نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند نیاز به دخالت مهندسین

دخالت مهندسان برای حل معضل خانه های خالی

هر آنچه در حوزه ساختمان و مسکن روی می دهد به نحوی با مهندسان و سازمان نظام مهندسی مرتبط است و برای رفع چالش ها و اتفاقاتی که در این خصوص روی می دهد، انتظار جامعه این است که مهندسی شده و راه حل مناسب از سوی آنها ارائه شود.

کد خبر: 961207023 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۱۰:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، یکی از مهمترین عوامل کیفیت در زندگی شهری مدیریت درست در ساخت و سازهای شهری است و لازمه  مدیریت شهری موفق کنترل، نظارت و دخالت مستقیم مهندسان است. هر آنچه در حوزه ساختمان و مسکن روی می دهد به نحوی با مهندسان و سازمان نظام مهندسی مرتبط است و برای رفع چالش ها و اتفاقاتی که در این خصوص روی می دهد، انتظار جامعه این است که مهندسی شده و راه حل مناسب  از سوی آنها ارائه شود.

دخالت مهندسان برای حل معضل خانه های خالی

دخالت مهندسان برای حل معضل خانه های خالی

دخالت مهندسان برای  حل معضل خانه های خالی

برنامه ریزان شهری دچار بحران شده اند 

وجود بیش از ۵/۴ میلیون واحد خانه خالی یکی از مشکلاتی است که برنامه ریزان شهری را دچار بحران  و در حل آن ناتوان ساخته است، هرچند با  مطرح کردن مالیات و راه حل های متعددی که از سوی دولت عنوان شد راه به جایی نبرده اند.

از سوی دیگر رکود مسکن موجب بیکاری و توقف تولید در بسیاری از صنایع وابسته و پایین دستی و همچنین تضعیف حوزه های اقتصادی  و کاهش گردش مالی در بازار شده است.

به اعتقاد کارشناسان نبود تعادل بین عرضه و تقاضا تا حدود زیادی بازار مسکن را دچار تزلزل کرده و برخی مسئولین به این فکر می کنند با وارد کردن این تعداد خانه خالی به بازار مسکن می توانند تحرکی ایجاد کرده و رونق را به بازار یخ زده آن برگردانند.

دولت در حوزه تصمیم گیری و برنامه ریزی مهندسان را دخالت بدهد

طبق گفته کارشناسان خانه های خالی تعدادی واحدهای لوکس هستند که قشر خاصی از جامعه قدرت خرید داشته و رکود بازار مسکن نیز به خالی ماندن آنها دامن زده است. این معضل را می توان از این منظر دید که میلیاردها تومان از سرمایه های ملی راکد و بی استفاده مانده و سوداگران به امید سود بیشتر هرگز به فکر فروش آنها نیستند.

اگر دولت در حوزه تصمیم گیری و برنامه ریزی مهندسان را دخالت بدهد و از پتانسیل این نیروی متخصص و کارآمد استفاده کند به حل معضلاتی از این دست فائق آمده در بین مردم جایگاه بهتری را برای مهندسان ایجاد خواهد کرد. منابع انسانی به ویژه جامعه مهندسی ارزشمند ترین سرمایه های ملی محسوب می شوند که باید درجهت بهره گیری از دانش و توانمندی آنها برنامه ریزی داشت.

دخالت مهندسان برای حل معضل خانه های خالی

با نگاهی به کشورهای پیشرفته و در حال توسعه می توان دریافت که برای حل بسیاری از معضلات و مشکلات ابتدا به فرهنگ سازی و زیر ساخت های مهندسی پرداخته با ارزش گذاری نیروی انسانی باصلاحیت به افکار و دیدگاه های مختلف احترام بگذارند. مهندسان به عنوان عوامل مهم در ساخت و ساز می توانند ابزار لازم را در اختیار دولت و سرمایه گذاران قرار بدهند تا تعادل در بازار مسکن به وجود بیاید.

 

کتاب نظام مهندسی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
967 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0