حفظ استقلال علمی سازمان نظام مهندسی ساختمان نماینده مجلس بیان کرد:

حفظ استقلال علمی سازمان نظام مهندسی ساختمان

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اجازه دهیم و کمک کنیم که سازمان نظام مهندسی ساختمان، استقلال علمی خود را حفظ کند و با تکیه بر توان عضوهای خود به رشد علمی مد نظر برسد.

کد خبر: 961206023 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۲:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اجازه دهیم و کمک کنیم که سازمان نظام مهندسی ساختمان، استقلال علمی خود را حفظ کند و با تکیه بر توان عضوهای خود به رشد علمی مد نظر برسد.

حفظ استقلال علمی سازمان نظام مهندسی ساختمان

حفظ استقلال علمی سازمان نظام مهندسی ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان باید استقلال  علمی خود را حفظ کند.

مسعود رضایی، در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در شیراز، ادامه داد: بی شک اگر حاکمیت بخواهد نه از باب حمایت بلکه نظارت و کنترل، سایه خود را بر این سازمانها بگستراند این سازمان به اهداف تعیین شده نخواهد رسید.
رضایی تصریح کرد: بنابراین ضرورت دارد که مسئولان به کسانیکه در این ساختارها فعال هستند آزادی عمل دهند تا با تکیه به دانش خود زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم نمایند.
وی افزود: جای شگفتی است که برخی مسئولان نگاهی متفاوت با آن چه اعضای نظام مهندسی بدنبال آن هستند نسبت به این سازمان دارند و چون این سازمان با تکیه سرمایه های مادی و معنوی خود توانسته جایگاهی برای خود ترسیم کند، به آن چشم طمع دوخته اند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در باره وظایف سازمان نظام مهندسی هم افزود: این سازمان باید کار خود را گسترده تر کند و بجز عمل به وظایف اصلی که برای این نهاد تعریف شده، به مقوله آموزشهای ضمن خدمت نیز توجه کند و به مهندسان جوانی که به لحاظ تئوری قوی هستند آموزش داده شود.
وی تصریح کرد: در این صورت است که سازمان به اهداف خود خواهد رسید و شهروندان نیز از خدماتی که اخذ خواهند کرد ابراز رضایت خواهند داشت.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس هم در این مراسم، با اشاره به چالشهای فرا روی این سازمان، عنوان داشت: آیین نامه کنترل ساختمان، بخش نامه ها، دستورالعملها و بیانیه های مرتبط با اصلاح لایحه‌ کنترل ساختمان و بحث سازندگان ذیصلاح بعنوان بخشی از این چالش هاست که آرامش این مجموعه را تا حدودی برهم زده است.
غلامرضا نامورچی، بر ضرورت استفاده شهروندان از خدمات نظام مهندسی تاکید و اظهار کرد: بروز برخی تخلفات از طرف معدودی از مهندسان را قبول داریم ولی نباید این تخلفات را به همه جامعه‌ مهندسان و سازمان نظام مهندسی تعمیم داد.

حفظ استقلال علمی سازمان نظام مهندسی ساختمان

وی گفت: باید بگونه ای عمل کنیم که مردم به این نکته مهم پی ببرند که خدمات نظام مهندسی در حقیقت یک سرمایه گذاری است نه هزینه.
وی، سازمان نظام مهندسی ساختمان را سرمایه ای ملی و اجتماعی ذکر کرد و افزود: در استان فارس ۵ هزار و هفتصد دانش آموخته رشته های ۷ گانه‌ زیر پوشش این سازمان بودند که از این تعداد ۳ هزار و هفتصد نفر به عضویت این سازمان درآمده اند.
نامورچی تاکید کرد: در بحث ارایه آموزش به اعضای سازمان نظام مهندسی استان نیز، سال گذشته چهل و پنج هزار نفر ساعت آموزش در قالب دویست و بیست و سه سمینار و کلاس آموزشی با اعتباری افزون بر ده میلیارد ریال برگزار گردید.
در این مراسم از چند تن از مهندسان پیشکسوت سازمان نظام مهندسی و هم چنین خانواده مهندسان متوفی استان فارس تجلیل شد.

منبع : فارس آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
806 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0