ورود انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی به صدور پروانه‌ ها امضاء تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان

ورود انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی به صدور پروانه‌ ها/ پیش ‌بینی تولید صد و شصت هزار تُن قارچ تا پایان سال

 با امضاء تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، این انجمن هم در صدور پروانه های تولید قارچ نقش خواهد داشت.

کد خبر: 961207021 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۹۶ - ۴:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، با امضاء تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، این انجمن هم در صدور پروانه های تولید قارچ نقش خواهد داشت.

ورود انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی به صدور پروانه‌ ها

ورود انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی به صدور پروانه‌ ها

ورود انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی  به صدور پروانه‌ ها/ پیش ‌بینی تولید صد و شصت هزار تُن قارچ تا پایان سال

پیش از این پروانه واحدهای تولید قارچ فقط توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صادر و تمدید میشد ولی، از این پس برای صدور و تمدید پروانه واحدها تایید انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی نیاز است.
ریاست هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در این مورد، بیان کرد: موضوع ورود و ایفای نقش انجمن در صدور پروانه ها بعنوان یک مرجع تخصصی، همیشه مورد پیگیری و تاکید ما بوده است تا این که چند روز پیش موفق به امضاء تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شدیم.
علی صدیق پناه، گفت: از این پس کارشناسان انجمن نیز در بازدید و تایید واحدهای قارچ خوراکی برای اخذ و تمدید پروانه ها حضور خواهند داشت.
صدیق پناه، تولید استاندارد، افزایش کیفت محصول و ایجاد اشتغال و اشتغال پایدار را از نتایج ورود انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی به صدور و تمدید پروانه ها بعنوان یک مرجع تخصصی دانست.
وی تصریح کرد: توسعه صادرات یکی از برنامه های مهمی است که انجمن با تلاش برای بهبود کیفیت قارچهای تولیدی بدنبال آن است.

ورود انجمن پرورش‌ دهندگان قارچ خوراکی به صدور پروانه‌ ها

وی هم چنین از همکاری این انجمن با بسیج سازندگی برای ساماندهی واحدهای کوچک تولید قارچ خبر داد و تاکید کرد: بسیج سازندگی در راستای اجرای طرح اشتغال خانگی زمینه ایجاد واحدهای کوچک و تک سالنی قارچ را فراهم کرده است ولی، با توجه به عدم ثبت این واحدها امکان برآورد تولید آنها وجود ندارد و این مسئله تنظیم بازار را با مشکل جدی روبرو کرده است.
رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی مطرح کرد: بهمین علت با بسیج سازندگی مذاکراتی داشته ایم تا این واحدها هم ثبت شوند و امکان برنامه ریزی برای تولید کشور فراهم شود.
براساس پروانه های صادر شده، در کشور ظرفیت تولید صد و هشتاد هزار تن انواع قارچ خوراکی ایجاد شده است ولی، به علت نوسانات بازار و عوامل موثر بر تولید، میزان قارچ خوراکی تولیدی کشور بین صد و چهل هزار تن تا صد و شصت هزار تن در سال متغییر است.

منبع : اقتصاد آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی شهرسازي

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۶
1131 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0