانه ها با چوب و حداقل استانداردها احداث شده و بهره وری پایینی دارد که به دنبال خارج کردن گلخانه ها از شکل سنتی هستیم و لازم است برای اخذ مجوز هر گلخانه یک مسئول فنی، یک ناظر از نظام مهندسی و یک بهره بردار داشته باشد که اگر چه هزینه بردار است ولی هزینه آن از میزان اعتباراتی که صرف یک گلخانه سنتی میشود، خیلی کم تر است.
تقی پور در پاسخ به این پرسش که اگر مسئول فنی حقوق بگیر کارفرما باشد در گلخانه‌ها دیگر نمیتواند نقاط ضعف گلخانه ها را اعلام کند، خاطر نشان کرد: سال هاست بدنبال این هستیم که مسئول فنی را زیر نظر خود ببریم ولی چنین قانونی وجود ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۶
1153 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0