اشتغال بیش از 2 هزار کارشناس و مهندس کشاورزی طی 2 سال اخیر ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس

اشتغال بیش از ۲ هزار کارشناس و مهندس کشاورزی طی ۲ سال اخیر در فارس

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان کرد: در 2 سال اخیر 2 هزار از فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهندسان در حوزه کشاورزی در کلینیکهای گیاه پزشکی، دام ، طیور، شیلات، گلخانه، کارگزار، مشاور فنی، پیمانکار، پرورش حشرات مفید و...در سراسر استان فارس مشغول بکار شده اند.

کد خبر: 961130006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ - ۱۱:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بیان کرد: در ۲ سال اخیر ۲ هزار از فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهندسان در حوزه کشاورزی در کلینیکهای گیاه پزشکی، دام ، طیور، شیلات، گلخانه، کارگزار، مشاور فنی، پیمانکار، پرورش حشرات مفید و…در سراسر استان فارس مشغول بکار شده اند.

اشتغال بیش از 2 هزار کارشناس و مهندس کشاورزی طی 2 سال اخیر

اشتغال بیش از ۲ هزار کارشناس و مهندس کشاورزی طی ۲ سال اخیر

بیش از ۲ هزار کارشناس و مهندس  کشاورزی طی ۲ سال اخیر در فارس مشغول به کار شدند

حسین رئیسی با اشاره به این که مهم ترین رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اشتغالزایی و جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی که تحصیلات مرتبط دارند است، گفت: صد و ده کلینیک گیاه پزشکی در استان فارس وجود دارد که در حوزه دام، طیور، شیلات و گلخانه فعالیت میکنند که در طی دو سال اخیر دویست و ده مسئول فنی ،صد و سی کارگزار، چهل و دو مشاور، بیست و پنج ناظر و صد پیمانکار به صورت مستقیم در این کلینیکها مشغول کار شده اند و هم چنین در بحث فروشندگان سموم پانصد نفر مشاور فنی در واحدهای فروش سموم و بیست و پنج کارشناس در حوزه پرورش حشرات مفید مشغول کار شده اند و در مجموع به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ۲ سال اخیر ۲ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی با تخصص کشاورزی در فارس مشغول کار شده اند.
رئیسی در مورد فعالیتهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان، ادامه داد: از آغاز مرداد سال نود و چهار بیش از ۳ هزارو چهارصد مجوز در زمینه دام ، طیور و گلخانه جهت بهره برداری صادر شده و هم چنین طی سال جاری هشتصد و پنجاه مجوز در حوزه دام طیور و شیلات و دویست و نود مجوز در زمینه احداث گلخانه نیز صادر شده است.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اظهار داشت: هشتصد و سی واحد فروش سموم در فارس وجود دارد که حدود ششصد واحد تا به حال مجوز اخذ کرده و مابقی نیز در حال ساماندهی و مراحل دریافت مجوز قرار دارند.
وی افزود: کارگروهی برای نظارت و کنترل واحدهای فروش سموم در سراسر استان متشکل از نماینده های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه فروشندگان سموم فرمانداری، اماکن، استانداری فارس تشکیل گردیده که در دوره های پانزده روزه از سم فروشیهای سطح استان بازدید میکنند و دستاوردهای تشکیل این کمیته امسال تا به حال پلمپ بالغ بر پنجاه واحد فروش سموم قاچاق بوده است.
رئیسی ادامه داد: طبق برنامه زمان بندی که از ۲ سال گذشته شروع شده طی ۱۰ سال باید ۷ هزار گلخانه در سراسر استان فارس ساخته شود که تا به حال سیصد و سی گلخانه از این تعداد ساخته شده است.

اشتغال بیش از ۲ هزار کارشناس و مهندس کشاورزی طی ۲ سال اخیر

رئیسی با تاکید بر حمایت از گلخانه ها، تصریح کرد: اگر هدف گسترش کشت گلخانه ای است باید بروکراسی اداری در این زمینه کاهش پیدا کند و روند صادرات محصولات تسریع گردد و هم چنین تسهیلات و کمکهای بلاعوضی که در برخی کشورهای همسایه ما نظیر ترکیه انجام میشود الگو گیری و اجرا گردد، در کشور ما تسهیلات پانزده درصد به کشاورزان داده میشود و این وضعیت با توجه به خشکسالی برای آن ها به صرفه نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس خاطر نشان ساخت: در چهار سال گذشته بالغ بر نه هزار نفر روز دوره آموزشی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برای کارشناسی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند انجام شده که بالغ بر ۲ هزار نفر از افراد رتبه حقیقی و صد و بیست و پنج شرکت رتبه حقوقی اخذ کرده اند.
وی در مورد گردهمایی روز مهندس، یاد آور شد: پنجم اسفند ماه بعنوان روز مهندسین نام گذاری شده که هر ساله این گردهمایی در استان فارس هم برگزار می گردد که سال جاری نیز از بین حدود ۲ هزار نفر مهندسی که در حوزه کشاورزی در بخش خصوصی مشغول کار هستند شصت نفر انتخاب و از آن ها تجلیل می گردد.

منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۶
993 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0