صدور مجوز برای صد و نود و شش هکتار کشت گلخانه‌ ای در قم ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم

صدور مجوز برای صد و نود و شش هکتار کشت گلخانه‌ ای در قم

 ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم بیان کرد: کشت متراکم و گلخانه‌ای در قم بهترین شیوه است که مجوز صد و هفتاد و شش هکتار کشت گلخانه‌ای صادر شده و بیست هکتار هم در دست اقدام است.

کد خبر: 961208011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ اسفند ۹۶ - ۱۱:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم بیان کرد: کشت متراکم و گلخانه‌ای در قم بهترین شیوه است که مجوز صد و هفتاد و شش هکتار کشت گلخانه‌ای صادر شده و بیست هکتار هم در دست اقدام است.

صدور مجوز برای صد و نود و شش هکتار کشت گلخانه‌ ای در قم

صدور مجوز برای صد و نود و شش هکتار کشت گلخانه‌ ای در قم

صدور مجوز برای صد و نود و شش هکتار کشت گلخانه‌ ای در قم

عباس خرمی در آئین گرامیداشت روز مهندس که شامگاه دوشنبه در سالن امام جواد(علیه السلام) استانداری قم برگزار گردید، با ارائه گزارشی از فعالیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم، بیان داشت: از سال هشتاد طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی شورای نظام مهندسی کشاورزی تشکیل گردید و در تیرماه سال هشتاد و یک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی تشکیل گردیده و امروز در اواخر دوره چهارم این شورا هستیم.
خرمی از عضویت دویست و بیست هزار نفر در سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سطح کشور خبر داد و گفت: در استان قم نیز دو هزار وچهارصد نفر عضو سازمان نظام مهندسی هستند که از این بین سی درصد خانم و هفتاد درصد آقا هستند.
به گفته وی، پنجاه درصد مهندسان کشاورزی مشغول بکار و پنجاه درصد بیکار یا در شغلی غیر مرتبط فعال هستند و صد و پنجاه شرکت مهندسی زیر نظر این شورا مشغول بکار است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم، پیگیری ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی کشاورزی، واگذاری کارهای مهندسی کشاورزی به شرکتهای مرتبط، تغییر وضعیت مالی از منفی به مثبت، ساخت ساختمان آموزشی و تشکیل شرکتهای خدمات مهندسی کشاورزی را از جمله اقدامات شورای چهارم نظام مهندسی کشاورزی استان قم عنوان کرد.
به گفته وی، پنجاه درصد سم فروشی‌ ها زیر نظر سازمان نظام مهندسی هستند که نظارت بر این سم فروشی ‌ها و صدور چهل و دو مورد پروانه سم فروشی و شش مورد تمدید پروانه برای کلینیک‌ های نباتات نیز در این دوره صورت گرفته است.
صدور هزار و ششصد و پنجاه و چهار پروانه واحدهای تولیدی دام و طیور در قم
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم افزود: صدور پروانه‌ های واحدهای تولیدی دام و طیور نیز از دیگر وظایف این شورا است که در این رابطه هر پانزده روز نشست این واحدها برگزار میگردد تا به امروز هم هزار و ششصد و پنجاه و چهار مورد صدور پروانه در این زمینه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اجرای تغییر الگوی کشت در این استان، ادامه داد: کشت متراکم و گلخانه ‌ای در سطح استان بعنوان بهترین راه انتخاب شده است که صدور مجوز صد و هفتاد و شش هکتار کشت گلخانه‌ای صادر شده و بیست هکتار هم در دست اقدام است.
خرمی خاطر نشان کرد: بیست شرکت طراح و اجرایی تحت پوشش سازمان نظام مهندسی تشکیل شده است و یازده هزار و هفتصد هکتار طراحی پروژه‌ های آب و خاک انجام شده و از آن هفت هزار و پانصد هکتار اجرایی شده است.

صدور مجوز برای صد و نود و شش هکتار کشت گلخانه‌ ای در قم


سلامت دام و خوراک دام در سطح استان قم
وی با اشاره به نظارت بر خوراک دام و طیور نیز یاد آور شد: دویست و یک مورد بازدید از کارخانجات خوراک دام، هفتصد و پنجاه و سه مورد بازدید از دامداری‌ ها و نهصد و هشتاد و هشت مورد نمونه ‌گیری و آنالیز انجام شده و این سازمان سلامت دام و خوراک دام در سطح استان را تأیید می ‌کند.
به گفته خرمی، آموزش از سیاست‌ های مهم دیگری است که از طرف این شورا دنبال شده است، صد و ده دوره آموزشی توسط دوره چهارم نظام مهندسی کشاورزی برگزار شده که سه هزار و دویست نفر در آن شرکت کردند و چهار هزار و سیصد مورد گواهی نامه صادر و برای هفتصد و سی نفر هم اشتغال‌ زایی صورت گرفته است.

منبع : قم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اسفند ۹۶
1126 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0