نظام مهندسی کشاورزی ساختمان استان آذربایجان شرقی، نیازمند مهندسی مجدد ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بیان کرد:

نظام مهندسی کشاورزی ساختمان استان آذربایجان شرقی، نیازمند مهندسی مجدد

ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: با توجه به گذشت شانزده سال از تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیازمند مهندسی مجدد و اصلاح ساختار در این سازمان هستیم.

کد خبر: 961205024 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۹:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: با توجه به گذشت شانزده سال از تشکیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیازمند مهندسی مجدد و اصلاح ساختار در این سازمان هستیم.

نظام مهندسی کشاورزی ساختمان استان آذربایجان شرقی، نیازمند مهندسی مجدد

نظام مهندسی کشاورزی ساختمان استان آذربایجان شرقی، نیازمند مهندسی مجدد

نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان شرقی،  نیازمند مهندسی مجدد

کریم مهری روز شنبه در گردهمایی روز مهندسی در تبریز این مهندسی مجدد را در راستای پویایی این سازمان ضروری دانست .
مهری با اشاره به استخدام پانصد مهندس ناظر کشاورزی در استان در جهت افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش تولید، اظهار داشت: هر چند این نیروها انرژی جدیدی به این بخش وارد کرده اند ولی برخی توقعات از جمله انتظار فعالیت در مرکز استان خواسته ای غیر عملی است.
وی با اشاره به نقشی که مهندسان کشاورزی در اجرای طرح پهنه بندی دارند، ادامه داد: توسعه متوازن و افزایش ضریب بهره وری نیازمند ترویج دانش روز از طریق این نیروها است.
ریاست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر این که حمایت از تولید محصولات راهبردی از طریق خرید تضمینی از رویکردهای دولت در بخش کشاورزی و همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی است،افزود: همراهی یکایک افراد در جهت تحقق برنامه های ترویجی بخش کشاورزی در جهت شکوفایی و توسعه این بخش ضروری دانست.
رئیس سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی هم در این گردهمایی با اشاره به این که امنیت غذایی جزو اولویتهای دولت است، تصریح کرد: بخش کشاورزی در این راستا وظیفه مهمی دارد.

نظام مهندسی کشاورزی ساختمان استان آذربایجان شرقی، نیازمند مهندسی مجدد

شهرام شفیعی تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی، بحران آب و محدودیت و خرد بودن اراضی کشاورزی، افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش تولید ضروری است .
شفیعی با تاکید بر این که در چهار سال گذشته قوانین لازم در جهت مهندسی سازی فرایند تولید در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گرداوری شده است، اظهار داشت: چالش اصلی موجود همراه سازی بهره برداران در جهت انتقال فناوریهای نوین به مزرعه است.
وی با بیان این که خرد بودن اراضی امکان افزایش ضریب مکانیزاسیون را با مشکل روبرو میکند، یاد آور شد: در عین حال در استان آذربایجانشرقی قدم های موثری در این جهت برداشته شده و ضریب مکانیزاسیون به ۱٫۷ اسب بخار رسیده است.
شفیعی یاد آور شد: محدودیت در انتقال دانش روز تنها مربوط به اراضی زراعی و باغی نبوده و برخی واحدهای صنعتی فعال در حوزه کشاورزی هم امکان استفاده از فناوریهای روز را ندارند و ساختارشان باید اصلاح گردد.
این گردهمایی که همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی برگزار گردید، با تجلیل از تعدادی از مهندسان و بهره برداران بخش کشاورزی استان همراه بود.
سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در سال هشتاد تاسیس شده و در زمان حاضر که چهارمین دوره فعالیت خود را طی میکند، حدود سیزده هزار عضو دارد .
سعی در جهت گسترش سطح دانش و فناوریهای نوین در بخش کشاورزی، حمایت از حقوق صنفی مهندسان کشاورزی و ساماندهی اشتغال مهندسان از اهداف این سازمان است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی اجرا عمران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
1017 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0