گسترش کشت گلخانه ای در فارس نیازمند حذف کاغذ بازیهای اداری است ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس

گسترش کشت گلخانه ای در فارس نیازمند حذف کاغذ بازیهای اداری است

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، بیان کرد: اگر هدف گسترش کشت گلخانه ای در این استان است این امر مستلزم حذف کاغذ بازیهای اداری (بوروکراسی) است.

کد خبر: 961130007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ - ۱۱:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، بیان کرد: اگر هدف گسترش کشت گلخانه ای در این استان است این امر مستلزم حذف کاغذ بازیهای اداری (بوروکراسی) است.

گسترش کشت گلخانه ای در فارس نیازمند حذف کاغذ بازیهای اداری است

گسترش کشت گلخانه ای در فارس نیازمند حذف کاغذ بازیهای اداری است

گسترش کشت گلخانه ای در فارس نیازمند  حذف کاغذ بازیهای اداری است

حسین رئیسی، در جلسه خبری در جمع خبرنگاران در شیراز، هم چنین بر تسریع در روند صادرات محصولات گلخانه ای تاکید کرد و گفت: برای توسعه کشت گلخانه ای در فارس میتوان از شیوه پرداخت تسهیلات و کمکهای بلاعوضی که در برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه اعمال می گردد، الگو گرفت.
رئیسی ادامه داد: با توجه به وضعیت خشکسالی که با آن روبرو هستیم، پرداخت تسهیلات با سود پانزده درصد به کشاورزان برای آن ها مقرون به صرفه نیست.
وی تصریح کرد: طبق برنامه زمانبندی که از دو سال گذشته شروع شده باید ظرف مدت ده سال، ۷ هزار گلخانه در استان فارس راه اندازی گردد که از این تعداد تا به حال سیصد و سی گلخانه ساخته شده است.
وی با اشاره به کُند پیش رفتن روند ساخت گلخانه در این استان خواستار حمایت مسئولان ذیربط در این زمینه شد.
** پلمب پنجاه واحد فروش سموم کشاورزی قاچاق در فارس
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس ، هم چنین به موضوع تشکیل کارگروهی برای نظارت و کنترل واحدهای فروش سموم کشاورزی در استان فارس اشاره کرد و افزود: این کارگروه متشکل از نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه فروشندگان سموم فرمانداری، اماکن و استانداری فارس است.

گسترش کشت گلخانه ای در فارس نیازمند حذف کاغذ بازیهای اداری است

رئیسی اظهار داشت: نماینده های این کارگروه در قالب دوره های پانزده روزه از اماکن عرضه کننده سموم کشاورزی استان بازدید میکنند و در این بازدیدها از آغاز سال نود و شش تا به حال بیش از پنجاه واحد فروش سموم کشاورزی قاچاق پلمب شده است.
رئیسی مطرح کرد: در حال حاضر هشتصد و سی واحد فروش سموم کشاورزی در استان فارس وجود دارد که از این تعداد حدود ششصد واحد تا به حال مجوز دریافت کرده اند و مابقی در مراحل ساماندهی و دریافت مجوز قرار دارند.
** اشتغال دو هزار دانش آموخته در حوزه کشاورزی
رئیسی در قسمت دیگری از اظهارات خود افزود: ظرف دو سال گدشته دو هزار نفراز دانش آموختگان دانشگاهها و مهندسان کشاورزی در کلینیکهای گیاه پزشکی، دام، طیور، شیلات، گلخانه، پرورش حشرات مفید و فروش سموم گیاهی در قالب کارگزار، مشاور فنی، پیمانکار و ناظر در این استان مشغول بکار شده اند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان داشت: مهم ترین رسالت این سازمان، اشتغال زایی و جذب دانش آموختگان دانشگاهی است که تحصیلات مرتبط دارند.
رئیسی، در باره دیگر فعالیتهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس خاطر نشان کرد: از آغاز مرداد سال نود و چهار بیش از ۳ هزار و چهارصد مجوز در زمینه دام، طیور و گلخانه صادر گردید و هم چنین در سال جاری هشتصد و پنجاه مجوز در حوزه دام، طیور و شیلات و دویست و نود مجوز در زمینه ساخت گلخانه صادر شده است.
وی در بخش دیگری از مطالب خود به ۵ اسفند ماه که به یاد خواجه نصیرالدین طوسی اندیشمند بزرگ ایرانی، روز مهندسی نام گرفت، اشاره کرد و افزود: همچون سالهای پیشین، سال جاری هم گردهمایی ای بهمین مناسبت در استان شیراز برگزار می گردد و از بین دو هزار نفر از مهندسانی که در حوزه کشاورزی در بخش خصوصی مشغول کار هستند شصت نفر انتخاب میشوند و از آن ها تجلیل خواهد شد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۶
1076 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0