انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی بیان کرد:

در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد

فرج اله رجبی با اشاره به مطالبات پیمانکاران از دولت بیان کرد: در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد.

کد خبر: 961205019 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۷:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، فرج اله رجبی با اشاره به مطالبات پیمانکاران از دولت بیان کرد: در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد.

در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد

در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد

در جامعه مهندسی امنیت روانی  وجود ندارد

وی در نخستین جشنواره نشان تعالی HSE که بمناسبت روز مهندس برگزار گردید، ادامه داد: در جریان تصویب بودجه قرار بر این بود که بیست و شش هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تنخواه سرمایه‌ای فروخته شود. پیشنهاد ما اینست که حداقل سی درصد این مبلغ به پیمانکارانی که کارشان تمام شده، اختصاص یابد ولی مورد موافقت قرار نگرفت.
رجبی گفت: در جامعه ‌ای که این امنیت وجود ندارد که کارفرما یا مشاور وقتی کار را تمام می ‌کنند کسی به فریاد آن ها نمی‌ رسد، آن وقت شما نگران ایمنی در فرآیند کار هستید.
وی تصریح کرد:  امروز دفاتر ما محل تعداد زیادی از پیمانکاران و مشاورینی است که ماه ‌هاست کارشان تمام شده و امروز کسی به فریاد آن ها نمی‌ رسد. ما باید به فضای مهندسی کشور آن چنان که هست، بها بدهیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این که من راجع به تمام مهندسان صحبت می ‌کنم، مطرح کرد: باید همه مهندسان زیر یک چتر قرار گیرند چرا که همه دغدغه‌ ها مشترک است.
رجبی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: من که در مجلس نتوانستم همکاران خودم را متقاعد کنم که ایجاد سرمایه اجتماعی هزینه ‌بر است و یکی از هزینه ‌هایش این است که ما انسان‌ هایی باشیم که از امنیت شغلی و حرفه‌ ای انسان‌ ها پاسداری کنیم ولی از شما (آخوندی) می‌ خواهم در هیات دولت این زحمت را بکشید.

در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد

وی با اشاره به این که طی سال گذشته نشست های بسیاری با پیمانکاران، مهندسین مشاور و انبوه‌سازان در سطوح مختلف برگزار کرده‌ام، ابراز کرد: فرآیند کلی این نشست ها نشان می ‌دهد در جامعه مهندسی امنیت روانی وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از پیمانکاران می ‌گفت ما میلیاردها تومان از دولت طلبکاریم. وقتی سراغ طلبمان رفتیم، یک مسئول در جواب ما عنوان کرپ: مگر روزی که از مادر زاده شدید، با پول آمدید! این اوج ناامنی شغلی در حوزه مهندسی است. پیمانکاران و مشاوران اعتمادشان را به سیستم پاسخ گو از دست داده‌اند.
رجبی یاد آور شد: از بیان این واژه عذر می ‌خواهم اما نباید اینطور فکر کنیم که وقتی خرمان از پل گذشت و مهندس کار ما را انجام داد، به تعهداتمان پایبند نباشیم.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت عمران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
974 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0